Var fick du bäst pris?

Vilket bolag?

• Antal röstningar
    0
:huvet Det fick bli LF. 5600:- halv/hel

Någon som vill köpa en Triumph Daytona? :) 955 i åm 2001, 1700 mil... Totalt repfri... Blåmetallic... nähä trodde väl inte det heller.

Last edited:
4900 hel/helår i Folksam/SMC för en Bandit 1200 -98. Bor i Göteborg, 30år, kkort 5år.

Bästa budet jag har fått någonsin...

4900 hel/helår i Folksam/SMC för en Bandit 1200 -98. Bor i Göteborg, 30år, kkort 5år.

Bästa budet jag har fått någonsin...

Precis... Den har mer effekt än Daytonan och väger ungefär lika (235 kg) men din har ingen helkåpa. Ringde Bilsport & Mc och försökte få reda på hur de resonerar med prissättning. En SpeedIII -05 kostar i runda slängar 7500 hel/hel hos dem. :tummenupp Först svarade de att de går efter vikt/effekt förhållande. Jag påpekade att Tripeln har mer effekt och väger mindre. Då kom det fram att bara för att Daytonan har kåpa, ville de ha 22000/år i bara trafik... :rolleyes:

Man kör tydligen annorlunda på en sån än en med en naken effektstark bushoj... :va

Deras regler, bara att rätta sig efter det.

Trygghansa

Halvförsäkring 9000 kr / år

25 år Körkort taget förra hösten

Kan tilläggas att jag har en Suzuki GSF 1200 Bandit 2004 års modell

Bolag: Folksam
Ålder: 34 år
Bor: Helsingborg
Hoj: Yamaha R1 -04
Omfattning: Halvförsäkring / Helår
Årspremie: 8005:- / år

667:-/månaden på Autogiro :)
efter höjningen på 32% på Trafik = 771:-/månaden

Dock så kommer premien sjunka rejält när jag fyllt 35 + gått SMC's BKK kurs

Folksam, har haft andra bolag innan. Rena lotteriet!
Just nu: 630kr/mån.

IF:s Hondaförsäkring var det billigaste alternativet för mig, snudd på överkomligt nu när hojen fyller fyra år enligt deras tideräkning.

Kan tillägga att "vanlig" IF-försäkring var nästan stötande dyr, de skulle ha mer i årspremie än vad jag gav för hojen. Skämmes!

Jag fick bässt hos Trygg Hansa
46 år
Hayabusa 9300:-hel/år (med rätt att ställa av)

Bolag: SalusAnsvar
Ålder: 20 år
Bor: Stockholm
Hoj: GSXR -97
Omfattning: Halvförsäkring / Helår
Årspremie: 10.308:- / år :huvet

Bolag: LF
Ålder: 25 år
Bor: Jämtland och i skogen.
Hoj: Aprilia Rsv 2006
Omfattning: helförsäkring / Helår (24år+ försäkring)
Årspremie: 14.900:- / år (går ej ställa av och kan inte köra på vintern när det ligger snö på vägen :( )

IF.
En Daytona 675 -07
Helförsäkring/helår 12xxx:-
24år, centrum göteborg, körkort 0.5 år. :yoparty

Länsförsäkringar: GSXR1000 -06, 40+ försäkring, Zon 3,självrisk 3000, Hel/hel 11719:-

*/ ?>
Back