Var har de blivit av?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Finns massor av exempel på folk här på SH som ena ögonblicket är hur aktiva som helst, för att i nästa vara så gott som borta. Extra tydligt blir det väl i hojbyggessektionen, där ett bygge helt plötsligt bara stannar av och byggherren verkar vara som bortblåst. Ubbejävel, Bärgren, listan kan göras lång. Men är det någon som vet var alla dessa människor egentligen har tagit vägen?:va
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Alien abduction.
En del försvinner till andra aktiviteter över vintern.
Andra lägger ner hojjeriet pga ändrade familjeförhållanden eller ekonomi.
En del blir vuxna.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Alien abduction.
En del försvinner till andra aktiviteter över vintern.
Andra lägger ner hojjeriet pga ändrade familjeförhållanden eller ekonomi.
En del blir vuxna.

Skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker...
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Byggena kanske blev så jävulusiskt dåliga att dom fick lämna skiten till fragmentering för att undanröja bevisen. Själva sitter dom nu i skämskarantän ett par år för att sen regga in under nytt nick här igen å låtsas som inget har hänt... :tummenupp
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Gällande mc-projekten kanske de aldrig slutfördes eller lagts på is av olika skäl. Finns nog alla möjliga förklaringar till att de inte uppdaterade trådarna, precis som att många användare slutar skriva på forumet helt och hållet plötsligt.

En kvalificerad gissning är nog att många av användarna har hittat andra prioriteringar i livet eller andra kanaler där de kommunicerar med andra. Bara för att man har ett gemensamt mc-intresse är det inte säkert att man delar andra värderingar. Det kan man se rätt tydligt här på OT delen av forumet om inte annat.

Sist men inte minst tror jag att alla inte behåller sitt mc-intresse livet igenom utan det är bara en fas som övergår i något annat.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vet du inte att jag har en femstegs avvänjningskurs för sporthoj.com-beroende?

Vi börjar lite försiktigt med att prata med människor i verkligheten och övergår till slut med att jag byter elevens SH-lösenord så att han ej längre kan logga in här.

Vafalls, har du stängt av dem allihop?:mad:

Gällande mc-projekten kanske de aldrig slutfördes eller lagts på is av olika skäl. Finns nog alla möjliga förklaringar till att de inte uppdaterade trådarna, precis som att många användare slutar skriva på forumet helt och hållet plötsligt.

En kvalificerad gissning är nog att många av användarna har hittat andra prioriteringar i livet eller andra kanaler där de kommunicerar med andra. Bara för att man har ett gemensamt mc-intresse är det inte säkert att man delar andra värderingar. Det kan man se rätt tydligt här på OT delen av forumet om inte annat.

Sist men inte minst tror jag att alla inte behåller sitt mc-intresse livet igenom utan det är bara en fas som övergår i något annat.

Visst läggs byggen på is, det har jag själv gjort. Men att bygherren är aktiv i stort sett varje dag och sen bara försvinner plötsligt, överger både bygge och allmänt sh-surf på bara en dag sådär?:va Det är inte just det faktum att byggtrådar längs ner som jag finner underligt, utan att många av de mer välkända sh-profilerna lägger ner sitt postande över en natt.
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Visst läggs byggen på is, det har jag själv gjort. Men att bygherren är aktiv i stort sett varje dag och sen bara försvinner plötsligt, överger både bygge och allmänt sh-surf på bara en dag sådär?:va Det är inte just det faktum att byggtrådar längs ner som jag finner underligt, utan att många av de mer välkända sh-profilerna lägger ner sitt postande över en natt.

Finns nog inget entydigt svar på din fråga. Kan dock tänka mig att några plötsligt inser att de inte får något utbyte av forumet längre. Många av oss umgås inte på något personligt plan. Vi har träffats på banmöten under årets lopp. Inte tillräckligt regelbundet för att bygga upp någon djupare vänskap. Förhoppningsvis har användarna på forumet ett liv även utanför SH. Då är det inte särkilt svårt att bara lägga ner skrivandet över en natt. Beslutet har nog växt fram under en tid vilket säkert underlättar, men lämnar övriga användare konfunderade.

Egentligen borde du vända frågan till någon av de gamla stoffilerna som som postar allt mindre på forumet. Då kommer du säkert att höra alla möjliga förklaringar. Kanske ett arbete som tar allt mer tid eller ändrade familjeförhållanden med fru, barn etc.

De forum som är trevligast att visats på har medlemmarna ofta en respektingivande ton mot varandra, något som saknas här på SH. Tillslut tror jag användarna tröttnar på den chargången och söker sig vidare. Folk borde visa större respekt för varandra även om åsikterna skiljer sig åt. Det går att prata med en motståndare även på ett civiliserat sätt. Finns mycket annat som man har gemensamt egentligen än att haka upp sig på enstaka frågor. Det glöms ibland bort.
 

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Africa Twin -02
Folk borde visa större respekt för varandra även om åsikterna skiljer sig åt. Det går att prata med en motståndare även på ett civiliserat sätt. Finns mycket annat som man har gemensamt egentligen än att haka upp sig på enstaka frågor. Det glöms ibland bort.
Mycket kloka ord :tummenupp
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Var är alla natträvar?

Tvärdött på forumet efter 00.00 :mad:
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
"Chargång", (jargong), fick vara kvar bara för att det var så grymt kreativ stavning.

Tack för rättelsen och påpekandet.

Jag hade vissa problem att komma på hur man stavade till jargong. Var inte helt nöjd själv med stavningen som jag hittade på men lät den åka med i bara farten :D

Respektfull hade varit ett bättre ordval, men jag tror att huvudbudskapet i texten gick fram rätt bra ändå. Ofta fyller man i rätt ord trots att avsändaren använt sig av fel ordval. Hade det varit en universitetsuppsats hade jag troligtvis sett till att precisera mina ordval extra noga, men inte på ett forum på internet.
 

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Dala
Hoj
RC211V
Dom kanske tröttnat på pöbeln som startar när diverse medlemmar skriver nått här, en massa påhopp brukar det ju bli. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top