var bo i jkpg?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Jag skall eventuellt flytta till Jönköping till hösten om jag får det jobb som jag vill ha. Vart skall man bo i jkpg? Var kan jag leta lägenheter på nätet? Var kan man ställa hojen "tryggt"?

//Johan

brinckis skrev:
Jag skall eventuellt flytta till Jönköping till hösten om jag får det jobb som jag vill ha. Vart skall man bo i jkpg? Var kan jag leta lägenheter på nätet? Var kan man ställa hojen "tryggt"?

//Johan

Ett bra område är ju skänkenberg ovanför stadsparken men det är ju mest villa områden där.
Akta dig för typ Råslätt,öxnehaga (hyresområdet),österängen.
Folk kanske vill invända mot detta men jag har bott i Jkpg i 30 år så jag baserar det på mina egna erfarenheter.
Visserligen så finns det ju kräk överallt som vill stjäla hojar så man går väl aldrig riktigt säker.
Hisingstorp är ett ganska fint område oxå. Själv har jag bott på Torpa och dalvik (numera ett segregerat område och lite slummigt idag TYCKER JAG).
Torpa däremot är poppis men jag vet inte om det är mycket säkrare än andra ställen. Det ligger centralt och bra till för övrigt.

brinckis skrev:
Vart skall man bo i jkpg? Var kan man ställa hojen "tryggt"?

//Johan

...Oavsett var du bosätter dig lär du väl aldrig ha längre än 500 meter till närmsta frikyrka.. Parkera hojen vid nån av dem så lär väl "han där uppe" hålla ett vakande öga! :tungan

korvgubbe skrev:
...Oavsett var du bosätter dig lär du väl aldrig ha längre än 500 meter till närmsta frikyrka.. Parkera hojen vid nån av dem så lär väl "han där uppe" hålla ett vakande öga! :tungan
Hahah, jo kyrkor finns det nog gott om men jag tror fän att Gotland är snäppet värre. Där finns kyrkor överallt! Visserligen beter sig jönköpingsbor inte speciellt kristet, det finns fler skitstövlar än vanligt folk där. (Har jobbat som säljare där, är född och uppvuxen där så jag vet vad jag snackar om. Men visst finns det ju undantag.) Stämningen i jkpg är verkligen skit, det var därför jag flyttade därifrån!

Chiefen skrev:
Hahah, jo kyrkor finns det nog gott om men jag tror fän att Gotland är snäppet värre. Där finns kyrkor överallt!

Att det är många kyrkor på gotland är nog snarare historiskt betingat med tanke på att det varit fullt med folk från när och fjärran...

...Jönköping eller "Lilla Jerusalem" är väl snäppet värre även om det inte syns vad som är en kyrka lika tydligt..

...äh.. allvarligt talat ska jag inte uttala mig eftersom jag har dålig koll på Jkpng..

korvgubbe skrev:
Att det är många kyrkor på gotland är nog snarare historiskt betingat med tanke på att det varit fullt med folk från när och fjärran...

...Jönköping eller "Lilla Jerusalem" är väl snäppet värre även om det inte syns vad som är en kyrka lika tydligt..

...äh.. allvarligt talat ska jag inte uttala mig eftersom jag har dålig koll på Jkpng..

Jao, jag kan ju inte neka till att det finns kyrkor överallt i jkpg. :hihi För det gör det sannerligen! hähä

Tja, vill du förvara hojen säkert så är ju alltid ett garage att föredra.
Men som sagt, Råslätt, Österängen, Öxnehaga är nog inte att föredra om du absolut vill ha hojen utomhus. Men har du låst garage så kvittar det nog vart du bor.

Annars, överallt inne i centrum är rätt ok att bo. Om du inte ska köpa en ett hus, då kan du flytta ut lite utanför. Men det är synd å säga att det är billigt här i stan.

edit: Sen vet jag inte att det är mer stölder i "förorterna", men det är nog så att sakerna återfinns där oftare.
edit igen då: Angående kyrkor, det finns ett gäng att välja på. Du är välkommen till våran församling. Vi tar emot de flesta med öppna armar.
Jag brukar ta hand om tjejer 15-30 år, kort bifogas tack.

Last edited:
Chiefen skrev:
Visserligen beter sig jönköpingsbor inte speciellt kristet, det finns fler skitstövlar än vanligt folk där. (Har jobbat som säljare där, är född och uppvuxen där så jag vet vad jag snackar om. Men visst finns det ju undantag.) Stämningen i jkpg är verkligen skit, det var därför jag flyttade därifrån!
Tjaffsaru eller ??? :mad: :kocko

korvgubbe skrev:

Haha, ja låt gud vakta hojen, ska prova det.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt