Vanliga fel på zx9r -98?

ZX-9R fr.o.m. årsmodell 1998 har inga modellspecifika fel.

Så det blir att kolla det "vanliga": drivpaket, däck etc.
 
Växellådan ! Kolla så du får i 2:an ordentligt vid ordentligt axx ...
 
Ett vanligt fel på ZX är att de puckona på fabriken inte spolar ur motorn ordentligt så att det sligger kvar små flisor som sedan sätter sig i vevlagren :mad:
Spruckna toppar finns det gott om det med :mad:

Köp en blade istället som jag :tummenupp
Mycket bättre kurvmaskin...
 
Rydström skrev:
Ett vanligt fel på ZX är att de puckona på fabriken inte spolar ur motorn ordentligt så att det sligger kvar små flisor som sedan sätter sig i vevlagren :mad:
Spruckna toppar finns det gott om det med :mad:

Köp en blade istället som jag :tummenupp
Mycket bättre kurvmaskin...

Sorry, men du har nog blandat ett känt fel på första versionen 94-97. 1998 kom kawa med en helt ny motor (som inte har sådana problem)
 
Har den gått 4000

Så ska det inte vara några problem, räkna med att dem flesta hojar rullar 500-1500 mil/år och att mätar skruvandet är lite för vanligt. Detta är allmänt för alla hojar, Tyvärr, men en skött hoj rullar 10 000 mil utan större problem.
Men annars ett vettigt köp skulle själv vilja ha en snygg och praktisk muskel hoj.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top