Valrörelsen 2026

Vilket parti har jag mest gemensamt med och kommer sannolikt rösta på?

• Socialdemokraterna

• Vänsterpartiet

• Miljöpartiet

• Centerpartiet

• Folkpartiet

• Kristdemokraterna

• Moderaterna

• Sverigedemokraterna

• Medborgerlig samling

• Partiet nyans

Results are only viewable after voting.

Intressant sammanställning. Kanske inte helt förenlig med den bild som spridits i vissa sk ”alternativa medier”.

(Ingen idé att försöka skjuta budbäraren, allt är redovisat i länken. Det intressant är varför en helt annan bild aktivt spridits - och förstås vilka som ligger bakom. Man får dra sina egna slutsatser.)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Intressant sammanställning. Kanske inte helt förenlig med den bild som spridits i vissa sk ”alternativa medier”.

(Ingen idé att försöka skjuta budbäraren, allt är redovisat i länken. Det intressant är varför en helt annan bild aktivt spridits - och förstås vilka som ligger bakom. Man får dra sina egna slutsatser.)

Som jag ser det är det en obetydlig skillnad mellan förtryckta valsedlar (lagligt i Sverige) och förtryckta valsedlar med kryss. Så jag är inte ett dugg förvånad.
Att en annan bild spridit av Media beror väl på att Media lever på att köpare betalar för Media och det gäller hitta köpare. Även till så kallade Seriösa Media.
Frågan är väl om Ideen med en valsedel där väljaren skriver in namnet på en Riksdagspolitiker, en Regionpolitiker och en Kommunpolitiker någonsin kommer gå igenom i Sverige. Det nuvarande systemet med förtryckta valsedlar är helt enkelt för bra.

Nu var det inte jag utan min bror som följde med kära mor till förtidsröstningen och han blev nog mest perplex.De beskrev båda samma förlopp, oberoende av varandra. Om det istället varit jag som följde med hade det blivit liv.

Brorsan motades bort och en valarbetare följde med mor och även bror kunde höra afaitens kommentar om vilka lappar mor tog. Uppenbart fel block.

Jag gick dit på valdagen för att se om jag kunde hitta personen med det utstickande utseendet. Hon fanns inte i vallokalen då men övriga visste direkt vem jag efterlyste och man förstod på deras beteende att hon fanns i närheten.

De frågade om jag ville de skulle ta upp händelsen. Jag avstod eftersom jag inte var ögonvittne och de fick förklarat för sig vad jag tänkte om trovärdigheten i deras ”tystnadsplikt” såväl som hur de skulle behandla en sådan rapport.

Det är nog det vi ser, aktivism på en aldrig tidigare skådad skala och ett resultat tvärt emot vad folk bevittnat, men jag borde nog ändå rapporterat. Iofs hade den rapporten ändå blivit till en attack på vänstern. Alltså inte ett övergrepp på en åldrig dam. För, som sossarna säger, ”vår demokrati”, inte demokratin, utan deras twistade variant.

Edit;

För egen del funderade jag f ö på om det fanns någon jag kunde låna en S-pin av, alternativt skaffa en S-tischa. Bara för att de inte skulle få för sig att mygla med mina kuvert i de olåsta valurnorna.

Last edited:

Valkoll, vad är det för oberoende journalist?
Apropå att dra egna slutsatser.
Du är så genuint naiv, det hedrar dig på ett sätt, på andra inte.

Screenshot_20261003_231250_Chrome.jpgScreenshot_20261003_231316_Chrome.jpgScreenshot_20261003_231344_Chrome.jpgScreenshot_20261003_231402_Instagram.jpgScreenshot_20261003_231412_Instagram.jpgScreenshot_20261003_231420_Instagram.jpgScreenshot_20261003_231429_Instagram.jpg

Som sagt: istället för att försöka misstänkliggöra personen - försök bemöta fakta istället. Argumentera i sakfrågan.

Om det känns omöjligt; låt hellre bli att svara alls. Nu blev det bara ytterligare ett bevis på hur man jobbar liksom.

Eller ännu hellre: kör hoj! Fint väder i meeelardalen trots höstmånad!

Kör snyggt!

Som sagt: istället för att försöka misstänkliggöra personen - försök bemöta fakta istället. Argumentera i sakfrågan.

Om det känns omöjligt; låt hellre bli att svara alls. Nu blev det bara ytterligare ett bevis på hur man jobbar liksom.

Kör snyggt!
Det där köper jag inte eftersom vartannat/varje av dina inlägg gör just det: gnäller om alternativ media och vad du har läst i DN om dem istället för att bemöta det de rapporterar om. Så den leken kan du liksom inte vara med och leka, så du kan alltså inte lägga ut länkar med vad Palestinas/klimat/genus/Afa tyckare tycker och tro att det är en bra grund för samtal, sorry.

Det är möjligt han har rätt men man har inte Afa som källa, det borde även du begripa. Gräv vidare eller prata med någon annan om något annat, du lade ut just ut en länk från en Joel Bjurströmer, deal with it. 😅

Plus att du skulle ju inte ens vara med i debatt här längre? Håll ditt ord bara. 😃🫶🏻

Gå till rådata, de finns där. Det intressanta är ju hur det kunde gå så snett i ”debatten” och vilka aktörer som drivit på. Apropå naivitet då. Kan vara bra att ha i bakhuvudet nästa gång det händer.

Tack för påminnelsen förresten, den är både klok och välment.

Kör snyggt!

Gå till rådata, de finns där. Det intressanta är ju hur det kunde gå så snett i ”debatten” och vilka aktörer som drivit på. Apropå naivitet då. Kan vara bra att ha i bakhuvudet nästa gång det händer.

Tack för påminnelsen förresten, den är både klok och välment.

Kör snyggt!
Som vanligt använder du inte citatfunktionen när du vill slippa undan, men se det funkar inte.

Men du menar att man måste dubbelkolla dina länkar och själv göra jobbet eftersom även du nu inser att källan var under all kritik ser jag, jag tar det som en ursäkt för dåligt beteende, accepteras.

Vad har gått snett i debatten? Att din sida i politiken har dessa problem? Ja det lär ju vara jobbigt tugga i sig även med din personlighet.

Kör snyggt!
Ja du, är ju du som sprider missvisande text som du hävdar är fakta.
Du har redan försökt göra det i Rysslandtråden där du fick svar av mig 27 september.
Öppna gärna den tråden. Jag har citerat mitt svar, en gång till.

Där jag skrev att Riksenheten för korruption har sex pågående Case, vilket jag påtalade för dig när du försökte även då sprida falsk information om valfusket.

Riksenheten för korruption är ingen enmansshow av privatperson, till skillnad från dina så kallade ”källor”

Ja du, är ju du som sprider missvisande text som du hävdar är fakta.
Du har redan försökt göra det i Rysslandtråden där du fick svar av mig 27 september.
Öppna gärna den tråden. Jag har citerat mitt svar, en gång till.

Där jag skrev att Riksenheten för korruption har sex pågående Case, vilket jag påtalade för dig när du försökte även då sprida falsk information om valfusket.

Riksenheten för korruption är ingen enmansshow av privatperson, till skillnad från dina så kallade ”källor”
Vilka var dina argument i sakfrågan?

Det framgår klart i rapporten vilka källorna är, hur de tolkats och sammanställts. Du kan alltså dubbelkolla med ursprungskällan, dvs Valmyndigheten, i de fall du anser att journalisten i fråga har kommit med "falsk information om valfusket".

För klädsamhets skull kan du också specificera exakt vad som är "falsk information om valfusket", då det är Valmyndighetens egna data som ligger till grund för sammanställningen. Samtliga 5194 rapporter har gåtts igenom, kategoriserats och analyserats enligt redovisad metod.

Det ligger därför betydligt närmare till hands att göra bedömningen att "falsk information om valfusket" snarare spridits av de botkonton som utgör en stor del av rysk desinformationsspridning i den alternativa mediemiljön. Detta eftersom det tydligt framgår att kampanjen organiserats på förhand och följer de mönster som tidigare iakttagits i liknande fall.

Redan innan valet avslöjades en rysk påverkansoperation.

Det kan i sammanhanget noteras att en riksdagsman för SD kopierade en genomgång av detta och ställde med anledning av detta en skriftlig fråga till statsrådet Bohlin gällande vilka åtgärder som vidtas mot just ryska påverkansoperationer mot valet.

Men nu är det märkligt tyst igen. Ungefär som vid tidigare tillfällen när det uppstått drev i samma alternativmiljöer. Då måste man faktiskt försöka se mönstret och fundera på varför det ser ut som det gör.

Det är helt OK att vägra ens reflektera över detta eller argumentera för något annat och fortsätta med personangreppen. Det får man själv stå för tänker jag. Och en argumentation kan faktiskt bedömas objektivt.

Over and out - åter till hojavdelningarna!

Vilka var dina argument i sakfrågan?

Det framgår klart i rapporten vilka källorna är, hur de tolkats och sammanställts. Du kan alltså dubbelkolla med ursprungskällan, dvs Valmyndigheten, i de fall du anser att journalisten i fråga har kommit med "falsk information om valfusket".

För klädsamhets skull kan du också specificera exakt vad som är "falsk information om valfusket", då det är Valmyndighetens egna data som ligger till grund för sammanställningen. Samtliga 5194 rapporter har gåtts igenom, kategoriserats och analyserats enligt redovisad metod.

Det ligger därför betydligt närmare till hands att göra bedömningen att "falsk information om valfusket" snarare spridits av de botkonton som utgör en stor del av rysk desinformationsspridning i den alternativa mediemiljön. Detta eftersom det tydligt framgår att kampanjen organiserats på förhand och följer de mönster som tidigare iakttagits i liknande fall.

Redan innan valet avslöjades en rysk påverkansoperation.

Det kan i sammanhanget noteras att en riksdagsman för SD kopierade en genomgång av detta och ställde med anledning av detta en skriftlig fråga till statsrådet Bohlin gällande vilka åtgärder som vidtas mot just ryska påverkansoperationer mot valet.

Men nu är det märkligt tyst igen. Ungefär som vid tidigare tillfällen när det uppstått drev i samma alternativmiljöer. Då måste man faktiskt försöka se mönstret och fundera på varför det ser ut som det gör.

Det är helt OK att vägra ens reflektera över detta eller argumentera för något annat och fortsätta med personangreppen. Det får man själv stå för tänker jag. Och en argumentation kan faktiskt bedömas objektivt.

Over and out - åter till hojavdelningarna!
Du påstår saker och refererar till ytterligt tveksamma källor. Jag svarade med fakta från en offentlig myndighet.
Alla ser skillnaden.

Ah orka Puttefnask! Kanske du skulle lyssnat på dina päron! Att du inte begriper S historia säger ju en del om dig tyvärr!
Lite om S historia och ambitionen att fullständigt kontrollera människors liv, bokstavligen från vaggan till graven. Tar delvis tillbaka det där. De petar gärna på fostren också..och likplundrar iom sin vädjan om att folk ska testamentera sin kvarlåtensksp till ”parti’t”.

Last edited:
Citat:–
Vi kan inte fortsätta satsa på att övertyga missnöjda borgerliga väljare utan vi måste ju övertyga väljare om att det är socialdemokratisk politik som är vägen framåt, säger hon.
Slut Citat
Problemet i 2026 valrörelse var ju den totala avsaknaden av (s) politik.
Från (s) adresserat till mig i brevlådan. Till dig som är senior i Göteborg.
Citat:
Vi vill pausa icke akuta trafikprojekt i centrum, så det grävs mindre och blir lättare att komma fram.
slut Citat
Med andra ord idag går min kommunalskatt bland annat till icke akuta trafikprojekt i centrum.
Men göteborg styrs ju av (s) + (v) +(mp), varför använder ni (s) pengar till icke akuta trafikprojekt i centrum ???
Det enda parti som alltid varit emot gräva upp stan för tunnelbana i leran är ju (sd).
Det måste väl vara bättre för mig som pensionär att rösta på (sd) ?
För att slippa dagens och morgondagens trafikkaos i ett uppgrävt Göteborg ?

Last edited:
Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...