Var hitta delar och priser till hornet på internet?

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
zx9r
Klotade för ca 2 veckor sedan med min hornet 900 -02 och den är nu i behov av lite renovering så att säga.
Då självrisken ligger på 12k så har jag funderingar på att fixa iordning den själv så tänkte höra om någon vet var man kan kolla upp priser på delar på internet?
Det är först och främst tank och bakkåpa men även lite annat lulllull.

Jag klarade mig relativt bra själv, hade full skyddsmundering och en enorm tur.
Mina skador slutade i tre spräckta revben, tre frakturer i vänster hand/tumme, höger handled kraftigt stukad och lite blåmärken.

Med den självrisken skulle jag inte tveka på att fixa det själv,verkar ju inte vara så mycket skadat. Utrustning bör du få ut på hemförsäkring om du blev skadad och det blev du ju.Tror det är bäst att ringa runt till olika mc-skrotar.

Ojdå. Så man kan få ut utrustningen på hemförsäkringen?
Hur bedömmer de då? Skrapade men dugliga eller måste grejerna vara i tusen bitar för att det ska gå?
Hjälmen hade jag tänkt att byta eftersom den gick i backen och det vore ju underbart om man kan plocka ut en ny på hemförsäkringen.
Stället har skrapskador, likaså handskar och stövlar men tror att de går att bruka i fortsättningen men har man möjlighet att få ut nya prylar så är det ju inte det helt fel.

Nu blev det visst en massa frågor som inte har med topicen att göra menmen...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard