tror det betyder, att om du inte redan har "licens", så får du komma tillbaks om 10 dagar å hämta ut ditt vapen... typ "har du inte köpt ett vapen på konsum, så gör vi en liten check, kom tillbaks om en vecka å hämta ut puffran"...
Kanske har fel, men så var det i Montana, när jag va där för 2 år sen... Va inne på en wall mart, gick förbi all mat å övrig sport å bildelar å allt anat junk, utemöbler å skit, längst bort i ett hörn (ett hörn lika stort som en vanlig ica maxi stormarknad i sverige) - så fanns en avdelning stor som ett plan på ikea skärholmen, bara med vapen

skämms för att säga det, men jag blev som ett barn på julafton, jag ville ha allt, bara för att ha... Där fanns allt, slangbellor, armboshtar, pilbågar, blåsvapen, luftvapen, pistoler, gevär, hagelbrakare, miniguns, ja ALLT ma kan tänka sig, balla kläder, knivar, elpistoler, etc etc etc. Det dom hade på avdelningen skulle räcka till sveriges hela militär utan att överdriva, galet...
Jag surrade med en försälhare, han frågade om jag hade nånting ..fatta inte riktigt vad, men jag sa "hm no", sen kom han med ett formulär, bara ngt tjaffs som jag skulle skriva under, för att sen komma tillbaks efter et par dagar å ta med vad jag ville ha. Kanske det som postaren ovan menar med "cool off period"

- att dom bara kolar upp så att man inte är seriemördare, men det verkade inte spela någo roll om man åkt dit för vapenbrott innan eller så, nej nej, bara man inte gjort sig skyldig till mord och suttit av straff för det.