Valrörelsen 2026

Vilket parti har jag mest gemensamt med och kommer sannolikt rösta på?

• Socialdemokraterna

• Vänsterpartiet

• Miljöpartiet

• Centerpartiet

• Folkpartiet

• Kristdemokraterna

• Moderaterna

• Sverigedemokraterna

• Medborgerlig samling

• Partiet nyans

Results are only viewable after voting.
Inget parti som vill ha ett svenskt "DOGE"?
Gärna ett med förankring i verkligheten...
Finns nog en del "slöseri, bedrägeri och missbruk" att titta över i stat, landsting och kommun även i Sverige.

Ledd av Ida Karkainen? Hon kan ju den spontana hälsningen IAF...

Tyvärr är det ideologi och principer som driver de flesta politiker på båda sidor.
Jag tycker man ska överge alla ideologier och principer, och bara ta beslut utifrån fakta.
Hur gör man det i samband med t.ex. "Socialt skyddsnät". Tror det inte finns några fakta där direkt utan antingen vill man ha det eller så vill man inte ha det.

Finns det något parti i Sverige som jobbar för direktdemokrati (som de har i Schweiz)? I Norge har Generationspartiet som vill införa direktdemokrati börjat växa en del. Jag tror äkta demokrati är bättre än alternativet att korrupta(?) politiker kan ljuga sig hesa inför valet och sen göra vad de själva vill i 4 år.
problemet är inte att dom ljugar, för det gör dom även när dom sover. problemet är att folk är så in i helvete dumma att dom tror på al det skit som kommer ur munnen på dom. att folk inte fattar att allt det dom lovar just nu är som bortblåst efter valet. så har det alltid varit men folk fattar inte. jag tittar o läser inget om valet, jag vet ju redan vad jag ska rösta. den uppfatningen har jag gjort mej över dom senaste 4 åren o inte fan på vad dom lovar 2 veckor innan valet

Jag funderar på att inte rösta i år. Det finns ingen som håller värdig ton i valrörelsen.
KD: "Tro på Sverige" och S: "Ta Sverige på allvar" är värdigt tycker jag.
Vallöften har jag inte sett några.
Säkrast så tycker väl partierna som inte vill se sina gamla vallöften ältas på sociala medier.

KD: "Tro på Sverige" och S: "Ta Sverige på allvar" är värdigt tycker jag.
Vallöften har jag inte sett några.
Säkrast så tycker väl partierna som inte vill se sina gamla vallöften ältas på sociala medier.
Att KD ens använder ordet TRO får det att vända sig i magen på mig. Det är inte det vanliga troendet, men kopplingen finns där.
Jag har sett massor av plakat längs vägarna med mer eller mindre oprecisa budskap. Dessutom hör jag ledarna uttala sig om vad andra har gjort fel tidigare utan att själva vara tydliga med vilka reformer de vill genomdriva och hur det ska finansieras.

Strandhäll dök upp som representant för S i rutan igår trots hennes antisemitism tidigare i veckan.

Att KD ens använder ordet TRO får det att vända sig i magen på mig. Det är inte det vanliga troendet, men kopplingen finns där.
Jag har sett massor av plakat längs vägarna med mer eller mindre oprecisa budskap. Dessutom hör jag ledarna uttala sig om vad andra har gjort fel tidigare utan att själva vara tydliga med vilka reformer de vill genomdriva och hur det ska finansieras.

Strandhäll dök upp som representant för S i rutan igår trots hennes antisemitism tidigare i veckan.
Lugn, Strandhäll är snart historia. Här från framtiden:
1787581351629.png

Hur gör man det i samband med t.ex. "Socialt skyddsnät". Tror det inte finns några fakta där direkt utan antingen vill man ha det eller så vill man inte ha det.
Inte alls.
Det finns fakta och statistik på vad som fungerar och inte fungerar, och så kan man sätta målsättningar utifrån det.

1787600397689.png
MP satsar på Sverige. Väljarna ska offra sig för Sverige.

Last edited:
I dag drack jag kaffe från V's valstuga, inget politiskt med det, dom var närmast glasskiosken där jag hade köpt glass, och i sann vänsteranda lät jag någon annan bekosta kaffet.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år