Valet står mellan: VTR1000, SV1000S, GSX-R 1000, YZF R1

RoLLER skrev:
Nej nej.... Du var hemma hos mig och jag meckade ihop en SOE film tillsammans med.... va fan hette han nu igen då.... SOE chefen.... hårdrockaren....? Du jobbade på bank va?

Jaha, men då vet jag vem du är. Det var Calle från SOE som var med när SOE-teasern klipptes ihop.

Jepp, jobbar med valutahandelssystem.

Annars då, du har inte ångrat bytet från offroad till sporthoj? Körde du inte någon Yamaha YZ eller WR 426 oxå, eller minns jag fel?
 
Pasi skrev:
Jaha, men då vet jag vem du är. Det var Calle från SOE som var med när SOE-teasern klipptes ihop.

Jepp, jobbar med valutahandelssystem.

Annars då, du har inte ångrat bytet från offroad till sporthoj? Körde du inte någon Yamaha YZ eller WR 426 oxå, eller minns jag fel?

Nej för böveln! Ångrar mig? Tvärtom... Rettan är den roligaste hoj jag nånsin ägt med överlägsen körglädje!!! Jag hade en Honda XR 650R och en Yamaha TDM 850. Hade prexist sålt en Yamaha WR250 som du kanske tänker på....

Hur som helst.... Retta e oxå den dyraste hoj jag nånsin ägt. Men va fan... Jag tycker att det e värt varenda krona!

Skicka ett priv om du vill testa den och bli fast ;)

Danne
 
obruT skrev:
he he...
kostnad första året skiljer STORT
en 1000f får du för 40000kr ca (kanske dom kostar mer)...försäkring (vet ej men inte så dyr)
r1...får du betala en del till ( 25-50000kr)...försäkring...(vet ej ganska dyr)


så första året skiljer det 30-55000kr ca....tänk på det


så du MÅSTE prova dom.......


edit ...dålig på räkna :-)
Vtr1000F -97 kostar ca 50000:- sen uppåt.

Den ligger i förklass 7 så den kostar som alla andra sporthojar.
 
VTR-Johan skrev:
Vtr1000F -97 kostar ca 50000:- sen uppåt.

Den ligger i förklass 7 så den kostar som alla andra sporthojar.

Har kört VTR, TLS/R Rettor å Gixxrar, VTR tyckte jag var slö men med trevligt bottenregister å trevlig körställning, TLS var vassare på topp å lite mer sportig, TLR var lite tyngre/trög i kurvorna men trevlig motor.

Rettorna är mer hysteriska precis som gixxrarna, ger en helet annan spark på toppen, Upplever Rettorna som något mindre å kompaktare, fast den nya Gixxer -03 liknar iofs Rettoprna mer.

Testa å skapa dig en egen uppfattning, smaken är som .....


Tror det skiljer en hel del på en VTR1000 -97 å en Retta/gixxer 02/03 i försäkring, räknar de inte även på vikt/effektförhållande å ålder på maskinen?
 
De räknar med vikt/effekt kvot och där hamnar vtr i högsta klass - 7

Sen beror säkert åldern på premien också. Men jag är inte så säker på att en vtr -03 och en R1 -03 kostar olika i försäkring.

Jag fick priser från 6100 hel/hel upp till 17500:- hel/halvår. Bilsport och Mc ville ha 24000:- för bara trafikförs!!! :kocko
 
VTR-Johan skrev:
De räknar med vikt/effekt kvot och där hamnar vtr i högsta klass - 7

Sen beror säkert åldern på premien också. Men jag är inte så säker på att en vtr -03 och en R1 -03 kostar olika i försäkring.

Jag fick priser från 6100 hel/hel upp till 17500:- hel/halvår. Bilsport och Mc ville ha 24000:- för bara trafikförs!!! :kocko

Jag är säker på att dom kostar olika...
för klass 7 är "lite" skumm
tror att R1 är på den "dyra" sidan i pris..

bilsport&mc funkar om grejorna är gamla :-) 1383 hel/hel (rd500lc -84)
 
Åkte ner till handlaren idag och kände lite på de olika hojarna (torrbrytning). Det får bli antingen en Gixxer, Retta eller ZX-10R. Kawan var grymt läcker, synd bara att den inte finns att få tag i som begagnad ännu.
 
Pasi skrev:
Åkte ner till handlaren idag och kände lite på de olika hojarna (torrbrytning). Det får bli antingen en Gixxer, Retta eller ZX-10R. Kawan var grymt läcker, synd bara att den inte finns att få tag i som begagnad ännu.


he he...så du har slutat bort V-tvinarna nu

tror inte du blir besviken på nån av dom (gixxer... retta lr ...zx10r)

det ända som blir ledset är din ekonomi :D :D
 
obruT skrev:
he he...så du har slutat bort V-tvinarna nu

tror inte du blir besviken på nån av dom (gixxer... retta lr ...zx10r)

det ända som blir ledset är din ekonomi :D :D

Och öronen blir besvikna också ju! :D
 
Get a room!
;-)

RoLLER skrev:
Nej för böveln! Ångrar mig? Tvärtom... Rettan är den roligaste hoj jag nånsin ägt med överlägsen körglädje!!! Jag hade en Honda XR 650R och en Yamaha TDM 850. Hade prexist sålt en Yamaha WR250 som du kanske tänker på....

Hur som helst.... Retta e oxå den dyraste hoj jag nånsin ägt. Men va fan... Jag tycker att det e värt varenda krona!

Skicka ett priv om du vill testa den och bli fast ;)

Danne
 
Pasi skrev:
Åkte ner till handlaren idag och kände lite på de olika hojarna (torrbrytning). Det får bli antingen en Gixxer, Retta eller ZX-10R. Kawan var grymt läcker, synd bara att den inte finns att få tag i som begagnad ännu.


Köp SV1000S vilken maskin. Tänk också att hojen ska försäkras :tummenupp
 
Hejsan!
Har ägt en rad twinnar samt gsxr-1000 -02, gsxr-750 -04 och millen är den bästa hojen rakt av på allt. Visst har man inte effekten som fanns i gamla gsxr-1000 men upp till 200 skiljer det inte mycket.

Jag har inte tröttnat på effekten i millen i vilket fall än.

/F
 
Felix skrev:
Hejsan!
Har ägt en rad twinnar samt gsxr-1000 -02, gsxr-750 -04 och millen är den bästa hojen rakt av på allt. Visst har man inte effekten som fanns i gamla gsxr-1000 men upp till 200 skiljer det inte mycket.

Jag har inte tröttnat på effekten i millen i vilket fall än.

/F

Sa ju att du skulle komma tillbaka till den mörka sidan. ;)
 
priest skrev:
å ja kan nog säga att ja aldrig mer kommer äga en mc med rad4..
Fördelen med fajjerstormen ä ju självklart LJUDET, men oxå vridet, fan va skönt det är å slippa växla för å få draget!

Kompensera med 50 hk till så slipper du växla :tummenupp
 
Pasi skrev:
Som oftast varje vår så blir man bra sugen på att skaffa sig ett alternativ till enduro/motardhojen och just nu är hojarna som intresserar mig mest: VTR1000, SV1000S, GSX-R 1000, YZF R1. D.v.s 2 st twin hojar och 2 st fyror. Som favorit just nu har jag Gixxern men det kan ändras beronde på vilka parametrar jag kommer fram till är viktigast, glida runt på stan och skjutsa, twin-sound, eller att ha max trycka i motorn samt väghållning.

Vad säger ni erfarna, om man kört/ägt båda typerna av hojar d.v.s twin resp. fyror, vilken typ av hojar tycker ni ger mest körglädje om man väger ihop resp. modells styrkor/svagheter. Twinhojarna jag kollat på står lägre i inköpspris vilket gör dem attraktiva (är inne på att köpa en -02 eller nyare).

Finns det tillräckligt med pulver i twinnarna för att man inte ska tröttna på dem redan första sommaren? Chassit på fyrorna jag nämner verkar också vara något mer påkostade med USD gaffel fram, är det något man märker på landsvägen ifall man pressar hojarna hårt?

Har kört hoj sedan jag var knatte, men mest har det blivit enduro/cross samt motard på senare tid. Har luftat en del 2-taktare på Gelleråsen/Anderstorp men aldrig en supersporthoj.

Tacksam för alla tips!

Jag är inte jätteerfaren av Hojar alls... men SV1000S är än så länge den trevligaste upplevelsen, inga överaskningar än så länge.. och effekten verkar räcka länge.... Ljudet är underbart tungt!!
 
Back
Top