"Vansinnesfärd gav fängelse"

skillanden på Sverige och England är att här måste du kunna identifiera föraren innan du kan fälla någon, i england så behövs inte det på samma sätt.
Är lika fartkameror, i England tar dom bild bakifrån...

skillanden på Sverige och England är att här måste du kunna identifiera föraren innan du kan fälla någon, i england så behövs inte det på samma sätt.
Är lika fartkameror, i England tar dom bild bakifrån...

Jepp fast i detta fallet så erkände han ju. Då hade du åkt dit i sverige oxå.

Åker alltid ägaren dit själv i England om han inte vet eller vill säga vem som körde?

Jepp fast i detta fallet så erkände han ju. Då hade du åkt dit i sverige oxå.

Åker alltid ägaren dit själv i England om han inte vet eller vill säga vem som körde?

Skulle tro det. Så vida inte ägaren kan bevisa att fordonet vart stulet vid tillfället i fråga.

I england så försäkras fordonet på föraren, inte på fordonet som här i sverige.
Så för att nån annan än ägaren skall köra så måste personen vara medförsäkrad, annars är det olaglig körning.
Så jo, det funkar lite annorlund i England där de kan säga att det var du, nekar du så är ju även det olagligt medans här i Sverige måste de först bevisa att det var just du som körde... inte en polare i dina kläder, sen att vi inte har angiverilag i sverige gör att du måste inte säga vem du lånat ut cykeln till.

Som Trineo sade - det är helt andra regler. I England kan du neka till att det var du som körde, men då måste du istället ange vem som gjorde det. I Sverige räcker det med att neka så faller åklagarens argument pladask.

I england så försäkras fordonet på föraren, inte på fordonet som här i sverige.
Så för att nån annan än ägaren skall köra så måste personen vara medförsäkrad, annars är det olaglig körning.
Nja, är det verkligen olagligt? Räknas det som att man kör påställt fordon utan motsvarande vår trafikförsäkring eller i vad ligger det olagliga?

Jag brukar köra brorsans bilar när jag är i England men jag har tolkat det som att försäkringen inte gäller i den mening att jag får betala själv om jag kvaddar bilen.

Japp, filmen var faktiskt skitkass, för att inte tala om musiken...

Han har säkert hockeyfrilla också, det borde vara olagligt!

Istället för att studera filmen i detalj tänker jag fråga: Var det nån som såg en regnumret på hojen?

Det var en bilist som anmälde 28-åringen till polisen, bilisten hade lyckats utläsa motorcykelns registreringsnummer och när polisen knackade på hos mannen var hans första fråga: "Handlar det här om Youtube-klippet?".

Sen erkände han 2 tillfällen av vårdslös körning..

hmm.. de borde man väl inte om man vill fortsätta köra hojj..
rätt ogenomtänkt enligt mig.

Istället för att studera filmen i detalj tänker jag fråga: Var det nån som såg en regnumret på hojen?

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage