Var gör ni av pungen, grabbar?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Var precis och testade några skinnställ. Det jag tänkte på (läs; kände) var att man fick en rejäl pungklyvning. Själva "doningen" satt ju rätt bra, men pungkulorna hamnade, så att säga, på varsin sida av stället. Var faktiskt ganska obehagligt. Detta var dock bara när man stod raklång. När man "satt i hojställning", så satt allt där det skulle.
Är det bara jag som upplevt detta?
Funderar faktiskt på att införskaffa mig en susp.

Du kanske lider av syndromet hängpung :D
Eller så kan du köpa ett annat ställ som sitter bättre...

Last edited:
Prova ett annat ställ. Många ställ är allt för snålt skurna i grenen/för låg midja.

det skall vara så, man får gå i 'gorilla'-ställning för att det skall funka. men det sitter ju bra när man sitter på hojjen, det är ju det som är viktigt.

Låter som stället var för kort för din överkropp? Gå upp en storlek eller prova en annan modell. Behöver du susp för att fånga in pungen lär den väl inte vara så normal???

jag lider av samma problem...
allt sitter som det ska när man sitter på hojen, men när man ställer sig upp blir det "cameltoe" av det hela :hihi

Lägg kulorna på ena sidan och snabeln åt andra. Kulorna mår aldrig bra av att vara ensamma. De gillar att vara med varandra helt enkelt. Men kuken är självständig, han tar sig gärna ensam ut på egna äventyr i mörka våta grottor, och även några andra mindre trevliga hål.
Så han har inte nåt emot att ligga ensam åt ena hållet och få sträcka på sig hur som helt när han får span på fina nya mörka ställen att upptäcka.

Lägg kulorna på ena sidan och snabeln åt andra. Kulorna mår aldrig bra av att vara ensamma. De gillar att vara med varandra helt enkelt. Men kuken är självständig, han tar sig gärna ensam ut på egna äventyr i mörka våta grottor, och även några andra mindre trevliga hål.
Så han har inte nåt emot att ligga ensam åt ena hållet och få sträcka på sig hur som helt när han får span på fina nya mörka ställen att upptäcka.

Ha ha. Jo, nog lever kuken ett eget liv. Jag har sagt upp kontakten med den vid många tillfällen.
Men jag får väl försöka att separera slangen och bollarna. :)

Låt bli att stå raklång i skinnstället. ge dig ut och kör hoj med det istället.:tummenupp

pungen i frysen 30 min innan...

men det är vad jag hört då jag själv kör i t-shirt och Wu Tang-clan baggypants för wiggas.

Du kan prova följande om du absolut inte vill testa ett annat ställ...

1. suspensoar? (som någon skrev)
2. Silvertejp? (som någon annan skrev)
3. Ispåsar?
4. Sax? (kanske lite synd på ett nytt ställ... eller vem fan sa nåt om stället?)
5. Amputera?
6. Ge bort paketet till någon tjej... (det är ju ändå tjejerna som styr den upp å ner)
7. Skräddare... Ganska kaxigt att kunna säga att man fick förstora området kring pitten... (om man inte kallas för Putte600rr då... Då fattar ju alla att det bara är tomt prat samt tomt ställ typ..)
8. Slägga (gör en buckla i tanken som gör att det finns lite utrymme ifall att du nu måste bromsa)

Du kan prova följande om du absolut inte vill testa ett annat ställ...

1. suspensoar? (som någon skrev)
2. Silvertejp? (som någon annan skrev)
3. Ispåsar?
4. Sax? (kanske lite synd på ett nytt ställ... eller vem fan sa nåt om stället?)
5. Amputera?
6. Ge bort paketet till någon tjej... (det är ju ändå tjejerna som styr den upp å ner)
7. Skräddare... Ganska kaxigt att kunna säga att man fick förstora området kring pitten... (om man inte kallas för Putte600rr då... Då fattar ju alla att det bara är tomt prat samt tomt ställ typ..)
8. Slägga (gör en buckla i tanken som gör att det finns lite utrymme ifall att du nu måste bromsa)

Ang. nr. 7. De lär bli ganska snyggt att sy ut en extra bit som pungen kan ligga i :rofl
Gäller bara att ta ner bågen lungt och försiktigt när man har wheelat så de inte blir mos mot tanken...:jisses

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025