Vanligt förekommande med stöld av packbox?

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Vanligt förekommande med stöld av toppbox?

Hej på er,

Har precis bytt hoj till ett lite mer lämplig pendlarredskap som är försett med en ny och fin toppbox. Min kollega hävdar bestämt att dessa stjäls och bryts upp på löpande band, varför man alltid skall ta med sig boxen upp på kontoret istället för att låta den sitta kvar på hojen. Inte för att det är särskilt besvärligt, men samtidigt slipper jag ju helst kånka upp en jävla resväska på kontoret varje dag. :gnissla

Hur är era erfarenheter av denna typ av stölder? Händer det öht? Den är ju förvisso fastlåst, men det låset kan man nog lirka upp utan att vara professionell ogärningsman. Värt att veta är att hojen kommer att stå parkerad på gata i Stockholmsregionen dagtid i ett kontorsområde.

Vänliga hälsningar,
Alex

Last edited:
Beror väldigt mycket på var du står. :fakta

Brukar lämna min på vid gatuparkering dagtid-sen kväll i Hornstull/knivsöder.
Dock är det en gammal och ful box som ALLTID lämnas tom.
Ingen större katastrof om den blir lite bruten på.

Och de som eventuellt bryter upp toppboxar besitter mycket
sällan brytkompetens över hacka med stor skruvmejselnivå.

:hej

/e

Underbart ordval! Till en början trodde jag att du trollade friskt. :lol
Man brukar normalt referera till packboxar som tätningar i framgaffel eller mellan motorblock och axel.

Packbox:
0000_Parts_Unlimited_Front_Fork_Seals.jpg

Jo, det var lite förvillade. En ändring till "toppbox" kanske skulle göra saker lite klarare. :)

I storstäderna verkar de ju sno det mesta så jag skulle inte vilja lämna den obevakad. Jag hänger aldrig t ex hjälmen på backspegeln heller, inte ens för en 5 minuters paus. Ohederligt drägg finns överallt.

Jo, det var lite förvillade. En ändring till "toppbox" kanske skulle göra saker lite klarare. :)

I storstäderna verkar de ju sno det mesta så jag skulle inte vilja lämna den obevakad. Jag hänger aldrig t ex hjälmen på backspegeln heller, inte ens för en 5 minuters paus. Ohederligt drägg finns överallt.

Såg en tjej från Box Delivery (eller vad de heter, de med gröna "packboxar" på motorcykeln) få sin hjälm stulen av en apa i bil.

Fasen vad kinkiga ni var då. :krama Men nu är det ändrat och klart som korvspad. Tack för återkopplingen. Kommer att stå i Liljeholmen, vilket iofs kanske är snäppet bättre än centrala Stockholm. Men som sagt; apor finns där man minst anar det... :gnissla

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla