Valve timing

FilipVeen

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2025
Hoj
Kawasaki Kx450F 2008
Så på min kx450f 2008 så fastnade kicken på tdc för de fanns för mycket comp. Nu kommer jag timing belt och valves och jag tror att den är fel. Är det någon som vet hur man de ska sitta. Nu är den på tdc och jag tror att exhaust är fel.
 

Bifogat

  • 20250802_114320.jpg
    20250802_114320.jpg
    1.4 MB · Visningar: 17
  • 20250802_114256.jpg
    20250802_114256.jpg
    1.7 MB · Visningar: 18
  • 20250802_114248.jpg
    20250802_114248.jpg
    1.6 MB · Visningar: 18
Ja det där ser inte riktigt rätt ut.Min kx är rätt många år nyare men jag antar att märkningen är lika.Pricken på insugskammen mot packningsytan bakåt och strecket på avgaskammen mot packningsytan framåt.Skruva ur tändstiftet och känn efter när kolven är i topp också.Klarar du dig utan ventilbyte så köper du en lott...
 
Okej så prickan och sträckan ska stå i motstående riktning? Både utåt från varandra. Jag tog av toppen och de ser bra ut tycker jag.1000006478.jpg1000006477.jpg
 
Ja precis,märkningen "utåt".
Häll i t-röd eller bensin i kanalerna och kolla kolla om ventilerna tätar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top