Var beställa piratplast till XR650R?

Micke-78

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Honda CB500X-19
Nån som vet var man kan beställa billig piratplast till 650:n på nätet?

Till de mindre japsarna finns ju plast överallt.

Försökte först med svart plast på

http://www.ace2002.co.uk/1stmx.co.uk/

Men efter 2-3 veckor utan att nått hänt mailade jag dem. I mitt mail bifogade jag ordernr som jag fått mailat till mig i orderbekräftelsen. Jag fick då svaret:

Vi kunde inte spåra din order. Vi kan tyvärr ej erbjuda svart plast till XR650. Endast originalplast i originalfärg.

Ahlqvist har jag vart hos två ggr men de blir bara stressade och har inte tid när man kommer i rusningen efter jobbet. Acerbis katalogen har de slarvat bort o på UFO plasten kan de inte få fram priser och tror inte artikelnr är rätt.

Yamaha Center har inte heller kataloger på plasten.

Var inne på nån tysk sida för ett tag sen. Blir till att snoka rätt på den igen. Tyvärr läste man inte tyska i skolan så man fattar ju inget av vad som står...

Skulle köpt KTM istället :(

Honda = Röd :bow

Lycka till säger jag bara!!!!! Jag försökte i ca 7 månader sedan gav jag fan upp!!!!! Det är helt otroligt beställde hos Bike här i Trollhättan efter 3 månader fanns det fortfarande inget. Pratade med den andra leverantören utav Acerbics o vipps det var inga problem att ta hem den plasten.
Kanon tänkte naiva jag....... efter 3-4 månader utav väntan och inget dykt upp sket jag totalt i det och vaxade upp plasten så gott det gick o sålde skiten :crash
Nu är det KTM 660 som gäller för min del. Där är det i varje fall inte svårt att få tag på tillbehör samt att de inte kostar en halv förmögenhet.
Framskärm KTM (orginal) 245 kr på Bike här i stan.
Framskärm XR (orginal) 1645 kr på Bike här i stan. :skrämd

Monobike skrev:

Så sant! Valde svart mest av impuls bara för det fanns (eller jag trodde att det fanns). Färgen är inte väsentlig. Behöver billig plast oavsett.

Jaha du,

Plast till XR 650 verkar vara mer än lovligt knepigt att få fram.
Uppenbarligen går KTM-åkarna i backen betydligt oftare, därav
stora serier plast... ;)

Prova "http://www.dirtbikestore.co.uk/".

Jag har beställt lite grejjer därifrån och fått bekräftelse på min order så allt verkar OK men jag har blivit besviken förr så vi får väl se om det kommer nått!

Den som väntar på nått gott...

P.

Jaha, nu har man varit på EMA motor i Partille. Där hade man iallafall tid o koll på katalogerna. Kollade UFO katalogen, ringde direkt på plats till deras leverantör. Nope, inget på lager ca 2 veckors lev.tid. Beställde bara en bakskärm till och börja med. Så nu hoppas man på det bästa.

Lite bättre priser än Honda original iallafall...

bakskärm ca 850:- (orginal ca 1600:-)
vingar ca 750:-
sidopaneler ca 1100:-
framskärm ca 800:-?

Micke-78 skrev:
Jaha, nu har man varit på EMA motor i Partille. Där hade man iallafall tid o koll på katalogerna. Kollade UFO katalogen, ringde direkt på plats till deras leverantör. Nope, inget på lager ca 2 veckors lev.tid. Beställde bara en bakskärm till och börja med. Så nu hoppas man på det bästa.

Lite bättre priser än Honda original iallafall...

bakskärm ca 850:- (orginal ca 1600:-)
vingar ca 750:-
sidopaneler ca 1100:-
framskärm ca 800:-?

Hjälper inte! Lovar dig att du inte kommer att ha bakskärmen inom 2 veckor. Det finns 2 leverantörer utav UFO plast i Sverige och båda lovade mig 2 och absolut högst 3 veckor leveranstid på plasten..... Som sagt efter 7 mån stod jag fortfarande utan skiten :mad:

Var också på ema i partille för 2månader sen och beställde ufo-lyse i XR-rött.....blev inge lyse heller..

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard