Vampyrer!

För att locka lite så kan jag retas lite med en scen som kommer få alla killar i publiken att skrika "IIIIIIIIIIH!" :tummenupp
Ta med frun/donnan/granntjejen/KK:n och kolla in en cool rulle! :tuttar

Får den mig att skrika så kan jag lova dig att ni har lyckats
skapa den värsta skräckfilmen någonsin (eller som jag har sett iallafall)

Jag vet inte om det är jag som e gammal men coola effekter känns lite 1995 alternativt moppefucko/trimmad moped.
Jag tycker det är lite vågat att ge sig på ett ämne som vampyrer, som lätt får en kalkonstämpel på sig bara man nämner det, med en budget som täcker 20 minuter i Universal Studios, men nån har tydligen tyckt att filmen e funkis annars skulle den ju inte ens komma ut på BASF 60 min audio tape :)

Ahh, jag ska se den iaf då allt med vampyrer och zombies är ett måste. Förväntningarna på en svensk skräckfilm är allt annat än höga (på all svensk film förvisso) och efter "Frostbiten", som lät för bra för att vara sann, så insåg jag att det inte går att göra bra svensk skräck. Tyvärr :(
När jag kommer att tänka på det så skrivs det inte ens bra skräck i Sverige. Ajvide är väl den som sägs vara bäst och jag läser en av hans böcker just nu och jag börjar fundera på om alla svenska författare är förståndshandikappade eller lider av andra dysfunktionella hinder.

VAMPYRER handlar om två systrar, Vera och Vanja, som ser ut som vilka unga tjejer som helst. Den enda skillnaden är att de lever på natten och av patologiskt okänd anledning endast kan utvinna energi ur mänskligt blod. En natt, efter att Vera har druckit blodet och dödat en mc-gängmedlem tvingas systrarna springa för sina liv. Det är just under denna natt som Vanja lovat sig själva att berätta för Vera den hemlighet hon gått och burit på ett tag:

att hon vill lämna vampyrlivet, och försöka smälta in bland människorna.

Om man bara läser denna texten så verkar det vara en medioker svensk p-rulle om dom kåta systrarna Vera och Vanja som träffar dom hårda biker-boysen.

Men som skräckfilm kan den helt klart vara värd att se, får ta med gumman och kolla på den helt klart.:tummenupp

Är ni med och gör/säger något i filmen eller tjör ni bara hoj?

Hur kommer det sig att ni är med öht?

Vi kör rätt mycket hoj men det är en del avsuttna scener oxå. Nu har jag inte sett hela filmen så jag har ingen aning om den är bra eller kalkon, men av det jag har sett så har den verkat helt ok. Men det säger ju inte ett skit egentligen :)

Anledningen till att vi är med är att en polare till mig känner regissören och producenten. Polarn är tatuerare och fick i uppdrag att plocka fram ett par badass killar som kunde fylla rollerna som behövdes.
En av snubbarna som var tänkt från början backade ur när han såg hojarna (rätt feta HD) eftersom han hade rejält begränsad erfarenhet av hojåkning, så jag ringde IronMike och undrade om han ville hoppa in istället :tuttar

Jag har en del roliga storys från inspelningen men jag suger lite på dom :tungan

Utifrån trailern verkar det ju som en väldigt djup och fängslande film:D

Men visst låter det roligt att få vara badass på film som kommer på bio. :tummenupp :yoparty Får väl kolla på den bara för att det är SHfolk med:)

No offense...era prestationer är säkert jättebra..men detta luktar kalkon långa vägar...har det någonsin gjorts en bra svensk skräckfilm? nämn en!

Heter hon lampa i efternamn? Guuud, vilka festliga ordlekar jag kan komma på! Sen vill man ju veta om skådespelerskor är lika lättfotade som andra tjejer. Berätta ALLT!

Ahh, jag ska se den iaf då allt med vampyrer och zombies är ett måste. Förväntningarna på en svensk skräckfilm är allt annat än höga (på all svensk film förvisso) och efter "Frostbiten", som lät för bra för att vara sann, så insåg jag att det inte går att göra bra svensk skräck. Tyvärr :(
När jag kommer att tänka på det så skrivs det inte ens bra skräck i Sverige. Ajvide är väl den som sägs vara bäst och jag läser en av hans böcker just nu och jag börjar fundera på om alla svenska författare är förståndshandikappade eller lider av andra dysfunktionella hinder.

Läste "låt den rätte komma in" som fått så fin kritik. Satt mest och undrade vad som var så speciellt med den? Förstod inte riktigt vart han ville komma och inte heller vad folk tycker är så jävla bra. :confused:

On topic: Filmen lät ju härlig. Kul med välkända SH medlemmar, även om handlingen lät lite luddig. :fyllisar

Läste "låt den rätte komma in" som fått så fin kritik. Satt mest och undrade vad som var så speciellt med den? Förstod inte riktigt vart han ville komma och inte heller vad folk tycker är så jävla bra. :confused:

On topic: Filmen lät ju härlig. Kul med välkända SH medlemmar, även om handlingen lät lite luddig. :fyllisar

Nej, svenska författare är inget vidare. Dags att man skriver en bok så man får ändra på det verkar det som. För mycket sämre kan det inte bli, men vad kan man förvänta sig i ett land där folk hyllar Jan Guillo som bara är ett avdankat gammalt fyllo som säkert är gubbsjuk...

Varför berättar jag nu detta? Jo för att medverkande i filmen är bland annat Dreggel (jag! ), IronMike och Dronk härifrån forumet!

Det utlovas blod, våld, vampyrer, hagelbrakare, härligt motormuller, mc-jakter och extremt tuffa, och framförallt snygga, bikerkillar
:tummenupp :yoparty :yoparty :tuttar

Phett!!! ..du, har vi en chans att vinna nå pris för bästa bi-roller eller så? :D

Lite nyfiken bara, fick ni pröjs eller gjorde ni det bara för skojs skull? (hur kul det nu kan vara att köra Road King Classic :rolleyes: )

Vi gjorde det för äran, brudarna, champagnen och miljonerna som kommer ramla in från Hollywood sen :tuttar :yoparty

:tummenupp :yoparty :yoparty :tuttar

Phett!!! ..du, har vi en chans att vinna nå pris för bästa bi-roller eller så? :D

Låt mig fundera................nej, skulle inte tro det. :näsblod

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey