Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det sitter inte i däcken,det sitter i huvet.....
det sitter inte i däcken,det sitter i huvet.....
Precis. Jag tar det jäkligt lungt på såna där ställen. Vill verkligen ha marginalerna på min sida.
Fick ändå min beskärda del av halka idag. Tänkte jag skulle smiska lite grus så jag drar ut på en grusväg. (avtagsväg från 225:an precis söder om Rosenhill).
Enligt GPSen kommer vägun ut några kilometer längre fram på en större väg igen. Yeehaa. Bara att flåsa på då så stenen sprätter och löven yr. Vägen blir mindre och mindre.... Två hjulspår... Lera. Skogsmaskinsspår. 250 kg hoj. Yepp. Jag ser vägen jag ska ut på. Vägbom. Bummer. Finns inte en chans att jag komemr förbi den med den där hojjen. Så nära men ändå så längt borta. Bara att vända om och backtracka 5 km i geggan tillbaka dit jag kom ifrån. Det började bli mörkt så det var lite sisådär, men hem kom jag![]()
Självklart är det så! Jag har metzler bak(som är grymt) men slitet bridgestone battlax fram som är ett dåligt däck från början...
Min är i alla fall avställd sedan 1 månad tillbaka, men jag måste erkänna att det kliar i hojtarmen varje gång jag går förbi hojen i garaget.
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (och hojar)"
Jag var också ute idag, riktigt schysst med helt torra vägar och tio grader.
SMHI lovar ju att torsdagen skall ge över 15grader och sol i sthlm så det är ju en dag att vara ledig på. Som jag.

Jag var också ute idag, riktigt schysst med helt torra vägar och tio grader.
SMHI lovar ju att torsdagen skall ge över 15grader och sol i sthlm så det är ju en dag att vara ledig på. Som jag.
Få se nästa helg om det kan bli en repa
Va lugn snart är det 1 April i genSP:n har har tagit ledigt för vintern, men XR:n är igång året runt
![]()

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |