Var hitta e-böcker?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag har just upptäckt e-böcker, och de är ju rätt smidigt..
Man kan hyra på bibblan, men dessa är krypterade och funkar ej med Iphone :(

Priser på e-böckerna är helt sjuka. En bokjävel som kostar 40-50kr som pocket kan kosta 170kr som ebok

Piratebay har inget utbud.
Nån som vet var man kan finna billiga, eller gratis? Nån torrentsida eller nåt?

Demonoid,com har rätt mycket E-books om du fixar att läsa på utrikiska...:tummenupp

Och när ändå ämnet kom upp....Läsplatta, vilken ska man ha?

Demonoid,com har rätt mycket E-books om du fixar att läsa på utrikiska...:tummenupp

Och när ändå ämnet kom upp....Läsplatta, vilken ska man ha?

Thx

Nån som vet om de finns nån bra med svenska böcker?

Jag läser nån engelsk nån gång i bland men föredrar oftast svenska

Ipad vore ju rätt schysst :-)

Nåt speciellt du är ute efter?
Talar vi ljudbocker, eller såna du har i en e-bok läsare?

Eböcker för att läsa i telefonen. Jag gillar inte ljudböcker, de går alldeles för långsamt.. Tyvärr får man väl säga då dessa finns att slanga hem överallt

I nuläget så är jag ute efter Svensk maffia :)

Last edited:
Efter en snabb sökning hittade jag:

ZineBytes.org

Bibliotik.org

Ingen egen erfarenhet. Man kanske hjälper något. :tummenupp

Efter en snabb sökning hittade jag:

ZineBytes.org

Bibliotik.org

Ingen egen erfarenhet. Man kanske hjälper något. :tummenupp

Zinebytes gick väl i graven i samband med IPRED? vet att några medlemmar gick vidare med oneswarm iofs, men har aldrig satt mig in i det ordentligt.

Ditt lokala bibliotek kanske har?

Upptäckte av en slump att mitt lokala bibliotek har e-böcker som man kan "låna". Man får tillgång till en slags krypterad pdf-fil i 28 dagar. De har liknande även för Mobipocket och Epub.

Man kan även "låna" ljudböcker genom att de streamas.

Kan någon rekomendera en ebokläsare till Android?

Helst skulle man ju ha haft en dedikerad ebokläsare i pocketformat med Epaper-skärm, men det borde gå att läsa på telefonen också om man ska döma av utbudet på program på Android market.

Ditt lokala bibliotek kanske har?

Upptäckte av en slump att mitt lokala bibliotek har e-böcker som man kan "låna". Man får tillgång till en slags krypterad pdf-fil i 28 dagar. De har liknande även för Mobipocket och Epub.

Man kan även "låna" ljudböcker genom att de streamas.

Jag lånade och läste en sån bok igår, men de funkar bara på min dator, inte på ifånen, iom krypteringen :( Riktigt synd då de är helt klockrent annars

Back