Vapenbutik Stockholm city

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Fast det är väl en Heckler & Koch....

Denna menar jag:
400px-CollateralMKIIinfilm.jpg

600px-Coll-MkII.jpg

Fast det räcker med 5" pipa, gott och väl!

Last edited:
Ironi? Den är ju hur smidig som helst. Kanske inte det mest optimala tävlingsvapnet, men det är ju inte det vi snackar om. En seriemördare ska ju ha en lite smidig .22'a.

Ironi? Den är ju hur smidig som helst. Kanske inte det mest optimala tävlingsvapnet, men det är ju inte det vi snackar om. En seriemördare ska ju ha en lite smidig .22'a.

Det är sant, det.
Men två huvudkriterier:
1. Skall kunna döljas.
2. Skall ha ljuddämpare att skruva på.

Resten är huvudsakligen estetiskt.
Den här mördaren förlitar sig främst på att vara otippad som hot, och då använder sitt vapen på nära håll. Jag har än så länge ingen långdistansskjutning planerad.

Det är sant, det.
Men två huvudkriterier:
1. Skall kunna döljas.

Den här mördaren förlitar sig främst på att vara otippad som hot, och då använder sitt vapen på nära håll. Jag har än så länge ingen långdistansskjutning planerad.

1. check
2. check

Blir faktiskt kul att följa denna tråden, då visst vapenintresse föreligger.
Lycka till!:banana

Det är alltså en kvinnlig yrkesmördare som döljer vapnet i handväskan? :spekulation

En .22 är i klenaste laget tror jag.

Det är sant, det.
Men två huvudkriterier:
1. Skall kunna döljas.

Under de premisserna skulle jag välja en Beretta 950 med ljuddämpare.
Ett gammalt (väl beprövat, vanligt och omöjligt att spåra) vapen som med sina små mått är väldigt lätt att dölja.
En 22:a duger bra på nollavstånd, gärna tryckt mot huvudet.
Ska man träffa på några meters avstånd tog jag hellre Rugern som nämndes tidigare. Standardmodellen av rugern har halva piplängden mot den på bilden.
Detta gäller 'försvarslösa' offer, för farliga måltavlor passar en 9mm bättre, tex en Glock26 eller 19 beroende på vilken som passar skytten bäst.
Tänk på att kraftigare kalibrar måste använda en 'snäll' laddning, annars avslöjas skytten, trots ljuddämparen, av smällen när kulan bryter ljudvallen...

Bifogat

• Beretta_22_Suppressed.JPG.jpg
    Beretta_22_Suppressed.JPG.jpg
    67.6 KB · Visningar: 128
  • 73391.jpg
    73391.jpg
    32.1 KB · Visningar: 74
I collateral så kör Tom Cruise en H&K USP .45 Standart
http://world.guns.ru/handguns/hg11-e.htm

Här finns ALLT
http://world.guns.ru/

Vill man köra något exotiskt så gäller väll någon av de nyaste som använder samma ammunition som de nya PDW vapnen

FN FiveSeven använder samma ammunition som P90.
http://world.guns.ru/handguns/hg18-e.htm

H&K UCP (Ultimate Combat Pistol) Använder samma ammunition som H&K MP7
http://world.guns.ru/handguns/hg141-e.htm

Båda pistolerna använder små kulor 4.6mm vilket ger magasin med 20 skott. De små kulorna är ytterst effektiva och har designats om i förhållande till konventionella ammunition. Vapnen säljs enbart till militär och polis och slår igenom en skottsäker CRISAT väst med kevlar och titan på 100 meters avstånd.

Under de premisserna skulle jag välja en Beretta 950 med ljuddämpare.
Ett gammalt (väl beprövat, vanligt och omöjligt att spåra) vapen som med sina små mått är väldigt lätt att dölja.
En 22:a duger bra på nollavstånd, gärna tryckt mot huvudet.
Ska man träffa på några meters avstånd tog jag hellre Rugern som nämndes tidigare. Standardmodellen av rugern har halva piplängden mot den på bilden.
Detta gäller 'försvarslösa' offer, för farliga måltavlor passar en 9mm bättre, tex en Glock26 eller 19 beroende på vilken som passar skytten bäst.
Tänk på att kraftigare kalibrar måste använda en 'snäll' laddning, annars avslöjas skytten, trots ljuddämparen, av smällen när kulan bryter ljudvallen...

Ja Det hörz att du är en gammal "hitman" ... Not

"En 22:a duger bra på nollavstånd, gärna tryckt mot huvudet"

Vill nog påstå att en 22:a är att föredra framför en 9:a/38:a/357:a i alla fall/avstånd, om det inte är motståndskraftiga västar inblande ,Och på 90 meter med en "västförsedd" måltavla skulle jag iaf köra med en 22 emot ansiktet . 5 skott inom 1-2 sec inom 15 cm på 90 meter är inte omöjligt + med en dämpare hörs det inte ifrån det avståndet.

På 90 meter mot västförsedd mål väljer jag personligen i så fall hellre en av de ovan nämnda PDW vapnen.. Som bevisat slår igenom västen rakt av på det avståndet med korrekt ammunition. :)

Glock plastpuffra då?
Glock_17.JPG

Glocken är fin att skjuta med, finns i olika varianter och storlekar.
Tror att ett "Proffs" skulle gilla den, träffsäkerheten är bra, så slipper karaktären utföra alla sina mord i hissar, telefonkiosker och andra trånga utrymmen.
Att den är lätt att rengöra och pålitlig väger nog tungt för en som måste kunna lita på sitt vertyg för sitt yrkesutövande.
För klen kaliber och kort pipa, då blir mest vingel i skotten.

Är personen lite finurlig bygger han/hon om den till automat och kan ge sig på en bil full med folk:
http://www.youtube.com/watch?v=b1RvTJBdRuA&feature=related

Annars kanske stranden eller ett badhus skulle ge en kul twist på "storyn":
http://www.youtube.com/watch?v=b6WUSnALoRc&feature=related

Last edited:
På 90 meter mot västförsedd mål väljer jag personligen i så fall hellre en av de ovan nämnda PDW vapnen.. Som bevisat slår igenom västen rakt av på det avståndet med korrekt ammunition. :)

Heeelt rätt! Ecxaktomundo ...

Men om man ska ta nåt sneak "finns på stan vapen" så Tjör jag en 22 med dämpare occ CCI supermag = något starkare än orginal ochmed dämpare så kommer den ramla under 330m/s inom 25 m så den blir ljudlös när den träffar.

Kolla 4,6 i ballistic gel
http://video.google.com/videoplay?d...6ei2wKhmvmMCQ&q=9mm+4,6mm+gelatine+ballistic#

Last edited:
Ja Det hörz att du är en gammal "hitman" ... Not

"En 22:a duger bra på nollavstånd, gärna tryckt mot huvudet"

Vill nog påstå att en 22:a är att föredra framför en 9:a/38:a/357:a i alla fall/avstånd, om det inte är motståndskraftiga västar inblande ,Och på 90 meter med en "västförsedd" måltavla skulle jag iaf köra med en 22 emot ansiktet . 5 skott inom 1-2 sec inom 15 cm på 90 meter är inte omöjligt + med en dämpare hörs det inte ifrån det avståndet.

Du borde sätta ditt "Not" efter din egen kommentar.
Att sätta skott från pistol i ett mål med huvuds storlek på 90 meter är inte görligt annat än under kontrollerade förhållanden. Ja, då menar jag på en skjutbana, där kan jag säkert lobba in en 22:a efter en del inskjutning med en Unique el dyl.
Men, och det är ett stort 'Men', inte med en minipistol med visirlinje på fem centimeter, vindavdrift och dessutom ljuddämpare som oftast minskar vapnets precision och i 95% av fallen döljer riktmedlen.
Äh, jag orkar inte kommentera resten, men vi säger såhär: sätter du 5 skott i 15cm på 90 meters avstånd på under två sekunder blir du världsmästare i vilken pistolgren du vill, gratulerar !
:rolleyes:

Du borde sätta ditt "Not" efter din egen kommentar.
Att sätta skott från pistol i ett mål med huvuds storlek på 90 meter är inte görligt annat än under kontrollerade förhållanden. Ja, då menar jag på en skjutbana, där kan jag säkert lobba in en 22:a efter en del inskjutning med en Unique el dyl.
Men, och det är ett stort 'Men', inte med en minipistol med visirlinje på fem centimeter, vindavdrift och dessutom ljuddämpare som oftast minskar vapnets precision och i 95% av fallen döljer riktmedlen.
Äh, jag orkar inte kommentera resten, men vi säger såhär: sätter du 5 skott i 15cm på 90 meters avstånd på under två sekunder blir du världsmästare i vilken pistolgren du vill, gratulerar !

Ok
Tack! :banana

Jag sätter 5 skott i 15cm på 90 meter på under två minuter.

Liggandes, med gevär och rödpunktssikte.

Ett rörligt mål får man nog bara en realistisk chans på, och då vill jag ha lite mer genomslagskraft än så.

"Lasermannen" satte väl en .22a i huvudet på ett offer på relativt kort avstånd och han överlevde, om jag inte minns fel.

Kan någon med ett så coolt öknamn som Lasermannen misslyckas med en 22a så är det nog bäst att välja ett annat vapen.

Kan någon med ett så coolt öknamn som Lasermannen misslyckas med en 22a så är det nog bäst att välja ett annat vapen.

Nja, öknamnet har nog inget med saken att göra.

Han fick in en träff i huvudet på kort håll men den ställde inte till avsedd skada, därför väljer man något med mera anslagsenergi om man ska utrusta ett (fiktivt) proffs, dom brukar vilja ha grejer som utför jobbet även vid en ogynsamm träff.

Nja, öknamnet har nog inget med saken att göra.

Han fick in en träff i huvudet på kort håll men den ställde inte till avsedd skada, därför väljer man något med mera anslagsenergi om man ska utrusta ett (fiktivt) proffs, dom brukar vilja ha grejer som utför jobbet även vid en ogynsamm träff.

"Varmintkulor" FTW!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...