Vanson

Lugn skrev:
En "korstråd". Tänkte bara kolla om det var någon härinne som tycker att Vanson är nåt att satsa på. :hej

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=113367
I Kalifornien är Vanson ett stort märke och jänkarna gillar det skarpt. Det är lite som de inhemska fabrikaten i Tyskland: rejäl kvalitet och lite annorlunda snitt och material än vi är vana vid i Sverige. Något för den som vill ha hög kvalitet men inte samma sak som alla andra i depån.

Bifogat

• paul_national.jpg
    paul_national.jpg
    77.8 KB · Visningar: 77
  • vanson-00-catlog-v-box.jpg
    vanson-00-catlog-v-box.jpg
    23.2 KB · Visningar: 85
  • bone-front.jpg
    bone-front.jpg
    14 KB · Visningar: 111
Nyteknik skrev:
I Kalifornien är Vanson ett stort märke och jänkarna gillar det skarpt. Det är lite som de inhemska fabrikaten i Tyskland: rejäl kvalitet och lite annorlunda snitt och material än vi är vana vid i Sverige. Något för den som vill ha hög kvalitet men inte samma sak som alla andra i depån.

Tack!
Håller med om att det verkar vara hög kvalitet, och visst är de annorlunda i designen. Men, ser de inte ut som ställen gjorde för 10-20 år sedan?

Fördelar tycker jag är att man får ett måttsytt ställ, med bra skydd och rejäl kvalitet. Enda nackdelen är väl egentligen utseendet, men det är väl bara att förtränga fåfängan... :gnissla

Nu är väl frågan egentligen; är de tillräckligt ofula för att användas på gatan? :rodnar

Lugn skrev:
Tack!
Håller med om att det verkar vara hög kvalitet, och visst är de annorlunda i designen. Men, ser de inte ut som ställen gjorde för 10-20 år sedan?

Fördelar tycker jag är att man får ett måttsytt ställ, med bra skydd och rejäl kvalitet. Enda nackdelen är väl egentligen utseendet, men det är väl bara att förtränga fåfängan... :gnissla

Nu är väl frågan egentligen; är de tillräckligt ofula för att användas på gatan? :rodnar
Utseendet en nackdel? :va

Bifogat

• CR_Gittre_lg.jpg
    CR_Gittre_lg.jpg
    56.5 KB · Visningar: 145
Nyteknik skrev:
Visst var den snygg, ödledesignen! :3freak

Har du kollat Bates? Ett annat amerikanskt fabrikat. Eller Z-Custom leathers i LA.

Har inte kollat så mycket än. Problemet är att kroppen är lång (1.80) och smal (65kg) och därför har jag svårt att hitta ett ställ som sitter tajt, men inte är för kort. Samtidigt snubblade jag över det här erbjudandet om att köpa ett måttsytt ställ och då lät det som en bra idé.

Töjer sig förresten ställen på längden?
Finns det nåt märke eller modell som passar en långsmal kroppsbyggnad?
Kan man beställa "extralång" från tex Alpinestars?
Nån som kan rekommendera ett ställ som skulle kunna passa mig? :confused:

Det finns en grön annons "Måttsytt utan extra kostnad" till vänster här, ett alternativ kanske.

RookieSM skrev:
Det finns en grön annons "Måttsytt utan extra kostnad" till vänster här, ett alternativ kanske.

8500 för Assen-modellen verkar ju hyffsat, synd att det ligger i Sverige...

Lugn skrev:
8500 för Assen-modellen verkar ju hyffsat, synd att det ligger i Sverige...
Hehe sorry, jag kollade aldrig vart du bodde utan antog väl kanske bara att du var som alla vi andra. :)

Lugn skrev:
Töjer sig förresten ställen på längden?
Nej. Sömmarna töjer inte ut sig nämnvärt. Med dina mått skulle jag absolut välja att låta måttsy ett ställ. Med 180 cm i strumlästen drar du storlek 52 eller kanske 50. 52 blir lagom i längd men kommer sitta på tok för pösigt på dina 65 kg. Även 50 kommer troligtvis att sitta allt för pösigt och då kommer du dessutom att få ett svårt fall av "kuldelning" (för en demonstration av ett normalfall, se Rollers Turbofilmen och pausa EXAKT 08:13). Ett pösigt ställ är ett dåligt ställ, skydden kommer att flytta på sig när du daskar i marken.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back