Valtråd: Röstar du?

Använder du din rösträtt?

• Antal röstningar
    0
Röstar inte. Det är ingen idé att rösta eftersom rösten inte påverkar något endå. Man skulle nog behöva några hundra tusen röster för att kunna påverka. Det blir meningslöst och bara slöseri med tid. Däremot är det viktigt att många andra röstar och det tycks det ju vara.

#Olsson# skrev:
2466220 Röstar inte. Det är ingen idé att rösta eftersom rösten inte påverkar något endå. Man skulle nog behöva några hundra tusen röster för att kunna påverka. Det blir meningslöst och bara slöseri med tid. Däremot är det viktigt att många andra röstar och det tycks det ju vara.

Slugt resonerat. :rolleyes:

Jag spontankryssade en snubbe jag såg på tv häromdagen, tyckte han hade fin frilla och mysig pullover.

Personval är ju ett jävla skämt. INGEN bryr sig, möjligen då de som står på valbar plats och deras anhöriga. Fattar ärligt talat inte varför vi har det kvar, eller varför det infördes från början.

Halogen skrev:
2466270 Personval är ju ett jävla skämt. INGEN bryr sig, möjligen då de som står på valbar plats och deras anhöriga. Fattar ärligt talat inte varför vi har det kvar, eller varför det infördes från början.

Jag tror att det kallades för "Riktig demokrati" och en massa andra fina ord när det infördes.
Förra valet tror jag att jag kryssade de som hade roligast namn.

Victor skrev:
2466292 Jag tror att det kallades för "Riktig demokrati" och en massa andra fina ord när det infördes.
Förra valet tror jag att jag kryssade de som hade roligast namn.

Förra valet kryssade jag en gammal mattelärare från gymnasiet som jag av en slump hittade på mitt partis valsedel. I år sket jag i kryssen helt och hållet.

Plåtniklas skrev:
2466226 Slugt resonerat. :rolleyes:

Ja, precis. Men som sagt, det är bra att så många andra luras att tro att det är viktigt att rösta. Sanningen är att det är helt meningslöst, om saken handlar om att påverka.

#Olsson# skrev:
2466220 Röstar inte. Det är ingen idé att rösta eftersom rösten inte påverkar något endå. Man skulle nog behöva några hundra tusen röster för att kunna påverka. Det blir meningslöst och bara slöseri med tid. Däremot är det viktigt att många andra röstar och det tycks det ju vara.
Det låter som att du funderat länge på det där. :rolleyes:

Nix.

Jag bad om att få min röstsedel skickad hit men inte ens det lyckades de med. Antagligen har bodström statestik på hur jag röstat tidigare och talat om för posten att försena min valsedel.

Fy fan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...