Var är trafikkontrollerna på nätet!?.

poliskontroll.se tydligen kan man få sms som varnar när det är kontroll i området kostar 5 kronor per sms:yoparty

Tror inte polisen har tid med trafik-kontroller i år ;)

poliskontroll.se verkar ju fungera sådär.
Alla länkar till kontroller är icke fungerande.
Om sms funktionen fungerar kan jag ej svara på.

Tror trafikkontroller är nedprioriterat
pga sk systemkollaps.
Har också sett att antalet trafikpoliser reducerats med ca 1/3. När jag sist körde Stockholm-Jönköping-Göteborg var det inte enda kontroll på hela vägen. För ett år sedan och mer tillbaka brukade det alltid vara minst en kontroll på den här vägsträckan.
pga allt fler poliser jobbar inomhus, väntar på att de centrala datorerna ska svara, tex visa polisens sista 3 tangenttryckningar på skärmen.
Och för att hålla uppe antalet poliser i yttre tjänst räknas numera de poliser som möter allmänheten i telefon eller på receptioner också till de poliser som är i yttre tjänst.

Last edited:
Ja, det är sjukt - men verksamheten ute på vägen, och då speciellt övervakning av trafikbeteenden har tillåtits skrumpna bort under många år.

I mars fick jag visa MC-körkortet för första gången på minst 10 år.
Var då? Jo, på Lernacken - vid återinträdet till Sverige. :hihi
Där stod dom och frös, hela gänget.

Nä, jag och jycken var ute på en runda idag och såg inte en polisbil på 25 mil !? och polisens egen information om dessa trafikkontroller verkar ju vara helt borta från deras sida och har så varit hela vintern.Bedrövligt om det är så illa så att det beror på besparningar.Men man ska ju inte förvåna sig när bla flyktingarna verkar ha en hög ekonomisk prioritet just nu i Europa.Sicken galenskap att förstöra Europas ekonomi för att andra sidan världen inte kan komma överens. :dummer

Last edited:
Det är lite synd att man inte har fler trafikpoliser ute på vägarna. I det långa loppet kan det ju inte vara bra att lämna det vind för våg. Folk kommer tillslut att förlora respekten helt och hållet för hastighetsgränserna om man aldrig ser någon ute. Fast värre än det är nog att folk som håller på med droger, alkohol eller bara är extremt trötta kommer att sätta sig bakom ratten av samma orsaker. Den extremt lilla risken att bli ertappad. Många tänker inte längre än så tyvärr.

Nä, jag och jycken var ute på en runda idag och såg inte en polisbil på 25 mil !? och polisens egen information om dessa trafikkontroller verkar ju vara helt borta från deras sida och har så varit hela vintern.Bedrövligt om det är så illa så att det beror på besparningar.Men man ska ju inte förvåna sig när bla flyktingarna verkar ha en hög ekonomisk prioritet just nu i Europa.Sicken galenskap att förstöra Europas ekonomi för att andra sidan världen inte kan komma överens. :dummer

Vad det gäller förstöra Europas ekonomi så har dom klarat av det alldeles på egenhand. Med ekonomisk planhushållning modell Stalin, här kallat EMU. Av 28 EU länder har 16 länder idag för stor offentlig skuld för att bli medlemmar i EU.
http://www.google.com/publicdata/ex...-eu&ifdim=country_group&hl=sv&dl=sv&ind=false
Det skulle ta 10 år innan vi såg fördelarna med valutaunionen och införandet av € från 2003. Nu har det gått 13 år och resultatet är en ekonomisk katastrof. Vilket var den slutsats EUs egen ekonomichef Bernard Connolly kom fram till när han ombads ta fram de ekonomiska konsekvenserna av en gemensam valuta i början av 1990-talet.
När han presenterade resultatet offentligt i boken "The rotten heart of Europe", ja då fick han sparken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bernard_Connolly
Nej kriget mot "terrorn" är viktigt för att ha nått att skylla på och dra blicken från ekonomin i EU. När "terrorattentaten" gjordes i Paris, ja då hade "Alliansen" bestående av bla Danmark, Frankrike, USA gjort 10000 flygplansräder och fällt 40000 bomber mot IS-kontrollerat område, motsvarande med 450kgs bomber
18000 ton bomber eller ungefär en atombomb.
Inte konstigt att syrierna börjat fly sista året. När "Alliansen" började bomba skiten ur norra Syrien och Irak. Inte under de föregående 5 åren av innebördeskrig i Syrien.
Jag såg ett foto från staden Sinjar på väg 47, återerövrat av kurder med "Alliansens flygstöd" nyligen.
Staden var 1,5 meter hög, 1,5 meter högt med tegelstenar.

Last edited:
De har ju löst det med plåtpoliserna som bor vid sidan av vägen i sina stolpar.....
det skall visst vara väldigt bra läste jag häromdan, olyckorna har visst minskat med 20-30%...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8