Var hitta motor till aprilia RSV1000R?

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Ber om ursäkt ifall jag placerar tråden för fel,

Jag tokrasade motorn på min mille-r 2002 idag (kamtiming som inte ville vara med och leka längre), det som minst är trasigt är bakre cylinder+kolv+topp, troligen är veven och staken skadade med (baserat på att våldet slog kolven i bitar, samt krökte topplocket så att ventilkåpan glappar).

Finns det en suck att få tag i en begagnad motor till en sådan här hoj innan sommaren är över, eller är jag illa ute? Hur bär jag mig åt för att hitta en sådan, de verkar inte direkt växa på träd.

Motor Aprilia

Du har PM.

På tyska, engelska ebay brukar finnas ett par motorer att uppbringa kolla även de svenska skrotarna.

Aj aj aj det såg illa ut :gnissla har du hittat orsaken till raset? Kamkjedjesträckaren kanske?

Aj aj aj det såg illa ut :gnissla har du hittat orsaken till raset? Kamkjedjesträckaren kanske?

Verkar som att ena skidan som guidar kamkedjan åkte med ner under vevaxelns drev och bromsade motorn så hårt att kamaxlarna roterade på de pressade dreven.. sedan blidde det mer haveri eftersom jag hade växel i och inte låg långt ifrån topphastighet på varma r-däck.

Hans är nya motorgenerationen, dvs annat insprut, annan ECU, och annat avgassystem.

Det där var snudd på imponerande mina ras är inte ens i samma division. Det där kvalar in i skamvrån.

Hoppas det löser sig med en motor.

/Urban

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back