Jar är rätt kass på att gjuta kolfiber.... tror att jag misslyckats 8 gånger på raken nu! Hade jag bara haft genomskinlig gele-coat kunde jag reparerat mina missar! Var får jag tag på sånt? Övriga tips när det gäller kolfiber emottages varmt! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ekholm skrev:Som den glada amatör jag är så har jag använt vanlig polyesterplast (samma som när man gjuter glasfiber), och det har blivit skapligt. Det är väl inte riktigt rätt om man ska dra nytta av kolfiberns alla goda egenskaper, men det ser tufft ut iaf... (Har aldrig orkat börja med pre-preg, vaccumformar, och ugnshärdning..) Om jag har fått porer i ytan efter gjutning så har jag bara byggt upp dom med polyester efteråt, sen våtslipat och till sist klarlackat.
EDIT: Om du beslutar dig för att testa, var noga med att inte få slipdamm etc. i porerna, för då kommer det att se ut som en "dimmig" fläck efter att du har fyllt i den. För övrigt så är det väl luftbubblor som är din största fiende när du gjuter, så det bästa vore ju om man hade en vacuumform. Har faktiskt hört talas om folk som har testat sopsäck och dammsugare med hyfsat resultat....
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |