Var fixa stålomspunna bromsslangar?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Eftersom min frambroms är svampig som en cykelpump så tänkte jag fixa stålomspunnet samtidigt som jag har isär och rengör allt.

Var i Stockholmsområdet kan man få detta gjort, och vad kostar det på ett ungefär? Hojen har alltså bara ett ok.

På Örby Mc tillverkar de slangar efter önskemål och säkert medans du väntar. Ring och lyssna.

kan ju vara värt att kolla med en hydraulslang-firma också, tex hydroscand.

Kolla med Peter Andersson (Andersson_Turbo).

Åkte till NBM Hydraulic som fixade en medan jag väntade.
Det landade på 805 riksdaler, tycker jag var i mesta laget för en slangstump med två banjobultar, eller var det ett rimligt pris? :va

Tack för alla svar!

Det landade på 805 riksdaler, tycker jag var i mesta laget för en slangstump med två banjobultar, eller var det ett rimligt pris? :va

Tack för alla svar!

dom gör nog endel förtjänst på det. är du nöjd med resultatet då? syns in der sauna om ett par månader :tummenupp

Tack för alla svar!

Med kvitto då förmodar jag? Jag pröjsade runt 500 utan hos en lokal återförsäljare.

Nöjd med resultatet får man veta när jag monterat ihop allt. Ska ju isär med oket och rengöra först å latar mej lite för det.

Givetvis var priset med kvitto.

kan ju vara värt att kolla med en hydraulslang-firma också, tex hydroscand.

Hydroscand kommer jag inte åka till igen!:mad:, de verkar inte ha full koll på sina grajer om man säger så. Var där och beställde ett par slangar fram till min förra Sp1:a och de satte fel dimention på en av slangarnas anslutningar så att det började läcka bromsvätska. Fast bara då man verkligen pressade hantaget hårt. Tur att man prov tryckte handtaget i depån innan jag skulle åka ut på gotlandring och lägga några snabba varv, annars skulle jag nog inte stått här idag. Sjukt surt att missa en bandag bara för att "åpaklåpa" inte kan sina grejer eller har nån kvalitetskontroll!.

Last edited:
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...