Vapenrättegång

10 000 är vad man får betala för begagnade pistoler lagligt, med licens och sånt.

hehe , nja sanning med modifikation , finns från några hundringar upp till nästan hur mycket somhelst
När jag köpte min "nia"(Pardini GT45 med 9mm pipa) ny så pröjsade jag 12500 + ett hölster , sålde den beggad med endel tillbehör å ammo för en bråkdel mindre (nypriset för samma pang när jag sålde min låg på 16500 nånting)

En halvsliten Glock eller CZ75'a utan blingbling får man för några tusingar
En pimpad STI(eller annat valfritt bra märke) räserpicka kan man få ge över 30k för beggad

CZ 50(70) som journalisten köpte skulle jag inte ge ett ruttet lingon för på den lagliga marknaden , inte ens värt metallen ... och har ingen aning om vad han kan ha fått ge för skrotet

om ni är intresserade på vad nya å beggade pangar kan kosta så kolla in tex sportec.se eller annan sportskyttehandlares hemsida

//edit kan tillägga att jag har lagt ner skyttet helt(tillomed sålt luftpickan) , så undanber mig PM ang "testa panga lite" (jorå det kom en förfrågan) ... men skytte ÄR kul har ni intresset så kontakta en skytteklubb i närheten och börja vettja ... skytteforum.com är en bra site med massa info för nybörjare och erfarna skyttar

Last edited:
Brukar sällan vara billigare att köpa utan licens..

Nu är det väl iofs flera år sedan jag öht hade koll på priserna, men då kunde man få en pistol för 2000 i hyfsat skick. Skulle det vara bra skick och "utan historia" fick man väl iofs betala lite mer, men det var aldrig lika mycket som det kostade att köpa lagligt.
Det kanske varierar med var man håller hus med iofs...

hehe , nja sanning med modifikation , finns från några hundringar upp till nästan hur mycket somhelst
När jag köpte min "nia"(Pardini GT45 med 9mm pipa) ny så pröjsade jag 12500 + ett hölster , sålde den beggad med endel tillbehör å ammo för en bråkdel mindre (nypriset för samma pang när jag sålde min låg på 16500 nånting)

En halvsliten Glock eller CZ75'a utan blingbling får man för några tusingar
En pimpad STI(eller annat valfritt bra märke) räserpicka kan man få ge över 30k för beggad

CZ 50(70) som journalisten köpte skulle jag inte ge ett ruttet lingon för på den lagliga marknaden , inte ens värt metallen ... och har ingen aning om vad han kan ha fått ge för skrotet

om ni är intresserade på vad nya å beggade pangar kan kosta så kolla in tex sportec.se eller annan sportskyttehandlares hemsida

Jo, det är ju sant. :) Men för en okej begagnad pistol kan man nog vänta sig nånstans runt 10000, en ny glock kostar väl en sådär 6-7000?

JAja, inte direkt mitt område. ;)

För att förtydliga min ställning.

De ska dömas, de har begått ett brott.

Det är bra att de har begått brottet för det har lyft fram problematiken med de illegala vapnen.

Det är inte bra att de har försett den undre världen med mer pengar.

De är dumma i huvudet som inte lämnar pistolen anonymt eller under amnesti-peroder.

De ha antagligen räknat med rättegång vilket kommer leda till "gratis" publicitet.

Alla journalister jagar den nya IB-affären medvetet eller omedvetet.

Jo, det är ju sant. :) Men för en okej begagnad pistol kan man nog vänta sig nånstans runt 10000, en ny glock kostar väl en sådär 6-7000?

JAja, inte direkt mitt område. ;)

en ny glock 17/19 i USA kostar ca 600 USD glocken är ju en billig slitvarg som pallar hur många tusen skott som helst...

Vapenhandel som dessa blattar springer runt och gör ger ju en rätt dålig förtjänst i förhållande till fängelsestraffet liksom narkotikabrott...

malmö-gangsterna tar ju såklart in sina vapen via bron där mycket att skiten kommer från forna jugoslavien medans tex syrianerna i Södertälje/Ronna bla skickar smågrabbar att hämta vapen i Estland med 36H-färjorna...

mvh.T

Nästa gång stoppas en journalist på någon stureplanskrog med lite koks i fickan, då håller hen givetvis på att göra ett reportage om drogerna i kroglivet eller... ??

Journalister kan göra sina reortage inom lagens ramar, dvs inte stödja kriminell verksamhet oavsett om det gäller vapen/droghandel eller att illegalt ta sig in i länder och liera sig med mördargäng där.

Håller helt med dej, den journalisten är en brottsling precis som alla andra som köper illegala vapen.

Last edited:
Vapenhandel som dessa blattar springer runt och gör ger ju en rätt dålig förtjänst i förhållande till fängelsestraffet liksom narkotikabrott...

malmö-gangsterna tar ju såklart in sina vapen via bron där mycket att skiten kommer från forna jugoslavien medans tex syrianerna i Södertälje/Ronna bla skickar smågrabbar att hämta vapen i Estland med 36H-färjorna...

mvh.T

Snacka om att dra folk över en kam.
Kanske snygga till språket lite.

Nu ska jag göra så att Korvgubben går i taket, han brukar ju anklaga mig för att följa "Avpixlat", med tanke på publiceringstiden verkar dom följa mig istället...

mattssoniratten_liten.jpg

Håller helt med dej, den journalisten är en brottsling precis som alla andra som köper illegala vapen.

Nej den journalisten gör sitt jobb och låter svenska folket få se verkligheten som polisen blundar för...

Att visa allmänheten hur lätt det är att införskaffa ett vapen i malmö även om det inte kom fram (vad jag vet) vad journalisten fick ge för pistolen.

T.o.m polismyndigheten köper in illegala vapen via infiltratörer vilket du kan läsa i böckerna "Hanteraren" , "infiltratören" , "svensk maffia" etc.

mvh.T

Nej den journalisten gör sitt jobb och låter svenska folket få se verkligheten som polisen blundar för...

Att visa allmänheten hur lätt det är att införskaffa ett vapen i malmö även om det inte kom fram (vad jag vet) vad journalisten fick ge för pistolen.

T.o.m polismyndigheten köper in illegala vapen via infiltratörer vilket du kan läsa i böckerna "Hanteraren" , "infiltratören" , "svensk maffia" etc.

mvh.T

Det är ju dock en stor skillnad på vad infiltratörer/ackrediterade informatörer gör för polisens räkning och vad en journalist gör för en story. Journalister har inget som säger att de inte får använda sig av brottsprovokation men det har polisen.
Polisen har inget som säger att de inte får köpa illegala vapen så länge det sköts på rätt sätt, där emot får de inte nyttja brottsprovokation!

Det är ju dock en stor skillnad på vad infiltratörer/ackrediterade informatörer gör för polisens räkning och vad en journalist gör för en story. Journalister har inget som säger att de inte får använda sig av brottsprovokation men det har polisen.
Polisen har inget som säger att de inte får köpa illegala vapen så länge det sköts på rätt sätt, där emot får de inte nyttja brottsprovokation!

Att polisen använder infiltratörer som handskas med illegala vapen är en "gråzon" som polisen inte vill veta av egentligen...

om en infiltratör torskar med ett illegalt vapen som ska levereras till sin informatör så åker ju denne infiltratör på vapenbrott...

mvh.T

mvh.T

Härligt!
Breivik skrev en artikel om att slakta människor? Och borde således gå fri, det var ju för en undersöknings skull han gjorde detta. Hur människor hanterar stress och kulor.

Polisen jobbar med sådant samhällstjänst. Media har ingen samhällstjänst, dom är bara ute efter lösnummer.

Härligt!
Breivik skrev en artikel om att slakta människor? Och borde således gå fri, det var ju för en undersöknings skull han gjorde detta. Hur människor hanterar stress och kulor.

Polisen jobbar med sådant samhällstjänst. Media har ingen samhällstjänst, dom är bara ute efter lösnummer.

Skillnad på att begå brott som skadar/dödar människor och att begå brott som det inte ens finns nåt vinstintresse i annat än att göra en bra artikel i försäljningssyfte förvisso....:hihi

Sen finns det redan massor med källfakta om stress o kulor , postramatiskt stressyndrom i krig är nog rätt väldokumenterad....:fakta

Klart journalisterna skall frias. Detta var i rent journalistiskt syfte och det köpta vapnet låstes genast in i säkerhetskåp, polis blev omedelbart meddelad att hämta den och så var sagan slut.... inte för rättshaverister tyvärr.

Klart journalisterna skall frias. Detta var i rent journalistiskt syfte och det köpta vapnet låstes genast in i säkerhetskåp, polis blev omedelbart meddelad att hämta den och så var sagan slut.... inte för rättshaverister tyvärr.
4669812732_5407c2534c_z.jpg

Fast då skulle ju änkorna som blivit dömda för vapenbrott när dom lämnat in mannens bössa (licenslösa) på station oxå klarat sig.

Last edited:
.
Fast då skulle ju änkorna som blivit dömda för vapenbrott när dom lämnat in mannens bössa (licenslösa) på station oxå klarat sig.

Vet varken om händelsen, deras uppsåt eller vad som lämnats in eller varför. Fast det finns ju alltid en chans att få vapenamnesti, dvs när polisen själva proklamerar ut att det är fritt fram att lämna in alltfrån stillettknivar till bazookas utan att fråga var de kommer ifrån. Tyvärr händer det sällan och under begränsad period. Vapen amnesti är, enligt mig, ett effektivt sätt att få bort vapen från samhället.
Vad jag vet är att utan wallraffande journalister hade vi vanliga döda inte haft en aning om sakernas tillstånd i samhället. När samhällsmedborgarna är informerade kommer det säkert att leda till opinion och debatter som förhoppningsvis leder till bättre insikt om rättsväsendet hos politiker.

Det finns även ett allmänintresse i det journalistika uppdraget att skaffa detta vapen - dvs att bevisa att man i Malmö kan skaffa ett skjutvapen inom fem timmar. Det är anmärkningsvärt och det vore tjänstefel att inte informerar polisen som tydligen har noll koll. Detta har ju gjorts på direkten - nått åklagaren tydligen inte bryr sig om. Skamlig? Definitivt.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...