"Vansinnesfärd gav fängelse"

Att få fängelse är ju rätt sanslöst ändå tycker jag, blir man rejält misshandlad i Sverige ska man bli glad om man lyckas få 5-10000:- i ersättning - straffet för gärningsmannen leder nog sällan eller aldrig till fängelse såvida det inte hänt flera ggr. Så ska man börja jämföra straffen så tycker jag det är rätt sjukt i alla fall..

Att få fängelse är ju rätt sanslöst ändå tycker jag, blir man rejält misshandlad i Sverige ska man bli glad om man lyckas få 5-10000:- i ersättning - straffet för gärningsmannen leder nog sällan eller aldrig till fängelse såvida det inte hänt flera ggr. Så ska man börja jämföra straffen så tycker jag det är rätt sjukt i alla fall..

Men så hände ju inte det här i Sverige heller... eller du kanske vill jämföra med Långbortistan där du får handen avhuggen vid snattning också?

Nja, är det verkligen olagligt? Räknas det som att man kör påställt fordon utan motsvarande vår trafikförsäkring eller i vad ligger det olagliga?

Jag brukar köra brorsans bilar när jag är i England men jag har tolkat det som att försäkringen inte gäller i den mening att jag får betala själv om jag kvaddar bilen.

Mig veterligen är det olagligt att köra oförsäkrat... inte helt med på hur det är just i England men när jag bodde på Irland (som har samma lika regler som England på det området) så var det i alla fall olagligt och tjejen jag hade då var jättenervös när vi mötte en polis och jag körde.

Last edited:
likabra att göra som i den där filmen där stallone spelar snut i framtiden, livstid eller dödsstraff på ALLT beroende på polisens humör.. :tungan

skillanden på Sverige och England är att här måste du kunna identifiera föraren innan du kan fälla någon, i england så behövs inte det på samma sätt.
Är lika fartkameror, i England tar dom bild bakifrån...

Det är ju vansinnigt att man ska kunna bli dömd utan att bli tagen på bar gärning. 1-0 till sverige. Jobbigt läge om det var frugan som var ute o busade så får man själv ta skiten o avtjäna några veckar på kåken.

Där sitter frugan i soffan o bara storler, nu får hon ha hojen för sig själv ett tag framöver!

Last edited by a moderator:
fråga är väl om han hade klarat sig om haninte så klantigt öppnade med att säga om det gällde youtube klippet och sedan erkänt ? du hade förmodligen åkt dit i sverige med om du öppnat så snygg och sedan erkänt eller ????

ELLER HUR! Asså, håller inte alla med om att det var sjukt töntigt att utdela fängelse för det där.

Vart kan man se denna vansinniga körning?
Kan ju knappast vara denna film.

Han blev så sjukt ägd och de dära klippet var nog inte hela filmen som han la upp på tuben, det dära klippet har nog någon nyhetskanal klippt ihop (från filmen men tagit bort en del).

Från bike.se:

28-åringen från Oxfordshire körde sin Yamaha R6 i farter uppåt 210 kilometer i timmen, enligt polisen. Klippet som kompisen spelade in lades sedan upp på videosajten youtube och fångade polisens intresse.

Det gick väll knappast 210km/h någonstans i de dära klippet?

Det är ju vansinnigt att man ska kunna bli dömd utan att bli tagen på bar gärning. 1-0 till sverige. Jobbigt läge om det var frugan som var ute o busade så får man själv ta skiten o avtjäna några veckar på kåken.

Där sitter frugan i soffan o bara storler, nu får hon ha hojen för sig själv ett tag framöver!

jo, det är faligt med hämdlystna kvinnor... :tuttar

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage