var förvarar ni era lås när ni kör

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
har tagit bort väskan som sitter där bak på hojen är ju inte allt för snygg (660 -04), dumt efter som jag inte vet var jag ska ha låset nu, "beauty before function" :)

var förvarar ni era lås? ryggsäck?, påse på handtaget kanske?

hitta denna bilden och blev lite inspirerad på att göra någon sådan lösning, hittar dock ingen bra box/låda/väska, någon som kanske har något förslag?

Bifogat

• KTM-Tool-Box-Inside-Med.jpg
    KTM-Tool-Box-Inside-Med.jpg
    23.3 KB · Visningar: 138
Last edited:
I bilen eller på släpet:D
Det finns väl rätt många olika fästen till skivbromslås tror jag

Jag åker allt som oftast med ryggsäck. Dock har jag så gott som aldrig låsen med mej då de är tunga, otympliga och jag stannar aldrig så att jag behöver låsa =D

Jag tror tyvärr inte på lösningen du visar. Mina aningar är att låset skulle skramla sönder den lilla lådan på bara några mil. Själv kör jag med magväska på motarden, tycker jag funkar bra. Även lätt att komma åt plonboken när man ska tanka. :tummenupp

Jag tror tyvärr inte på lösningen du visar. Mina aningar är att låset skulle skramla sönder den lilla lådan på bara några mil. Själv kör jag med magväska på motarden, tycker jag funkar bra. Även lätt att komma åt plonboken när man ska tanka. :tummenupp

Låter väldigt otrevligt om man skulle klota och således landa på låset?:näsblod

Detta satt orginalmonterat på min 625 '04 så det är nog bara å kolla bland KTM's reservdelar. Jag förvarade alltid mitt lås där utan problem så....

.

Tycker oxå det är jobbigt, satte dit en egen väska på bakskärmen men den riktigt rejäla väskan höll i 300 mil och min bakskärm mådde oxå bäst av att jag tog av den.
Just nu ligger låset i ryggsäcken men det känns besvärligt att alltid behöva ha med sej ryggsäck.

hmmm.....

Detta är en variant. Problemet med förvaring bortblåst. Ej godkänt men kan ju användas vid kortare stopp. Låset fungerar som fotpinne vid färd, låses upp med nyckel och fungerar som skivbromslås.

Bifogat

• P1050218.jpg
    P1050218.jpg
    63.6 KB · Visningar: 160
krisse, Funderar också på vars man ska förvara låset när man är ute och kör. Tror att bilden du visar inte är så dum men att man ska ha en metallåda istället med lite skumgummi i så inte låset skramlar. Men har inte hittar någon låda som fungerar, den måste ju gå att stänga ordenligt med så att man inte tappar låset.

Någon som vet om vars man får tag på en lagom står stållåda?

/Haggwe

krisse, Funderar också på vars man ska förvara låset när man är ute och kör. Tror att bilden du visar inte är så dum men att man ska ha en metallåda istället med lite skumgummi i så inte låset skramlar. Men har inte hittar någon låda som fungerar, den måste ju gå att stänga ordenligt med så att man inte tappar låset.

Någon som vet om vars man får tag på en lagom står stållåda?

/Haggwe

Lådan på bilden är gjord för KTM´s verktygssats så den borde även funka för ett lås.

Rasorblade, ok det visste jag inte har precis skaffat hoj. Men går de att köpa lösa lådor då eller är det bara tillsammans med verktygen?

/Haggwe

Finns något abus skivbromslås då man för med ett fäste för låset.

Skruvar på fästet på något lämpligt ställe på hojen tex fotpinnar, sen drar man på låset dära.

Själv så kör jag med kättning runt axeln typ, fast har endast med mig lås om jag ska handla något eller åka till skolan.

sh37m_dt.jpg

Sådär ungefär

Låter väldigt otrevligt om man skulle klota och således landa på låset?:näsblod

Ja, det kan ju vara obehagligt. Men gissningsvis så ramlar man inte med de intima delarna emot asfalten då kanske den naturliga reaktionen är att dra ihop kroppen i forsterställning. Så det känns ganska säkert ändå. :va

När jag är ute och kör så kör jag. Varför jag ska barlasta hojen med låset har jag aldrig förstått. Jag sticker ut i sommarnatten vid 20-tiden på kvällen och kommer tillbaks vid 24-rycket. :3freak

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...