var e de sköna vägarna?

Karsten Janker

Karsten J
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yzf750r -93
Jävligt svårt att hitta några goa vägar runt götet! Rödljus och fartgupp vart f-n man än svänger... Måste ha några idiotsäkra tips på hoj-vägar!!!

Karsten Janker skrev:
2138491 Jävligt svårt att hitta några goa vägar runt götet! Rödljus och fartgupp vart f-n man än svänger... Måste ha några idiotsäkra tips på hoj-vägar!!!

Jag har sagt det förr å jag säger det igen:

Från skolan i Kärna och ett par km norrut mot Marstrand, bäst i test. Körde sträckan 7 ggr igår.

Nära Göteborg :confused: Allt är la relativt sa nån

FÖRGÖRAREN :yoparty

Karsten Janker skrev:
2138491 Jävligt svårt att hitta några goa vägar runt götet! Rödljus och fartgupp vart f-n man än svänger... Måste ha några idiotsäkra tips på hoj-vägar!!!

Om du kör där det finns rödljus och fartgupp kan du inte varit många meter utanför stan? I stan lär du inte hitta många schyssta hojvägar.

Sträckan som förgöraren nämner är grym. Sen finns ju mölnlycke-landvetter, landvetter-härskogen-lerum (fast där är det dålig beläggning, tror jag). Lite längre söderut runt Kungsbacka finns det hur många fina vägar som helst, t.ex. runt Lygnern. Uppe i Ale/Alafors finns också en del superfina vägar.

Det är bara att ge sig ut o köra så kommer du hitta massvis om du viker av från de lite större vägarna.

annars e ju lygnen runt jävligt fint å kurvigt eller förbi kungälv mot romelanda upp till trollhättan . härlskogen e under all kritik nu rent av svindålig,,,om man inte har en cross då förstås

Last edited:
Förgöraren skrev:
2138514 Jag har sagt det förr å jag säger det igen:

Från skolan i Kärna och ett par km norrut mot Marstrand, bäst i test. Körde sträckan 7 ggr igår.

Tack men är inflyttad student... Känner knappt till något runt göteborg... Om man som jag gör, utgår från Gamlestan. Vart kör jag då?

Coola Ola skrev:
2138526 Om du kör där det finns rödljus och fartgupp kan du inte varit många meter utanför stan? I stan lär du inte hitta många schyssta hojvägar.

Sträckan som förgöraren nämner är grym. Sen finns ju mölnlycke-landvetter, landvetter-härskogen-lerum (fast där är det dålig beläggning, tror jag). Lite längre söderut runt Kungsbacka finns det hur många fina vägar som helst, t.ex. runt Lygnern. Uppe i Ale/Alafors finns också en del superfina vägar.

Det är bara att ge sig ut o köra så kommer du hitta massvis om du viker av från de lite större vägarna.

ok, Tack! det borde jag kanske hitta...

hmm. citerar du Thåström utan att uppge källan? :7peta

Förgöraren skrev:
2138514 Jag har sagt det förr å jag säger det igen:

det sista skulle till coola ola, sorry

Lygnern-ring suger fett :huvet :4skrika
Jag och polarn skulle lägga ett fint varv för första gången iår. Det började ju fint med att förra årets nybeläggning från Fjäråskyrka hade satt sig. Men vad hände sedan? :va Tjälskott stora som bollebydsbacken, rullgrus och potthål i en mängd som sällan skådats söder om Umeå! :gnissla
Näe, det blir till att dra norröver i fortsättningen tills dom fixat den vägen. Skit vad synd, jag som precis börjat lära mig den första tredjedelen utantill. :(

Men glädjande nog lyckades jag ha en mycket rolig duell med en Audi S4 på Lunna-raceway. Ibland blir impulskörning riktigt roligt. När vägen var slut och vi körde åt varsitt håll log Audi-killen brett och visade tummen upp. :tummenupp
Hur skoj som helst :yoparty

Thunder skrev:
2138939 Lygnern-ring suger fett :huvet :4skrika
Jag och polarn skulle lägga ett fint varv för första gången iår. Det började ju fint med att förra årets nybeläggning från Fjäråskyrka hade satt sig. Men vad hände sedan? :va Tjälskott stora som bollebydsbacken, rullgrus och potthål i en mängd som sällan skådats söder om Umeå! :gnissla
Näe, det blir till att dra norröver i fortsättningen tills dom fixat den vägen. Skit vad synd, jag som precis börjat lära mig den första tredjedelen utantill. :(

Men glädjande nog lyckades jag ha en mycket rolig duell med en Audi S4 på Lunna-raceway. Ibland blir impulskörning riktigt roligt. När vägen var slut och vi körde åt varsitt håll log Audi-killen brett och visade tummen upp. :tummenupp
fan det lät ju skumt, körde lygnen förra veckan det va ju asgrymt vägunderlag å inget grus alls. eller jag kanske har kört runt en annan sjö då

vtrwalle skrev:
2138954 fan det lät ju skumt, körde lygnen förra veckan det va ju asgrymt vägunderlag å inget grus alls. eller jag kanske har kört runt en annan sjö då

Ja, eller så kanske det bara var de 2-3 km vi körde innan vi vände som sög. Det kanske blir bättre länggre fram, eller så är jag och polarn överkänsliga.

du drar upp till THN o joinar shellgänget här, (shell i centrum) kl 11,00, dom ska till Mollösund i morron o det blir bara finfina vägar dit ut, välkommen!!!

peter R1 skrev:
2139024 du drar upp till THN o joinar shellgänget här, (shell i centrum) kl 11,00, dom ska till Mollösund i morron o det blir bara finfina vägar dit ut, välkommen!!!

Om det inte var för ett dop och 30-års fest så hade idéen varit kalas.
Kan ju en del av vägarna där, tillbringade många somrar på Orust (lantställe vid Stala). Men tack för inbjudan :tummenupp

Karsten Janker skrev:

Vi från gbg brukar ju mötas upp på götaplatsen kl 12:00 lördagar och söndagar... kommer du dit så kommer du att få åka många fina vägar under sommaren.

Så kom dit i morgon kl12:00 om du har tid. :)

Thunder skrev:
2138939 Men glädjande nog lyckades jag ha en mycket rolig duell med en Audi S4 på Lunna-raceway. Ibland blir impulskörning riktigt roligt. När vägen var slut och vi körde åt varsitt håll log Audi-killen brett och visade tummen upp. :tummenupp

Lunna Raceway är skiten alltså. Synd att bröndome-delen är så översållad med bondgårdar. Hade nog aldrig vågat race:a med en bil där iofs, är ju så jäkla smalt!

Yamaha farfar skrev:
2139411 Vi från gbg brukar ju mötas upp på götaplatsen kl 12:00 lördagar och söndagar... kommer du dit så kommer du att få åka många fina vägar under sommaren.

Så kom dit i morgon kl12:00 om du har tid. :)

Nice! Jag kommer om ångorna gått ur kroppen...

ingen som har några fler tips? borde ju finnas massor med roliga vägar!

Antingen var det Sjuntorp <-> Väne Åsaka eller så var det Nygård <-> Väne Åsaka, kommer inte ihåg vilket. Tjör båda vetja :tummenupp

Showtime skrev:
2144239 ingen som har några fler tips? borde ju finnas massor med roliga vägar!

Det finns en riktigt grym väg lite norr om Stenungsund, innan Ödsmål. Kollar man på kartan på Eniro.se så svänger man in precis där det står Sanden. Den vägen är kuperad, kurvig och onormalt bred på sina ställen. Där finns bl. a. en grymt skön lång kurva i nedförsbacke, där man också kör genom en tunnel under E6:an.

Det finns lite bostäder på ett ställe av sträckan där man kanske ska ta det lite lugnare, annars är det en perfekt hojväg.

Det blev ett antal rundor på den vägen förra sommaren.

Jonseredsvägen e nära o nice, dock räcke på ena sidan o berg på andra + dolda kurvor nästan hela sträckan.

Hur kör ni när ni lämnat göteplatsen på lör/söndagar? Är det bara bakhjul o fel(?) sida om 150km/h. Får man försöka haka på även om man inte är Rossi's tvillingbrorsa?

Orkar du åka en bit???

Skönaste hojvägen i hela länet måste ju vara den som går mellan Sollebrunn-Nossebro-Vara, ni som gillar långa svepande kurvor kommer älska denna vägen

sen finns ju klassikern (Jonslundsvägen) man svänger av några km norr om backamo vid golfbanan "gamla E6" o kör den nästan hela vägen till färjan(Svanesund)
vill man sedan fortsätta kurvjakten så sikta varekil till vänster efter ett par km efter färjan, sedan svankil o vidare mot Mollösund, kanonsträckning.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!