Vanligaste hjälmstorleken för tjejer?

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Som rubriken säger så undrar jag om typ Small e den vanligaste hjälmstoleken för tjejer?
På killar borde ju Medium vara den vanligaste. Vore ju kul å kunna ta med :tuttar om man nu skulle få tag på :tuttar nån gång :huvet

Dom är ofta håriga, åtminstonde dom jag hittat. Så medium skall du nog köpa om du skall köpa en hjälm till random person:3freak

Har alltid haft xxs i hjälm

jag har xs.. och ändå mycket hår

Eh, om du hittar en tjej, och hon får låna din hjälmensomallajagharknullatharlånat, och upptäcker det, då bör du nog ha mycket bättre skydd än bara hjälm :D Brukar du tvätta kådisen mellan omgångarna å återanvända den också? :rolleyes:
Om du ska skjutsa runt dom å visa hur cool du är så ska dom väl ha ställ, handskar å ryggskydd också? Annars är det nog mycket billigare att bara bjuda på sprit om du vill ha omkull dom...

Eh, om du hittar en tjej, och hon får låna din hjälmensomallajagharknullatharlånat, och upptäcker det, då bör du nog ha mycket bättre skydd än bara hjälm :D Brukar du tvätta kådisen mellan omgångarna å återanvända den också? :rolleyes:
Om du ska skjutsa runt dom å visa hur cool du är så ska dom väl ha ställ, handskar å ryggskydd också? Annars är det nog mycket billigare att bara bjuda på sprit om du vill ha omkull dom...

Såg någon studie som bevisade att tjejer missade att man var oattraktiv efter intag av alkohol så sprit är bra! :hihi

Henrik

Så här är det:
Om din passagerare är på nivån att hon inte har egen hjälm lär en måttligt för stor hjälm inte spela någon jätteroll och hon kommer heller inte veta om det. Jag skulle skaffa/har en small till tjejen. Gör istället så att du skaffar en balaklava som är lite lagom tjock, den trollar ner en storlek till. Skulle hon sedan ha vattenskalle så går nog hjälmen på också även om det är tajt, men det är en hjälmpåtagningsteknikfråga! :fakta
Dra isär den i spännena vid påtagning. :tummenupp
Vill du vara extra säker i din jakt på hjälmlycka så skaffa en öppningsbar, då är det ruggigt lätt att ta på även om den är liten och enklare att :krama

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph