Var finna skruv över disk?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Är på jakt efter ett par skruvar till bensinkranen på min. De gamla är Phillips och jag fick använda slagskruvmejseln för att få loss dem, så de vill jag inte sätta dit igen.

Jag satte dit ett par insex-skruvar jag hade hemma, men de är smala i huvudet så de får inte packningen att täta, just nu läcker det lite grann. Måste ha något med större huvud. De här tror jag skulle vara ypperliga, men vet inte var man kan åka och köpa dem rakt över disk.

http://www.fixnvis.se/skruvar-med-s...et-0/skhk-vid-fastet-rostfritt-stal-a2-0.html

Någon som vet var man kan få tag på såna i morgon? M6 om det hjälper.

Sifverts i Västberga och han i Hökarängen, som båda nämns ovan, är bra ställen att kolla på.
Kanske även mc-skroten i Haninge:
http://www.hojdelen.se/

flinks finns här och var. brukar ha så mycket mutter och skruv så man knappt hittar vad det är man ska ha

Du kan ju lägga en bricka emellan annars ;)

Jag trodde Flinks bara var "inte för folk, bara yrkesfolk". Trodde man måste ha konto för att handla där. En gång i tiden när jag hade firma hade jag konto där, men det är mer än 10 år sedan.

Bricka hjälper inte, då lär det läcka längs med själva skruven förbi packningen.

Sifverts Västberga låter lämplig i min färdriktning.

Swedol och Bauhaus har skruv och mutter på lösvikt, men jag vet inte om de har just den där sortens skruv.

Känns som Swedol skulle vara nästa stopp på vägen om inte Siverts har. Swedol var jag hos förra veckan och köpte på mig gummistålbrickor i en massa olika storlekar. Bra mycket bättre än kopparbrickor.

Jag skulle vilja att det finns ett ställe, helst i Stockholm, som över disk säljer snygga bultar, skruvar och brickor i exotiska material. Typ att jag skruvar av bulten som håller ljuddämparen och åker dit och jämför/köper en guldeloxerad snygg bricka med försänkt insexskalle.

Sen sitta med en bärs och titta på hojen, njuta av hur snyggt det blev och funderar på vad man ska köpa nästa gång.

Finns det?

Blev skruv hos Sifverts, men inte det jag ville ha. Hann inte till Swedol, skulle på möte. Det de hade med krage hos Sifvert var sexkantsskalle, det funkar men jag skulle gärna ha torx eller eller insex.

Ska kolla hos Swedol en annan dag.

Back