Var är vår hemsida?

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Vad har Ourosbouros gjort nu då?
Snubblat ut kontakten eller spelar han spel på serverburken?

Mell skrev:
Vad har Ourosbouros gjort nu då?
Snubblat ut kontakten eller spelar han spel på serverburken?

det har varit strömavbrott i umeå.....(kan ju vara en anledning men vad vet jag)

Kom just hem och slog på min dator och insåg att jag inte hade nått internet.
Trodde det bara var min dator som vanligt så jag startade om... samma resultat. Kom inte ens åt routern.. :huvet

När jag till slut kommer åt routern så visar det sig att den har nollställd sig av nån anledning under dagen. Och den står inte så till att den kan göra det av en olyckshändelse heller. Och det kan inte vara strömavbrott heller för alla klockor går rätt. :va

Men hur som helst har jag jättepanik nu för jag kommer inte ihåg alla inställningar vi gjorde i routern för hemsideburken. Ska försöka få hit samma kille som hjälpte oss förra gången, men om han kan i kväll vet jag inte..

Återkommer med mer.....

"Edit"
Får inte tag på de linuxkunniga jag känner ikväll. Är det nån som kan linux och har tid och möjlighet så får den gärna höra av sig till mig och dyka upp och hjälpa till med konfigurationen.

"Edit2"
Får förmodligen hjälp med att få igång allt igen i morgon eftermiddag/kväll. Hoppas bara att jag kommer ihåg CBjorkmans lösen rätt :va

Last edited:
Hemsidan uppe igen

Nu efter några svåra bedrövelser och lite fler grå hårstrån så är hemsidan uppe igen..... :yoparty

Hoppas detta inte händer igen, men för att förhindra det ska jag ta ett snack med de som sålde routern till mig.. :fatta!

Routerproblem

Som ni kanske märkt så har hemsidan legat nere idag igen.
Detta på grund av routerbekymmer igen... :huvet

Har dock varit ner på butiken där vi köpte sk***n och lämnat tillbaka den och fått en annan modell istället.
Och nu så här efter en stunds bråkade igen så verkar det som om hemsidan och annat funkar igen.

Men tiden får utvisa hur bra det funkar.

Ouroboros skrev:
Som ni kanske märkt så har hemsidan legat nere idag igen.
Detta på grund av routerbekymmer igen... :huvet

Har dock varit ner på butiken där vi köpte sk***n och lämnat tillbaka den och fått en annan modell istället.
Och nu så här efter en stunds bråkade igen så verkar det som om hemsidan och annat funkar igen.

Men tiden får utvisa hur bra det funkar.

Jag kan inte se den nu :(

Jag ser den och jag ser även att du är inloggad på den.. Konstigt :confused:

Ja det var ju lite otursamt att allt skulle krascha samma dag som jag åkte till Bulgarien...med lite tur lyckades Ouroboros få tag på mig ändå så det löste sig med lösenord å så :tummenupp

Får hoppas att den nya routern e bättre!

Ouroboros skrev:
Får inte tag på de linuxkunniga jag känner ikväll. Är det nån som kan linux och har tid och möjlighet så får den gärna höra av sig till mig och dyka upp och hjälpa till med konfigurationen.

Om de blir nå mer fel burken så kan jag hjälpa till me support på Linux å annat.

elkphys skrev:
Om de blir nå mer fel burken så kan jag hjälpa till me support på Linux å annat.

Låter bra det..

PM:a mig ditt telefonnummer så jag har det till hands om det strular igen. :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT