Vanliga gatdäck på bana

pidda

Medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Jag har Metzeler Z6 på hojen både fram och bak. Jag valde det eftersom det skulle vara bra. Jaha, vad är då bra? Hyffsad livslängd med bra grepp, tror jag. Men hur mycket vågar man pressa hojen med sådana däck? Jag tror däcken räknas som sporttouringdäck.

Ni som kör på bana med era vanliga maskiner, byter ni däck när ni skall ut på banan?

pidda skrev:
Jag har Metzeler Z6...

Ni som kör på bana med era vanliga maskiner, byter ni däck när ni skall ut på banan?
Jag kan inte säga nåt om dina däck för jag har aldrig testat dom :3freak Det jag däremot kan rekomendera om/när du kommer ut på bana är att testa men testa försiktigt så märker du om/när det tenderar att släppa. Det är lite av en chansning när man kör på okända däck...man vet inte om dom släpper fort eller "snällt" :hihi Men jag skulle tippa på att du kan lägga ner mer än va du tror...
Men jag kan säga att jag bytte inte däck när jag körde bana utan lät vackert mina Michelin Pilot Power sitta på för dom kunde jag lite på.

//TwinSucker

En kompis med ZX-10R fick släpp lite här och där även på gatan med sina Roadtec Z6 och bytte till Sportec M1 och blev mycket nöjd med dem.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park