Var det du???

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Svart Yamaha FZR (tror jag det var) sick-sackade mellan bilar vid cirkulationen shell/centralen för en stund sen och blev tutad på av arg bilist.

Vem var det som körde Repsol 1000RR på E6 norrut förbi Stigs Center runt 17-tiden idag?

Du är fanimej helt slut ihuvudet! Faktiskt.

Orange KTM inne på hamngatan i dag runt 13:30-tiden. Svarta/grå camobyxor, brun camojacka, och ingen nummerplåt. Körde som en idiot, hoppas du inte kör ihjäl nån. :6surkart

Det kunde varit jag, alla tre gånger! Jävla moraltanter :rolleyes:
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Lust att berätta vad som hände? Intressant att höra!
Näe det kanske inte "var så farligt", men jag anser inte att ~120-130 mellan bilarna när jag kör i ~90, lite halvtrött påväg hem från jobbet är ett helt adekvat beteende i trafiken.

Jag såg ju hojen hela tiden och väjde undan, men misstänker att många andra inte är lika uppmärksamma.

Lägger inga värderingar att köra på liknande sätt, i lägre hastigheter, i kösituationer, men mitt i rusningen får en väl anse att det är rätt obra.

Men, jag kanske bara är gammal (?) och bitter.
 

1000cc_

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Hus
Hoj
Har ingen...
Näe det kanske inte "var så farligt", men jag anser inte att ~120-130 mellan bilarna när jag kör i ~90, lite halvtrött påväg hem från jobbet är ett helt adekvat beteende i trafiken.

Jag såg ju hojen hela tiden och väjde undan, men misstänker att många andra inte är lika uppmärksamma.

Lägger inga värderingar att köra på liknande sätt, i lägre hastigheter, i kösituationer, men mitt i rusningen får en väl anse att det är rätt obra.

Men, jag kanske bara är gammal (?) och bitter.


De flesta här inne kör nog inte lagligt men sån körning är ju dumt, i rusningstrafik ska man helt enkelt inte leka...det är nog inte du som är gammal, det var han som körde dumt :pannkyss
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Näe det kanske inte "var så farligt", men jag anser inte att ~120-130 mellan bilarna när jag kör i ~90, lite halvtrött påväg hem från jobbet är ett helt adekvat beteende i trafiken.

Jag såg ju hojen hela tiden och väjde undan, men misstänker att många andra inte är lika uppmärksamma.

Lägger inga värderingar att köra på liknande sätt, i lägre hastigheter, i kösituationer, men mitt i rusningen får en väl anse att det är rätt obra.

Men, jag kanske bara är gammal (?) och bitter.

Du har alltid varit bitter, förutom när jag träffade dig på en gräsmatta med en öl i handen -06
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
De flesta här inne kör nog inte lagligt men sån körning är ju dumt, i rusningstrafik ska man helt enkelt inte leka...det är nog inte du som är gammal, det var han som körde dumt :pannkyss
Inte en chans att jag kör lagligt när jag kör gata heller. Det är inte det jag menar. Men att sträva efter att sätta sig i någons bagagelucka är iallafall inte min målsättning när jag kör.

Dessutom är jag jävligt ointresserad av att ha en hormonstinn sporthojsförare i min bagagelucka. Eller iallafall hans hoj och/eller eventuella skador på mitt samvete.

Du har alltid varit bitter, förutom när jag träffade dig på en gräsmatta med en öl i handen -06
Tack, det var snällt sagt. :pannkyss
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Får man plats kör man imellan.

Såg massa folk på stan igår puttrade lite med lilla blå.

En allmän fråga varför köar folk med MC?
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Får man plats kör man imellan.

Såg massa folk på stan igår puttrade lite med lilla blå.

En allmän fråga varför köar folk med MC?
Köar bara om jag njuter av solen och inte har det minsta brottom (fjolligt mao) Annars kryssar jag emellan, men knappast i mer än max 70 i så fall.... :)
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Fjolligt alltihop :mad:
Du får haka på några gånger så vet du vart skåpet skall stå :gnissla
Ja idag har jag först besiktigat, med en anmärkning på handbromsen, så den ska åtgärdas imorgon bitti.

Resten av dagen har jag spenderat med att tömma olja, skruva bort koplingskåpan, och kåpan under den. lägga ny packningsmassa och sätta tillbaks...

Så nu väntar jag tills det torkar så jag kan hälla i min RACING OLJA :hihi som jag så fint fick i present av Flugan och Johansson :)

Sen blir det åka av! bästa sommarn nånnsin :)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top