Vanligaste macken norrut?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har precis bytt jobb och kommer att köra en massa bil från Gävle och så långt norrut man kan komma. Lär därför skaffa ett kort hos någon av dom stora, statoil, okq8, preem eller någon annan.

Frågan är bara vilket företag som har flest mackar från gävle och norrut?

Jag brukar klara mig bra med mitt kort från OKQ8. Volvokort fungerar ju annars på både OKQ8 och Tanka.

Statoil finns det ganska många av också.

Men i småbyarna som övergetts av de större bolagen kan de vara de mest mysko märken. Och jag vet inte riktigt hur det ser ut längre norrut.

Gå in på deras hemsidor och sök, borde ju finnas info om var mackarna i Sverige finns.

Kan inte svara på vilket bolag som har flest stationer. Tycker man kommer långt i landet oavsett om man har Shell eller Statoil. Skulle det krisa kan man alltid tanka med VISA/MaseterCard kort.

Personligen har jag slutat använda den där typen av kort, men förstår att någon som kör mycket i tjänsten tycker att det är behändigt.

Statoil finns då i Kiruna och med jämna mellanrum ner till Umeå.

Men i småbyarna som övergetts av de större bolagen kan de vara de mest mysko märken. Och jag vet inte riktigt hur det ser ut längre norrut.

Ett par mil utanför Kiruna tänkte jag tanka vid en affär. Hade inte sett en bensinmack på väldigt länge. Tyvärr gick det inte att använda kontanter eller VISA/MasterCard/Amex. Man var tvungen att ha ett speciellt kort till just den "kedjan" som jag för övrigt inte kommit i kontakt med tidigare. Det var bara att köra vidare på bensinångorna och hoppas att man nådde Kiruna. Det gjorde jag lyckligtvis.

Ett het tips om man kör i Norrland är att tanka när man ser en bensinmack. Att tänka att jag tar nästa i stället kan bli förödande.

Mycket riktigt läggs det ner bensinmackar utanför tätorterna. De är helt enkelt olönsamma.

Jag tycker att du ska konvertera bilen till gengasdrift. Då är det bara att stanna till när det behövs och kasta in vadhelst brännbart du hittar på platsen, kvistar, kottar, en ekorre och köra vidare. :tummenupp

Mitt Statoilkort är ett vanligt Mastercard kopplat till Statoils rabatter när man tankar på Statoil.

Det fungerar lika bra på alla andra mackar, då utan statoilrabatten, men kommer på samma faktura.

Givetvis kan man köpa korv, betala parkeringen och en middag på fin restaurang med samma kort också!

Du letar alltså efter MackenNo1?

Pfffffff, den va så dålig att den va bra..... :rolleyes:

Man får 1% återbäring på allt man handlar utanför macken på okq8kortet och bara 0,5% på statoilkortet. Kommer att bli mycket hotellnätter som betalas med kortet så dom där extra 0,5% är inte helt fel.

Okq8 såklart. Speciellt då man kör hoj, det är tätt mellan mackarna.

Okq8 såklart. Speciellt då man kör hoj, det är tätt mellan mackarna.

Det är kul faktiskt. Jag brukar alltid tanka på OK i norrland. Vetefan varför egentligen.

Men när jag var en månad i stockholm fick jag psykiska men på OK-mackarna. Kassapumparna startas som bekant från kassan numera. Den snabbaste gången på OK fick jag vänta 5 jävla minuter! på att de skulle starta pumpen. Det hände inte på de andra mackarna. Undra vad det är för sengångare de anställer.

Den snabbaste gången på OK fick jag vänta 5 jävla minuter! på att de skulle starta pumpen. Det hände inte på de andra mackarna. Undra vad det är för sengångare de anställer.
De ville kolla efter riktigt ordentligt så att du inte var en zigenare innan de startade pumpen.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park