Valet närmar sig.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Hur många fler av sittande ministrar kommer att avgå innan valet?

Det är nu oppositionen börjar gräva djupt och läcka till pressen.

Ingen fakta på detta men nuvarande regering är ju värdekassa på att göra research på sina "anställda" har det tappats så många ministrar öht under en mandatperiod innan?

Mja var väl lika många sossar som sket i TV-licensen om jag inte minns fel?

Men det gjordes tydligen ingen mediagrejj av det under deras styre. Kooonstigt nog.

Partiledaren för oppositionen har ju samma lik i garderoben (och fler därtill) som de alliansministrar som tvingades avgå. Det är egentligen helt otroligt att det har passerat i tysthet.

Partiledaren för oppositionen har ju samma lik i garderoben (och fler därtill) som de alliansministrar som tvingades avgå. Det är egentligen helt otroligt att det har passerat i tysthet.

Ja men det var inte det jag frågade.

Du vet anfall är bästa försvar.

Även en till synes fläckfri politiker kan man nog hitta något att slå ner på. Ingen går säker. Tror de politiska lägren är rätt försiktiga med att gå för hårt fram. Det kommer bara att slå tillbaka på dem själva under kommande mandatperiod.

Det som hände i början av mandatperioden är glömt vid det här laget vad beträffar mig. Berörda politiker fick ju lämna sina poster. En kärleksaffär, obetalda tv-licenser och skatteplanering genom att sätta bostäder i bolag rörde det sig visst om ifall jag inte minns helt fel.

Hela den här historien med Littorin lämnar en del luckor. Särskilt som Aftonbladet går ut och påstår att man har information om att han gjort något som är straffbart och att det är hotet om publicitet som gjort att han dragit sig tillbaka. Tycker det luktar illa. Att man går ut med det nu så nära valet. Man har säkert suttit på informationen en tid vad det nu må vara. Vore det riktigt illa hade nog inte hans avgång hindrat dem från att publicera informationen. Men det de sitter på kanske är pinsamt nog.

Samtidigt ska man inte kasta sten i ett glashus. Det har väl gått rykte om att ledande Socialdemokrater gått till prostituerade. Har inte stått så mycket om det i media. Antagligen har det tystats ner. Mona Sahlin affären känner alla till vid det här laget. Lägenhetsaffärerna likaså bland ledande Socialdemokrater. Man kan säkert gräva fram massor med skit om man så vill om alla politiker oavsett politisk färg.

De är ju inte mer än människor, jag skulle då inte bry mig speciellt mycket om vare sig Monas "misstag" eller de ministrar som inte hade betalat tv-licens.
Ett jävla fjantande är vad det är, vem fan har dött av lite dubbelmoral? Då skulle ju Miljöpartiet ligga jävligt risigt till, och ännu värre för KD.

Hur man än röstar i valet så slutar det ändå att man blir rövknullad på ett eller annat vis. Frågan är hur man gör det lindrigast i slutänden :brinnerup

- Alla som har tillräckligt fläckfritt, och "skandalbefriat" förflutet för att kvala in som regeringsmedlem räcker upp en hand!

Nån liten knogmacka utdelad vid fel tillfälle kanske?
Någon f.d. flickvän som fortfarande är förbannad för att hon hittat dig i bingen med grannens fru eller kanske grannen själv?
Någon gammal ungdomssynd, något litet "oskyldigt" inbrott i en byggbarack eller kanske bara någon mindre rattfylla i bagaget?

.....Hur många förutom Markus tror faktiskt att de är så fläckfria att de skulle slippa hängas ut i AB?

- Alla som har tillräckligt fläckfritt, och "skandalbefriat" förflutet för att kvala in som regeringsmedlem räcker upp en hand!

Nån liten knogmacka utdelad vid fel tillfälle kanske?
Någon f.d. flickvän som fortfarande är förbannad för att hon hittat dig i bingen med grannens fru eller kanske grannen själv?
Någon gammal ungdomssynd, något litet "oskyldigt" inbrott i en byggbarack eller kanske bara någon mindre rattfylla i bagaget?

.....Hur många förutom Markus tror faktiskt att de är så fläckfria att de skulle slippa hängas ut i AB?

Och är man tillräckligt fläckfri så har man VERKLIGEN inte rent mjöl i påsen, för då är man antingen fundamentalt kristen eller en massmördare som bara väntar på att få blomma upp :näsblod

Och är man tillräckligt fläckfri så har man VERKLIGEN inte rent mjöl i påsen, för då är man antingen fundamentalt kristen OCH en massmördare som bara väntar på att få blomma upp :näsblod

Sådär ;)
Det ena behöver ju inte utesluta det andra... och när det handlar om religion så behöver det verkligen inte, dubbelmoral är dubbelt så bra enligt präster, påvar osv. tydligen :hihi

Jag funderar mer och mer på att rösta rött. Tycker lite synd om den där Måna.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park