Var handla i USA ?

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Jag skulle gärna vilja ha tips på ngn bra näthandlare i USA där jag kan köpa delar till Suzuki, både race och annat. Och ja jag vet att det finns en lista med blandat svenska engelska usa osv, jag tänkte spara lite tid om ngn vet
ett par siter i USA helst på ostkusten som skickar och funkar.

Gixxer 1000 skrev:
Jag skulle gärna vilja ha tips på ngn bra näthandlare i USA där jag kan köpa delar till Suzuki, både race och annat. Och ja jag vet att det finns en lista med blandat svenska engelska usa osv, jag tänkte spara lite tid om ngn vet

Jag vill åxå veta några bra sidor...
Är ute efter kraschpuckar o powercommander typ..

Ett bra tips, köp ett par amerikanska mc tidningar,ex sportriders, massor med annonser. Hela New York area fullsmetad med firmor.... :tummenupp

Gixxer 1000 skrev:

Ja har just nu kontakt med www.tobefast.com Har precis beställt lite. men inte hört av dem på 1 vecka.. Lite weird tycker ja eftersom att d brukar höra av sig :: Annars är det en grym sida... :yoparty

Tjena!

Jag kikade in på 'indysuperbike'-länken som Zmurfen la upp och såg att Shoeis RF1000 hjälm hade väldigt förmånliga priser i staterna jämfört med dem i Swe, därför tänkte jag inhandla en hjälm därifrån istället. Givetvis testar jag hjälmen (eller hjälmarna) här hemma först.

Nu till de dumma frågorna.. Shoei RF1000(usa) och XR1000(swe) är väll samma hjälm? Olika årsmodeller? eller är det bara modellbeteckningen som skiljer sig mellan länderna?

Importen till Swe kommer ske genom en vän som studerar i usa för tillfället men kommer hem i sommar, dvs, han tar med sig hjälmen då. Så på så sätt behöver väll inte jag/han betala något tull/skatt/frakt eller ytterligare avgifter förutom avgiften för hjälmen om han tar den som handbagage t.ex. Eller?

Red gärna ut detta för mig som inte är så insatt är ni snälla :)

Gixxer 1000 skrev:

www.ebay.com

Har köpt flera nya grejer till min hoj till halva priset mot vad KGK i Sverige tar.

thopa skrev:
Tjena!

Jag kikade in på 'indysuperbike'-länken som Zmurfen la upp och såg att Shoeis RF1000 hjälm hade väldigt förmånliga priser i staterna jämfört med dem i Swe, därför tänkte jag inhandla en hjälm därifrån istället. Givetvis testar jag hjälmen (eller hjälmarna) här hemma först.

Nu till de dumma frågorna.. Shoei RF1000(usa) och XR1000(swe) är väll samma hjälm? Olika årsmodeller? eller är det bara modellbeteckningen som skiljer sig mellan länderna?

Importen till Swe kommer ske genom en vän som studerar i usa för tillfället men kommer hem i sommar, dvs, han tar med sig hjälmen då. Så på så sätt behöver väll inte jag/han betala något tull/skatt/frakt eller ytterligare avgifter förutom avgiften för hjälmen om han tar den som handbagage t.ex. Eller?

Red gärna ut detta för mig som inte är så insatt är ni snälla :)

Visst är det så, jag har gjort precis som du beskriver, handla där och låtit den åka resväska hem, inget strul och en XR1000 hemma för 2300:- (tror att det blev det med den växelkurs som var i våras)

Last edited:
TLS skrev:
Visst är det så, jag har gjort precis som du beskriver, handla där och låtit den åka resväska hem, inget strul och en XR1000 hemma för 2300:- (tror att det blev det med den växelkurs som var i våras)

Ok, tack TLS. Jag oroar mig nog lite för mycket då.
För de ~2000:- man sparar får man ju ett par 'gratis' stövlar för trots allt :)

Jag har hört att sverige har tagit bort tullen på kläder.
Är det någon som vet om det gäller skinn jacka (Nexx unlimited) från USA??

http://www.cycle-parts.com/

Här har jag handlat, kanon tycker jag.

/Pär

Fick precis svar från Indysuperbike. Dom verkar ungefär lika intresserade av att göra affär som svenska MC-firmor. Några andra bra tips?

Tack för alla svar, jag ska prova och maila till dom ni tipsat om :tummenupp
ang tobefast så har jag inte fått ngt svar alls när jag provade tidigare.

Blev en beställning hos www.revlimiterracing.com. Snabba att svara på mail och allmänt trevliga, åtminstone Lisa :)

Återstår att se om jag får några prylar och hur det blir med momsen. Dom ville inte skriva ett lägre värde på paketet däremot lovade hon märka det med "replacement parts" :gnissla

R1-Night-Rider skrev:
Ja har just nu kontakt med www.tobefast.com Har precis beställt lite. men inte hört av dem på 1 vecka.. Lite weird tycker ja eftersom att d brukar höra av sig :: Annars är det en grym sida... :yoparty

Snygga hojar de hade på sin hemsida...

Bifogat

• R1 -04 red.jpg
    R1 -04 red.jpg
    111.9 KB · Visningar: 44
  • R1 -04 red rear.jpg
    R1 -04 red rear.jpg
    133.9 KB · Visningar: 37
  • r1 04 black.jpg
    r1 04 black.jpg
    107.2 KB · Visningar: 44
Nyheter