Var hitta oldschool GP-ljuddämpare?

Granz

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
Honda CB900F Freddie Spencer Superbike
Tjenare!

Vet någon vart man kan hitta liknande ljuddämpare?
Det viktiga är att de ej är koniska hela vägen samt så ska de sluta tvärt av eller eventuellt en liten rörstump längst bak.

.
146_0910_23_z+honda_collection_hall+1982_CB750F.jpg

000_0065.JPG

1064240781593o.jpg

Alla tips är guld värda då jag ej hittar några på ebay som inte hör ihop med ett komplett avgassystem.

Ok! Men inga av ljuddämparna på bilderna i ditt inlägg tycker jag ser speciellt oldschool ut, åtminstone inte om man är ute efter -80 tals look!

Ok! Men inga av ljuddämparna på bilderna i ditt inlägg tycker jag ser speciellt oldschool ut, åtminstone inte om man är ute efter -80 tals look!

CB750:n högst upp är ju Freddie Spencers som han körde med i AMA Superbike 1981. Så nog kan man väl kalla det för oldschool?

Jes, dessa skulle kunna passa riktigt fint, har även sett dem före jag startade tråden.
Dock hittar jag ingen vettig sida som säljer endast en ljuddämpare. De kommer antingen som komplett system, eller så är det dubbla dämpare till nån glidare?

De är även i överkant vad gäller pris, då den ändå skall modifieras samt målas svart om den är krom/silver. Då skulle vilken no-name kina burk som helst gå bara man hittade en med rätt utseende.

Men tack iaf!

Jes, dessa skulle kunna passa riktigt fint, har även sett dem före jag startade tråden.
Dock hittar jag ingen vettig sida som säljer endast en ljuddämpare. De kommer antingen som komplett system, eller så är det dubbla dämpare till nån glidare?

De är även i överkant vad gäller pris, då den ändå skall modifieras samt målas svart om den är krom/silver. Då skulle vilken no-name kina burk som helst gå bara man hittade en med rätt utseende.

Men tack iaf!

de flesta burkarna till 80-talshojar typ vance&hines ser väl ut så som det första ?.
hade en närapå identisk på min gsxr750 _86:a , hette nåt typ c.o(competition only eller nåt sånt) finns nog billiga begagnat.
sålde mitt delat till folk här på sporthoj för ett par år sen

http://www.motobike.jp/product/3524

Bara köpa. :tummenupp

Finns fler varianter om du söker på http://japan.webike.net/ också.

Ja, det vore underbart att köpa ett helt färdigt system, eller göra som du och beställa ett custombyggt :tummenupp

Men jag sitter redan med ett i princip nytt 4-1 system, och att modifiera det med en passande ljuddämpare passar min börs bättre för tillfället.

Kanske blir det nåt special i ett senare skede, man vet aldrig hur det kan spåra ur.. :tungan

Fint! Det var just något sånt jag letade!
Nu återstår bara att se om man kan få engelskmannen att förmå sig att skicka utomlands..

Tack igen!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back