dsundelin
VIP
Tänkte kolla om det är någon som vet en vanlig uppkörningsrunda här i Umeå? Från hemtrakterna Övik så är det en väg som går förbi Överön, tror nästan att 80% av all trafik är uppkörnings fordon där.
Kanske finns någon som nyss tagit sitt kort som kan berätta vilken väg den fick köra. Är nämligen väldigt nära uppkörningen nu, nervositet! 

Så jag tog storgatan till E4:an och norrut och sen svängde av mot Ersmark. Där fick jag köra runt ett villakvarter och sedan tillbaks mot ersboda. Sen in på gräddvägen förbi MC-bolaget och där hade jag lite tur! Tror det är 30 där en bit men jag missade skylten. Fast just då var det ett gäng ungdomar mitt i vägen på skateboards som tvingade mig att köra väldigt sakta så det löste sig. Sen sa dom kör tillbaka till vägverket, så då gjorde jag det! Men jag tog en lite annan väg, in på norrlandsgatan förbi Havana och Blå bara för att visa att jag inte var rädd för att ge mig in i trafik. Men det var tur att dom där ungdomarna var där dom var, för det var lite frågetecken på min balans efter garagevändningen. Dom(han hade en lärling på hojen) sa att jag hade klarat uppkörningen direkt efter den incidenten!