Valfläsktråden!

Perssons julklapp

TOMTEBOSSEN Statsminister Göran Persson vill få fler i arbete - då höjer han barnbidraget.

Höjningen för oktober, november och december utbetalas som en klumpsumma i december och blir en välkommen julklapp för barnfamiljerna.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,686712,00.html

Så typiskt valfläsk. Att ge just barnfamiljerna en tillfälligt höjning precis innan jul. Det värsta är väl att folk är så korkade att de går på det..

Last edited:
Biturbo skrev:
Så typiskt valfläsk. Att ge just barnfamiljerna en tillfälligt höjning precis innan jul. Det värsta är väl att folk är så korkade att de går på det..

Det värsta är väl att de går inte på det, de tänker nog precis som du och jag men sen när slantarna kommer så skiter de i att de blivit "mutade" - de röstar på ändå så de får sina bidragshöjningar som tack för hjälpen av Partiet.

Fy fan vad jag hatar Partiet, jag får verkligen kontrollera mig för att inte skriva vad jag tycker ibland. T.ex. nu.

Markus skrev:
Det värsta är väl att de går inte på det, de tänker nog precis som du och jag men sen när slantarna kommer så skiter de i att de blivit "mutade" - de röstar på ändå så de får sina bidragshöjningar som tack för hjälpen av Partiet.

Fy fan vad jag hatar Partiet, jag får verkligen kontrollera mig för att inte skriva vad jag tycker ibland. T.ex. nu.

Ja.. jag har i flera val varit övertygad att loppet är kört för S mfl..

Men icke.. De har ju gjort ett bra jobb att försoffa svensson så att de inte kan annat än att fortsätta rösta rött..

Biturbo skrev:
Men icke.. De har ju gjort ett bra jobb att försoffa svensson så att de inte kan annat än att fortsätta rösta rött..

Det där är faktiskt så läskigt och beundransvärt samtidigt. De har passiviserat stora delar av befolkningen för att under mycket lång tid framöver ha ett bra röstunderlag. Det är så man kräks, men samtidigt är det så genialiskt.
Samma sak med offentlig sektor, varför vill de så gärna ha en offentlig sektor? Det har ju i grund och botten inget med solidaritet att göra. Man vill kontrollera merparten av väljarna helt enkelt.
Flyktingmottagningen misstänker jag att man gjort på samma sätt, men där har jag extremt dåligt på benen så jag vågar inte uttala mig säkert.

Biturbo skrev:
Perssons julklapp

TOMTEBOSSEN Statsminister Göran Persson vill få fler i arbete - då höjer han barnbidraget.
..

Ja bara där finns ett stort FEL! Varför ska barnbidraget vara av så stort intresse för barnfamiljerna??? Jo de kan knappt försörja sig som vanliga arbetare/tjänstemän!!?? Hur kommer det sig ? Kan det vara höga skatter? Eller rent av att Sverige är ett låglöneland? Jag vet inte men man undrar ju..

Hoppas Göran måste åka ner till AF efter denna valomgång.

FLemming :hihi

Partiet ska nu skapa "tusentals" nya jobb, säger 200 kg Göran. Folk skall skotta snö, städa och baka bullar åt pensionärer (härligt, då kanske vi äntligen kan få tyst på den patetiska pigdebatten som drivs av Partiets fittstimm?).
Hur ska dessa jobb skapas då? Genom en sänkning av arbetsgivaravgiften? Genom att göra hushållstjänster avdragsgilla? Nej, genom att låta ofantliga sektorn anställa och betala löner åt dessa arbetstagare, givetvis. Man vill spy.

hej.... har inget att tillföra här mer än min mening...

jag tycker att sossarnas bidrags samhälle är riktikt fuckt up och jag känner många personer som har anammat detta och ger fan i att ens försöka fixa ett jobb... vill man inte jobba som tex "lokal vårdare" så kan man med lite ljug och fixande få riktigt bra med bidrag och blåsa hela systemet :arsele .... men skit samma det jag igentligen ville fråga var:

Vad är valfett? :confused: :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...