Valrörelsen 2026

Vilket parti har jag mest gemensamt med och kommer sannolikt rösta på?

• Socialdemokraterna

• Vänsterpartiet

• Miljöpartiet

• Centerpartiet

• Folkpartiet

• Kristdemokraterna

• Moderaterna

• Sverigedemokraterna

• Medborgerlig samling

• Partiet nyans

Results are only viewable after voting.
Tiden då det var synd om somalier för att somalier fuskar, osv
Ska bli intressant se vad polisutredningarna kommer fram till. Skulle inte förvåna mig om inget brottsligt ägt rum.
För mig i varje fall är det ingen skillnad mellan
Trygga och vackra bostadsområden. En punkt från (s) i Göteborg till dig som bor i hyresrätt.
och
Du får 100kr för besväret rösta på vår frände i valet som kommer stötta oss i riksdagen och bilskjuss hem efter du röstat.
Dessutom rör det sig vad jag förstått om 2 st svenskar/somalier som fått ca 1000 personröster vardera i Borlänge respektive Järva, dvs totalt ca 2000 röster. Mellan blocken skiljer efter valet ca 30000 röster. Dvs det har ingen som helst betydelse för valresultatet. Mellan blocken.
Däremot är det visst enstaka Riksdagshen som får söka nytt jobb.
Tack vare dom här personrösterna.
Och när jag läser inläggen ovan är det visst Extremvänsterpartiet MP som förlorat riksdagsmandat, tror som redan sagts att Svensksomaliern är mindre skadlig för Sverige ! :)

Last edited:
Ska bli intressant se vad polisutredningarna kommer fram till. Skulle inte förvåna mig om inget brottsligt ägt rum.
Trygga och vackra bostadsområden. En punkt från (s) i Göteborg till dig som bor i hyresrätt.
och
Du får 100kr för besväret rösta på vår frände i valet som kommer stötta oss i riksdagen och bilskjuss hem efter du röstat.
Dessutom rör det sig vad jag förstått om 2 st svenskar/somalier som fått ca 1000 personröster vardera i Borlänge respektive Järva, dvs totalt ca 2000 röster. Mellan blocken skiljer efter valet ca 30000 röster. Dvs det har ingen som helst betydelse för valresultatet. Mellan blocken.
Och när jag läser inläggen ovan är det visst Extremvänsterpartiet MP som förlorat riksdagsmandat, tror som redan sagts att Svensksomaliern är mindre skadlig för Sverige ! :)
Det är olagligt att betala för röster, så där har du en skillnad.

Det är olagligt att betala för röster, så där har du en skillnad.
Vad för skillnad mellan att betala 100kr för besväret och Lova EUs Lägsta Arbetsbetslöshet ??
Var någonstans i vallagen står det att det är olagligt ?
Olagligt finns inte Vallagen
Betala finns enbart när det gäller betala valsedlar och betala vittnen.

Last edited:
Vad för skillnad mellan att betala 100kr för besväret och Lova EUs Lägsta Arbetsbetslöshet ??
Var någonstans i vallagen står det att det är olagligt ?
Olagligt finns i Vallagen
Betala finns enbart när det gäller betala valsedlar och betala vittnen.
17 kapitlet 8 § i Brottsbalken (1962:700).

Och skillnaden består i att genom politisk utövning ändra förhållandena i landet till det bättre generellt, gentemot att ge en person pengar mot att de röstar ett visst sätt.
Det är väsensskilda saker.

Last edited:
17 kapitlet 8 § i Brottsbalken (1962:700).

Och skillnaden består i att genom politisk utövning ändra förhållandena i landet till det bättre generellt, gentemot att ge en person pengar mot att de röstar ett visst sätt.
Det är väsensskilda saker.
Vallöftena är inget om att ändra förhållandena till det bättre i landet.
Vad är det för skillnad på "Mer pengar till pensionärer" # Och ge folk en hundring.
Inte faen blir väl förhållandena bättre i Sverige genom Mer pengar till pensionärerna.
# Till dig som är senior i Göteborg signerat Jonas Attenius (s) före valet 2026. Det var punkt 3 av 4 punkter till dig som är senior i Göteborg.
17 kapitlet 8 §
8 § Den som vid val till allmän befattning eller vid annan utövning av rösträtt i allmänt ärende söker hindra omröstningen eller förvanska dess utgång eller annars otillbörligen inverka på omröstningen, döms för otillbörligt verkande vid röstning till böter eller fängelse i högst sex månader.
Man har INTE hindrat omröstningen
Förvanska dess utgång tror jag innebär tex byta ut röstsedlar för partiet (x) till blanka
Jag har väldigt svårt att se att förslaget att personrösta på en lokal svensksomalier skulle vara otillbörligt.
En lokal svensksomalier kommer rimligen sätta den lokala gruppens intressen högt.
DET BLIR INTRESSANT ATT SE OM DET BLIR NÅGON FÄLLANDE DOM
eller om det slutar ännu tidigare med att åklagare lägger ner fallet.
En åklagare har ju redan lagt ner någon påbörjad spaning, jag tror det var i Borlänge.
Vidare i
8 § Den som tar emot, godtar ett löfte om eller begär en otillbörlig förmån för att i allmänt ärende rösta på visst sätt eller inte rösta, döms, om det inte är tagande av muta, för tagande av otillbörlig förmån vid röstning till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (2012:301).
Det skulle alltså vara de kvinnor och utslagna som röstat som gjort sig skyldiga till tagande av otillbörlig förmån vid röstning OCH SKA DÖMAS till böter eller fängelse ........
Med tanke på förmånens storlek så gissar jag att åtal lägges ner om inte av andra skäl pga av brist på bevis och vittnen.
20260927: i allmänt ärende är inte val till Riksdagen, Region, Kommun.
Ärende är vad som i juridiska sammanhang handläggs av myndigheter och i vissa fall av domstolar. Vad brottbalken vill förhindra är alltså till exempel att någon mutar sig till att en ny väg ska dras genom Svarte Petters tomt. Inte genom svärsonens och dotterns tomt.
Dvs detta i Allmänt Ärende har inget med val till Riksdagen, Region, Kommun. att göra så jag har väldigt svårt se att något oengentligt skett som 17 kapitlet 8 § i Brottsbalken (1962:700). Kan tillämpas på. ELLER ÄR DET NÅTT JAG MISSAT ?????

Last edited:
och
Jag håller inte med om att det inte skulle påverkat resultatet eftersom jag inte tror att det bara är dessa två individer som begått denna typ av sk otillbörlig valpåverkan.

Jag håller inte med om att det inte skulle påverkat resultatet eftersom jag inte tror att det bara är dessa två individer som begått denna typ av sk otillbörlig valpåverkan.
Har du rätt så kanske det blir fällande dom. Och blir det fällande dom har du rätt. Tycker jag.
Men det är bara att avvakta.
Tyvärr maler rättens kvarnar långsamt så frågan är väl Vilket År den domen kommer i så fall.

Har du rätt så kanske det blir fällande dom. Och blir det fällande dom har du rätt. Tycker jag.
Men det är bara att avvakta.
Tyvärr maler rättens kvarnar långsamt så frågan är väl Vilket År den domen kommer i så fall.
Att någon inte blir dömd för detta i domstol är absolut inget att ta för intäkt för att det inte förekommer och är ett strukturellt problem.

Det är ändå lite humor att vänstern ville utnyttja invandrare för att säkra makten men det visar sig nu att det är invandrare som utnyttjat vänstern för att ta över deras partier.

Uppenbar grund för framtida inbördeskrig. 😽

I Ny Teknik Nr 12 10 September presenterar Tidningen 21 frågor och hur partierna ställer sig till dessa.
V, S, MP och C har samma uppfattning i 5 frågor av 21 frågor. I 16 frågor olika uppfattning.
Det ska bli spännande att se hur de skall enas om någon politik.
(L, M KD, SD har samma uppfattning i 11 frågor av 21 frågor. I 10 frågor olika uppfattning. Så de hade det ju lite lättare på sin tid.

Att någon inte blir dömd för detta i domstol är absolut inget att ta för intäkt för att det inte förekommer och är ett strukturellt problem.

Det är ändå lite humor att vänstern ville utnyttja invandrare för att säkra makten men det visar sig nu att det är invandrare som utnyttjat vänstern för att ta över deras partier.

Uppenbar grund för framtida inbördeskrig. 😽
Uppenbar grund för framtida inbördeskrig.
Vänstern har väl alltid förökat sig genom Delning !?
Problemet är att valsystemet i Sverige är utformat för att gynna partierna i Riksdagen. Det är just därför vi har OLIKA valsedlar i Sverige, INTE EN valsedel där man skriver in Partibeteckning och Personröst i Riksdagsvalet, Regionvalet, Kommunvalet.
Det som hänt i det här valet skiljer sig (som jag ser det) i princip inte från röstning på pensionärshem där personalen hjälpt pensionärerna rösta och bara haft ett partis valsedlar med sig till pensionärerna att "välja mellan" :rofl.
Så det kommer inte hända något. Tror jag.
Ulvhamne har föreslagit Brottsbalken 17 Kapitlet 8 § men jag har svårt att se att det kommer leda till något.

Uppenbar grund för framtida inbördeskrig.
Vänstern har väl alltid förökat sig genom Delning !?
Problemet är att valsystemet i Sverige är utformat för att gynna partierna i Riksdagen. Det är just därför vi har OLIKA valsedlar i Sverige, INTE EN valsedel där man skriver in Partibeteckning och Personröst i Riksdagsvalet, Regionvalet, Kommunvalet.
Det som hänt i det här valet skiljer sig (som jag ser det) i princip inte från röstning på pensionärshem där personalen hjälpt pensionärerna rösta och bara haft ett partis valsedlar med sig till pensionärerna att "välja mellan" :rofl.
Så det kommer inte hända något. Tror jag.
Ulvhamne har föreslagit Brottsbalken 17 Kapitlet 8 § men jag har svårt att se att det kommer leda till något.
Nej det kommer inte hända något, vare sig någon blir dömd eller inte.

Konstigt att det är vi i högern som påstås hota demokratin, när det är vänstern som bevisligen skiter i den.

I Ny Teknik Nr 12 10 September presenterar Tidningen 21 frågor och hur partierna ställer sig till de och C har samma uppfattning i 5 frågor av 21 frågor. I 16 frågor olika uppfattning.
Det ska bli spännande att se hur de skall enas om någon politik.
(L, M KD, SD har samma uppfattning i 11 frågor av 21 frågor. I 10 frågor olika uppfattning. Så de hade det ju lite lättare på sin tid.
Hur många frågor håller C med Tidö på?

Den inre kritiken i (s) jäser förståss. Åtta Riksdags mandat back. Sämsta (s) valet på 100 år.
Men jag trodde inte MA skulle ge upp så lätt. Sjuk ? Å andra sidan Magdalena är faktiskt 59 år. Trött på att slita med politiker så har hon min fulla förståelse. :)

Last edited:
Den inre kritiken i (s) jäser förståss. Åtta Riksdags mandat back. Sämsta (s) valet på 100 år.
Men jag trodde inte MA skulle ge upp så lätt. Sjuk ? Å andra sidan Magdalena är faktiskt 59 år. Trött på att slita med politiker så har hon min fulla förståelse. :)
Klart hon inte ger upp HON är ju det största partiet.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu