Vanliga fel på TL1000S?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Hej o hå!
börjar bli jäävligt sugen på en TL1000S.

Har försökt söka men är för....dålig på det....
Finns det några kända fel man ska akta sig för?
Vad tycker ni som har/haft TL1000S?

Gillar V-twin ljudet o vill fan ha vrid och inte en galen försäkringspremie...
Någon annan sporttwin o rekomendera,billigare försäkring osv?

tack för hjälpen!
 
Superbee skrev:
2242317 Hej o hå!
börjar bli jäävligt sugen på en TL1000S.

Har försökt söka men är för....dålig på det....
Finns det några kända fel man ska akta sig för?
Vad tycker ni som har/haft TL1000S?

Gillar V-twin ljudet o vill fan ha vrid och inte en galen försäkringspremie...
Någon annan sporttwin o rekomendera,billigare försäkring osv?

tack för hjälpen!

Tjena.....

Har själv haft två stycken TL 1000S av årsmodell 1997.
Modellen har enligt mitt tycke fått ett oförtjänt dåligt "rykte" !!!

På just årsmodell 1997, som för övrigt var första årsmodellen, hade man till en början bekymmer med en del detaljer så som tex läckande bränsletank, sackande bakfjädring vid kraftigt gaspådrag vilket resulterade i att framhjulet seglade upp i en powerwheelie (somliga gillar inte det) samt en del andra mindre bekymmer...... Inget ovanligt vid första året av en modell, vilket även förkeommer när bilar lanseras !!!

Emellertid reagerade Suzuki på dessa brister omedelbart och SAMTLIGA hojar återkallades in till återförsäljare för kostnadsfria åtgärder !!!

Således är en "uppdaterad" 97:a identisk med en 98:a på alla punkter utom en.

På 1998 års modell ändrades kamaxelvinklarna vilket enligt mitt och många andras tycke resulterade i att hojen blev något tröttare än 1997 !!!

Avslutningsvis är mitt tips till dig är att leta reda på en 97:a som har dokumentation över utförda garantiåtgärder (alla skall egentligen ha det) !!!

Enligt mitt tycke är en TL 1000S en helt underbar maskin som går fantastiskt bra för helt rätt pengar......!!!! :tummenupp

Lycka till !!!!

/ Patrik.
:rock
 
Superbee skrev:
2242317 Hej o hå!
börjar bli jäävligt sugen på en TL1000S.

Har försökt söka men är för....dålig på det....
Finns det några kända fel man ska akta sig för?
Vad tycker ni som har/haft TL1000S?

Gillar V-twin ljudet o vill fan ha vrid och inte en galen försäkringspremie...
Någon annan sporttwin o rekomendera,billigare försäkring osv?

tack för hjälpen!

Om du köper en och inte är nöjd med ljudet så har jag ett Acrapovic helsystem liggandes :)
 
Colinabo skrev:
2245447 Om du köper en och inte är nöjd med ljudet så har jag ett Acrapovic helsystem liggandes :)
Du får 2papp för det :)
 
Superbee skrev:
2242317 Hej o hå!
börjar bli jäävligt sugen på en TL1000S.

tack för hjälpen!


97:an hade lite bekymmer med styrfladder, men det ska vara åtgärdat på garanti (styrdämpare).
Är det varmt och man kör lite hårt kan det läcka ut lite olja vid kopplinskåpan som är av plast! Inget att oroa sig över eftersom det bara är plasten som rör på sig lite pga. värmen. Men vet man inte om det kan man bli lite nervös.

Polaren tyckte kopplingen slirade men det var lätt avhjälpt med några shims på varje fjäder.

Lagret på utgående axel från vxl-lådan skar på hans hoj, men det var nog mer otur än modellrelaterat.

Grym hoj i övrigt.
 
smörjningen ska inte vara den bästa när man åker på slangen. En polares tls skar på grund av att han kör mycket på bakan, han har lagt i en tlr motor istället nu som gav 127 hk på slangen.
 
Superbee skrev:
2242317 Hej o hå!
börjar bli jäävligt sugen på en TL1000S.

Har försökt söka men är för....dålig på det....
Finns det några kända fel man ska akta sig för?
Vad tycker ni som har/haft TL1000S?

Gillar V-twin ljudet o vill fan ha vrid och inte en galen försäkringspremie...
Någon annan sporttwin o rekomendera,billigare försäkring osv?

tack för hjälpen!






Aprilia rsv mille är billig i försäkring, 4700 halv/helår eller 7400 hel/helår 31 år bor 7 mil söder om sthlm....
Sjukt trevlig hoj med bra ekonomi...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top