Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Jag hämtade min underbara valp igår. Jag fattar väl att det inte tar två veckor att få en hund rumsren, har haft hund under hela min uppväxt, har velat ha hund i 6 år men köper en först nu då jag bor dubbelt så stort som innan, har en sambo som hjälper mig, dessutom är jag ledig i två veckor nu, sen är jag timmis kvällar, helger dagar och nätter och kan jobba när det passar mig, DÄRFÖR skaffade jag hunden nu när jag är så flexibel, dessutom får hon gott sällskap av min 6 år gamla katt, dom är redan vänner. Och alla moralkärringar innan ni drar förutfattade meningar och tänker det värsta koppla på hjärnan och fråga om ni tycker att ni fått för lite info. Tack alla för tips och lyckönskningar. De första 24 h har gått bra hon har kissat ute 2 gånger och fått massa beröm jag går ut var tredje timma på natten och kissar henne. Men nu sover hon mest och behöver massa närhet. Det var väl lite personliga tips och tankar jag ville ha, men mest skrev jag tråden för att berätta hur glad jag var efter min efterlängtade valp. Men för de som har tips vill jag gärna höra, man kan inte få för mycket.
Kexet!
Men för de som har tips vill jag gärna höra, man kan inte få för mycket.
Kexet!
Kul att det första dygnet har gått bra.
Ett tips till: Låt din lilla valp vara ifred den första tiden, ta inte hem hela familjen och alla polare. Hon kommer att behöva tid att anpassa sig till er och känna sig trygg i sin nya flock. Det är mycket som händer i hennes liv.
Den första perioden var jag ute med min valp 1 gång per natt, hon sa själv till när hon ville gå ut. Jag har aldrig ställt nån klocka eller så utan jag föredrog att vara en pigg och glad matte på morgonen. Hellre torka en kisspöl än att vara trött och grinig för att jag fått gå upp var tredje timme.
Fjäska inte med maten. Helt plötsligt har hon inte konkurrens om maten och då är det lite lika viktigt att äta upp. Börja inte blanda i en massa godsaker i maten. Låt maten vara framme en liten stund och om hon inte äter så ta bort den.
Träna kontaktövningar. Låt henne ta kontakt med dig innan ni går ut, innan hon får varsågod vid maten osv (låt henne söka din blick).
Träna på att kolla i hennes mun och pilla på hennes tassar. Låtsasklipp klorna.
//Kicki
PS! När du skrev: "ska vara ledig nu i två veckor och få henne rumsren..." så uppfattade jag det som att du trodde man kunde få en valp rumsren så snabbt. Sorry!
Jag förstår att det kanske missförstods men iaf tack för tipsen, hon har faktiskt redan fått ett bad för hon luktade tyvärr kiss och klorna är klippta redan för de var rätt långa när jag fick henne, så det är ju bra att hon vänjer sig vid sånt redan i början.
MVH
Skit i dom. Klart som fan att man har frågor när man ska ta hem sin första valp. Som jag skrev tidigare är jag också uppvuxen med hundar, men det betyder inte att man vet ALLT!
Förresten. Finns det något värre än när man är ute med hunden och stöter på en av dom där som vet ALLT. Dom som ska berätta för en hur ens egen hund är, vad den används till ursprungligen, hur den är till sinnnet m.m.
Man bara står och ler och nickar (eftersom man är så trevlig). Fast man slutade lyssna efter 30 sekunder och vill bara att idioten ska gå därifrån.
Lycka till med valpen och upp med några bilder snart.
...jag hade hunden lös .. nu önskar jag att jag bett han dra åt skogen.... ...kände mig ganska omyndigförklarad...
Vilket JÄÄÄÄVLA gnäll från alla jävla moraläckel!!
Hoppas verkligen ni hade läst på varenda liten teoretisk detalj o varenda ingående liten grej om alla delar på era motorcyklar innan ni ens satte er på dem, för FAN ta er om ni satte er o körde en sån mördarmaskin innan ni lärt er allt, ja tamefan, osv, osv
![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen