Var gå ut i WEXIO???

Kitte

Jag kör, alltså finns jag.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 929 RR -00, numera skrotad
Hej!

Är i Wexio ikväll! Vad göra??? Vill gärna träffa likasinnade.....Var går man om man är tuff och häftig??

MVH

Kitte

Tack för visat intresse! Blev ett ställe som heter Oleo. Var väl så där....
Får se vad det blir ikväll. Känns som att världen ligger för mina fötter.

Kitte

Oléo är väl det sämsta tänkbara stället. :D

Om du nu är häftig innekille så är Grace rätt ställe.

Gustav1 skrev:
Oléo är väl det sämsta tänkbara stället. :D

Om du nu är häftig innekille så är Grace rätt ställe.

Oleo är riktigt ruttet....ikväll så skulle lyckan provas på Grace vilket jag kan tycka är ett helt OK ställe.... Iaf... gick dit och eftersom jag enbart var 24 år gammal så kunde jag egentligen inte komma in... men vakten var trevlig och snäll o sa att jag kunde komma in................OM jag tog av mig min keps. Det är ingen vanlig kepa utan en variant på mösskärmstemat. Ok, tänkte jag, man får ju mötas lite halvvägs om han var schysst att släppa in mig. Därefter hängdes jackan in... då skall det också påpekas att man brännt 100 kr bara för inträde och jack-inhängning.... Då kommer det en vakt och påpekar att jag inte fick ha väst på mig inomhus... Varpå jag frågar vad exakt det är med min väst som inte passar enligt reglerna, detta kunde han inte svara på utan det skulle någon snubbe i dörren svara på(knepigt, eftersom han själv tog beslutet). Som ren reaktion tycker jag att det är lite småförjävligt och diskriminerande och säger att då föredrar jag att få mina pengar tillbaka och gå därifrån. När vi går tillsammans med vakten ut mot jack-inlämningen så står det ett par damer där som hänger in sina jackor. Jag påpekar för vakten att hon har en variant på tjock manchesterkavaj på sig... och den borde klasssificeras på samma sätt som min väst. Tjejen säger en replik: - Ja, men jag har hängt in min jacka.... Och det har jag med säger jag. Sen går vi ut, får våra pengar och går därifrån.

+ trevligt bemötande både gällande ålder och pengar tillbaka
- Inget klargörande hur reglerna fungerar eller varför man har dessa? = Klar diskriminering....

Kände mig verkligen avig när jag gick därifrån. Bara för att jag inte delar samma modeintresse som vakterna eller stället så betyder det inte att jag har dålig klädstil tycker jag. Samtidigt så förstår jag inte logiken, oavsett klädsel så kan man spendera oerhört mycket pengar om man vill. Alla uteställen borde se en köppotential hos kunderna. Naturligtvis så förstår jag att man vill hålla en viss stil på kunderna, men tjänar man verkligen något på det?

Som sagt, kändes inte så kul att gå därifrån... :(

Tuff och häftig inne-kille kan jag knappast passera som. Jag menade "tuff och häftig" som alla vi är som kör sporthoj. :D

Det blev faktiskt Grace i lördags. Helt okej ställe! Avsevärt bättre än Oléo i alla fall. Får vara ute i god tid nästa gång jag hälsar på i stan så kan man ta en öl eller sju och prata lite båge. :fyllisar Det är väl det man får sysselsätta sig med nu när säsongen snart är slut.

Kitte

ah fy fan tror jag måste spy.. grace bra :kocko

hårda killar som vill ha med sig en mogen dam hem går till oleo.

vill du ha med dig pizzabagarens dotter hem går du till grece.

nu ska jag fortsätta -> :fyllisar

Josafan, förra året (2003) i juni kom en ny lag gällande klädstil på krogen/puben/nattklubben. Ingen får neka dig inträde oavsett hur du är klädd, går anmäla det där direkt om du vill. :)

t-quick skrev:

Kunde inte sagt det bättre själv :D

Therudeboy skrev:
Josafan, förra året (2003) i juni kom en ny lag gällande klädstil på krogen/puben/nattklubben. Ingen får neka dig inträde oavsett hur du är klädd, går anmäla det där direkt om du vill. :)

Skulle gärna veta mer hur jag går till eller var jag kan finna den i den där stora blåa boken. Hade varit intressant att åtminstone posta iväg den till dom. :mad:

t-quick skrev:

Det är väl ingen som har skrivit att Grace är bra? Hoppas jag..
Förfesten är ALLTID roligast, skita i att gå ut överhuvutaget är det bästa.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back