var e strypningen? tyskimport BT 1100

Madroman

höhö
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
XR600 -87 !!!STULEN!!! natten till söndag den 17e
Har fått reda på att det tydligen ska vara en strypning på min hoj från 75hk till 65hk o detta känns ju väääldigt onördigt. Eftersom min hoj e tyskimporterad så det inte det lättaste att hitta info om var strypningen sitter så e glad för all hjälp jag kan få

var på bike häromdagen men de hade bara information om vart strypningar görs på svenska motorcyklar o sa att motorcyklar stryps på olika ställen i olika länder.

visst jag kan ju leta runt på hojen men känns som bortkastad tid eftersom en strypning kan finnas på en del olika ställen.

MVH//Madroman

Last edited:
är den inte på 65 orginal då? :va

är den inte på 65 orginal då? :va

jo men det e för att de stryper dem när de tas in i sverige har jag läst.
på bike trode det oxå att det e fullt möjligt att den e strypt.
tydligen förvånandsvärt många hojar som stryps några hk innan de säljs i butik. jag tycker det ju verkar helknasigt, speciellt eftersom en BT 1100 inte direkt e nån räääser heller,, haha
de hade nått vettigt svar om varför det görs, fast jag hängde inte riktigt me va han sa,,

men men går det att få 10hk extra på mina sketna 65hk genom en sketen strypning så e det värt all efterforskning tycker jag :)

jo men det e för att de stryper dem när de tas in i sverige har jag läst.
på bike trode det oxå att det e fullt möjligt att den e strypt.
tydligen förvånandsvärt många hojar som stryps några hk innan de säljs i butik. jag tycker det ju verkar helknasigt, speciellt eftersom en BT 1100 inte direkt e nån räääser heller,, haha
de hade nått vettigt svar om varför det görs, fast jag hängde inte riktigt me va han sa,,

men men går det att få 10hk extra på mina sketna 65hk genom en sketen strypning så e det värt all efterforskning tycker jag :)

kan ju säga till om du löser problemet för jag har en polare som har köpt en bt1100 i sidoimport.. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg