10 000 är vad man får betala för begagnade pistoler lagligt, med licens och sånt.
hehe , nja sanning med modifikation , finns från några hundringar upp till nästan hur mycket somhelst
När jag köpte min "nia"(Pardini GT45 med 9mm pipa) ny så pröjsade jag 12500 + ett hölster , sålde den beggad med endel tillbehör å ammo för en bråkdel mindre (nypriset för samma pang när jag sålde min låg på 16500 nånting)
En halvsliten Glock eller CZ75'a utan blingbling får man för några tusingar
En pimpad STI(eller annat valfritt bra märke) räserpicka kan man få ge över 30k för beggad
CZ 50(70) som journalisten köpte skulle jag inte ge ett ruttet lingon för på den lagliga marknaden , inte ens värt metallen ... och har ingen aning om vad han kan ha fått ge för skrotet
om ni är intresserade på vad nya å beggade pangar kan kosta så kolla in tex sportec.se eller annan sportskyttehandlares hemsida
//edit kan tillägga att jag har lagt ner skyttet helt(tillomed sålt luftpickan) , så undanber mig PM ang "testa panga lite" (jorå det kom en förfrågan) ... men skytte ÄR kul har ni intresset så kontakta en skytteklubb i närheten och börja vettja ... skytteforum.com är en bra site med massa info för nybörjare och erfarna skyttar
Last edited: