Var handlar ni pojkar och flickor däck?

friflaj

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Harley V-rod
Dax att byta bakdäck. SÅ var hittar man det billigast i skåne?
Skulle vilja ha ett Metzeler ME 880 Marathon 180/55 ZR18 eller ett 200/55 ZR18.
Inte riktigt den sortens som ni nog brukar köpa men visst finns det säkert någon som har koll på även var man kan hitta däck till glidar hojar.....eller ska man dra på slicks :yoparty

ang mcdackonline

ngn som testat dessa? priserna är ju irkitgt bra. tror dom har filial i fosie. kränger dom på de o balanserar det där med?

el_gordo skrev:
2248275 ngn som testat dessa? priserna är ju irkitgt bra. tror dom har filial i fosie. kränger dom på de o balanserar det där med?

Dom kränger inte ett skit ,dom har firmor som finns listade på deras hemsida som gör det åt dom

däcken förövrigt e samma som på alla andra ställen

el_gordo skrev:
2248275 ngn som testat dessa? priserna är ju irkitgt bra. tror dom har filial i fosie. kränger dom på de o balanserar det där med?

Dom har en i Lund oxå. Gastelyckan. Köpte däck till bilen där. Tjänade väl i runda slängar 2000 mot några andra ställen jag kollade...

xyx skrev:
2248429 dackonline.com eller http://www.reifenversand.com/.
Känns som om det är dryga halva priset mot svenska listpriser.
Lägg på 200-300:- för krängning och det är ändå långt billigare.
kan bara hålla med. Melvin köpte fram+bak av michelin pilot power 2CT för 2500 kr inkl.frakt hem till dörren .....billigare blir det inte. :tummenupp

xyx skrev:
2248429 dackonline.com eller http://www.reifenversand.com/.
Känns som om det är dryga halva priset mot svenska listpriser.
Lägg på 200-300:- för krängning och det är ändå långt billigare.

Köpte också från reifenversand, 2300 kr för fram- och bakdäck Michelin Pilot Power. Hade de i handen 3 dagar efter jag lagt beställningen!!! :tummenupp Piffes MC fixade krängningen för 150 kr/däck!!

Vår käre vän Mr K har stått för mina däck. Senaste däcket kommer från skräphögen på Knutstorp som hade ett supernajs backdäck liggande, iofs är det slicks, men det ser proffsigt ut o gratis dessutom...... :D

el_gordo skrev:

Polaren tog däck från dem till sin mc, billigt. Men eftersom de inte lagerför mcdäck fick han vänta ca 2 veckor, via telefon sa de att det kunde ta allt mellan 5-30 dagar...... så va ute i god tid.

el_gordo skrev:

jag har köpt 2 st bakdäck därifrån! får hem det på några veckor! hur bra som helst!

ang mcdackonline

en annan har varit skeptisk som fan! o alltid ute i sista sekund. nu ska jag har bättre framförhållning =)

vi ses onsdag kväll för GAZZET!!!!

sorry rättar mig själv där! inte några veckor! :confused:

det har inte gått över en vecka till jag fått däcket! måste varit full el nåt!

Lyfter den här tråden lite då mitt däckbehov har ökat radikalt.

Ni som beställt från mcdackonline.se och bor i malmö-trakten, vart har ni fått det monterat?

Jag ringde och hörde mig för hos dem som ligger på Friisgatan men dem monterade bara bildäck, typiskt när de ligger mitt ver gatan :huvet

Andra förslag på däckverkstäder som byter däck som inte är sålda av dem mottages tacksamt. Förstår att det nog inte finns så många när det konkurerar med deras business...

/HiXz

HiXz skrev:
2294922 Lyfter den här tråden lite då mitt däckbehov har ökat radikalt.

Ni som beställt från mcdackonline.se och bor i malmö-trakten, vart har ni fått det monterat?

Jag ringde och hörde mig för hos dem som ligger på Friisgatan men dem monterade bara bildäck, typiskt när de ligger mitt ver gatan :huvet

Andra förslag på däckverkstäder som byter däck som inte är sålda av dem mottages tacksamt. Förstår att det nog inte finns så många när det konkurerar med deras business...

/HiXz

Hjulhuset, dock i S-torp. Men dem kan iaf jag rekommendera.

www.piffesmc.se
HiXz skrev:
2294922 Lyfter den här tråden lite då mitt däckbehov har ökat radikalt.

/HiXz

Nyheter
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...