Vanucci-ställ och storlekar

Jag var själv nere på Louis i Köln i måndags och inhandlade ett delbart ställ och ett Dainese ryggskydd. Trevligt folk i affären, kan gott rekommenderas!

MEN... Det var lite klurigt med storlekarna tycker jag. Jag är iof ganska lång, över 1.90 och ca 78-80 pannor. Helstället fungerade inte alls, alldeles för kort.
Var jefligt glad att jag kunde testa på plats, hade jag köpt via nätet hade jag varit tvungen att returnera! :brinnerup

Lucius skrev:
Jag var själv nere på Louis i Köln i måndags och inhandlade ett delbart ställ och ett Dainese ryggskydd. Trevligt folk i affären, kan gott rekommenderas!

MEN... Det var lite klurigt med storlekarna tycker jag. Jag är iof ganska lång, över 1.90 och ca 78-80 pannor. Helstället fungerade inte alls, alldeles för kort.
Var jefligt glad att jag kunde testa på plats, hade jag köpt via nätet hade jag varit tvungen att returnera! :brinnerup

Och vilken storlek blev det? Och vilket ställ? Detta? http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=208410

RSV_R skrev:
Och vilken storlek blev det? Och vilket ställ? Detta? http://www.louis.de/?topic=artnr_gr&artnr_gr=208410

Nej, det jag köpte var ngt dyrare och gick i Svart med vit Vanucci-logga. Kan kolla vad det hette när jag kommer hem och vilken/vilka storlekar på byxa/jacka.

EDIT:

http://louis9.louis.de/katalog2005/pages/142.pdf

Den jackan (259,95 EUR, strlk. 98) med tillhörande byxor (159,95 EUR, strlk. 102). Ryggskyddet var ett Dainese Wave2 strlk. L för 124,90 EUR.

Summa för allt 544,8 EURO eller 4960 SEK... Vetefan vad grejjerna skulle kosta i Sverige men jag tycker mig ha gjort en "OK" deal! :tummenupp

De var även mycket trevliga i butiken! Bjöd på kaffe, servade med olika storlekar och kom med pointers och förslag! De hade även en "testhojj" man kunde provsitta för att känna hur kläderna passade när man satt på hojjen.

Last edited:
Ahhh... Bra!! Jag gjorde någon form av klipp i alla fall då!! :tummenupp

Bikeshop tar 2295:- + 2895:- + 1435:- = 6625:-

Får väl vara nöjd med det! :)

Ok, Var just ute på en sväng (har ju aldrig kört med vanucci-stället, eller kört hoj överhuvudtaget innan :) ). Men det första som hände när jag skulle ta på mig stället var att dragkedjan gick sönder (den som håller ihop jacka och brallor). Kvaliten var visst inte så bra som jag trodde :3freak

Best. just ett VANUCCI PROFI I L.KOBMI storlek 52, får bara hoppas att det passar mig... 183 lång 83 kilo tung, normal kroppshydda ( ej muskulös, kilona sitter fördelade jämnt över kroppen ), kanske blir helt fel för mig??

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla