"Vanligt" Depåstöd till en enkelsving ?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
En stilla undran ... jag har kvar mitt gamla depåstöd för bobbiner/dubbelsving , tänkte rengöra o smörja kedjan på lille Brutalen ikväll som har enkelsving , är det risk att jag sabbar nått om jag kör ett järn rakt igenom centrum och använder bobbinstödet ?

Antingen ett dragskaft (har hyffsat rätt diameter samt att det håller) eller leta upp nått mer passande rundjärn

Det är så mycket lättare att trixxa med kedjan med rumpan upphissad än att rulla moppen fram o tebax

Och nej ... flänga till Biltema å tjacka ett enkelsvings stöd går bort

tja, det borde väl gå?!, är bara hålet rakt och inga konstigheter i det så kör en pinnajävel igenom och gör vad du ska. kanske dra en black jack eller tjockare gummi över pinnen som nyttjas som skyddar för ev plastisk deformation av den italienska skönheten när du idkar insättning av sagda pinne?

se bara till så att du "låser" axeln så att baken inte kan glida åt nått håll samt att pinnen inte glider på stödet- typ.

//jj

Last edited:
tja, det borde väl gå?!, är bara hålet rakt och inga konstigheter i det så kör en pinnajävel igenom och gör vad du ska. kanske dra en black jack eller tjockare gummi över pinnen som nyttjas som skyddar för ev plastisk deformation av den italienska skönheten när du idkar insättning av sagda pinne?

se bara till så att du "låser" axeln så att baken inte kan glida åt nått håll samt att pinnen inte glider på stödet- typ.

//jj

Instämmer helt med ovan ! :)
Enkelsvings depåstöd behövs väl endast om man vill ta av bakhjulet !?

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...