Valet av kvalet.....GSXR eller R1 (köpa hoj)

Goose skrev:
Ja de är väl lika "gamla" som Ditt kort.

Skämt åsido,,,välj vilken hoj som helst av de Du räknade upp, bägge kan köra ihjäl vilken nybörjare som helst (Inget ont om nybörjare, alla har vi varit det någongång) Då det är jävligt lätt att gasa för mycket på dessa hojar (IOFS gäller det oss andra mer erfarna hojåkare också)

Men för att svara på Din fråga. Provkör bägge, välj den som Du sitter bäst på och känner att Du kan kontrollera.

Jo så kan det vara, men man kan lika väl köra ihjäl sig med moped....å jag tror inte en van MC förare kör säkrare än en ny....Jag kan trafikrytmen, håller man t.ex bra avstånd behöver man inte mer än motorbromsa i en nödsituatin.....å det klarar även jag som e ny. om nån nu fattade vad jag menade.

Jag tycker att suzukin har alla fördelar, snabbare,stabilare,starkare, enligt mig snyggare, bättre växellåda mm, jag kan forsätta o rabbla upp massa possitiva saker om den hela natten, men har inte tid just nu, jag har en öl som håller på bli avslagen :fyllisar .och jag är inte alls partisk :D ,har haft en r1000 -03 o var skitnöjd med den.

R-1000 skrev:
Jag tycker att suzukin har alla fördelar, snabbare,stabilare,starkare, enligt mig snyggare, bättre växellåda mm, jag kan forsätta o rabbla upp massa possitiva saker om den hela natten, men har inte tid just nu, jag har en öl som håller på bli avslagen :fyllisar .och jag är inte alls partisk :D ,har haft en r1000 -03 o var skitnöjd med den.

Ja gsx-r e mycke snyggare än en r1......... :squid

Gixxer Gixxer Gixxer....

o vem sa att K3:an va ful?... då har han inte sett min skönhet... :yoparty

Dyna skrev:
Gixxer Gixxer Gixxer....

o vem sa att K3:an va ful?... då har han inte sett min skönhet... :yoparty

En liten fråga bara vart har namnet Gixxer kommit ifrån???? K3 K350 fattar jag efter som det har med vilket årsmodel cyken har!!!! Men gixxer låter lite GAY Gsxr låter mycke bättre.....

Mögel skrev:
En liten fråga bara vart har namnet Gixxer kommit ifrån???? K3 K350 fattar jag efter som det har med vilket årsmodel cyken har!!!! Men gixxer låter lite GAY Gsxr låter mycke bättre.....
gammalt amerikanskt smeknamn...

Gulleplutt skrev:
å jag tror inte en van MC förare kör säkrare än en ny....Jag kan trafikrytmen, håller man t.ex bra avstånd behöver man inte mer än motorbromsa i en nödsituatin.....å det klarar även jag som e ny. om nån nu fattade vad jag menade.

Vill gärna hoppas att detta inlägg verkligen kommer från en kille/tjej som precis tagit kortet, men fan vet.....

Tror inte en van MC förare kör säkrare än en ny?
Håller man avståndet...motorbromsa i en nödsituation?
Jag kan trafikrytmen,jag har kört moppe?

Förlåt, jag hade helt fel, du är redan erfaren!

Äsch, jag tror jag håller mig från att köra i närheten av Uppsala den närmaste tiden!

Nybörjare som jag är så kör jag en R1 som förstahoj och trivs bra med den, men köp en Gsxr 1000 så kan vi provköra och utvärdera :tummenupp

While im at it: Fiii faaan va göbbgrinige ni ä... leta upp en hona och idka samlag genast!!! :tungan

Goose skrev:
Vill gärna hoppas att detta inlägg verkligen kommer från en kille/tjej som precis tagit kortet, men fan vet.....

Tror inte en van MC förare kör säkrare än en ny?
Håller man avståndet...motorbromsa i en nödsituation?
Jag kan trafikrytmen,jag har kört moppe?

Förlåt, jag hade helt fel, du är redan erfaren!

Äsch, jag tror jag håller mig från att köra i närheten av Uppsala den närmaste tiden!

jahapp...Då fattade du inte riktigt då...Vad jag menar e att ALLA på detta forum e så jävla fantastiska på att köra hoj å det e så jävla märkvärdigt å hightech så man kan ju fan inte fatta hur duktiga alla är på att köra. Jag e bara så less på skiten. Kör man med huvet så kör man säkert. Då spelar det ingen roll om man kör hoj, lastbil eller traktor.

Bara klantskallar sätter sig i nödsituationer (å sen skuller de på att kärringen svängde ju bara ut i vägen)...och jo då gäller det ju att man e med på noterna och då klarar väl sig den erfarne bättre än rookin. Men kommer man i en så situation så har man ju kodat av omgivningen fel. Frågan e hur jävla bra man egenteligen var.

Fattar du nu?

Gulleplutt skrev:
Nytt körkort....tänkte vänta tills nästa år men det går inte. jag måste ha en hoj senart inom några dagar.

Har funderat på R1 (-00 -02) eller ev lite dyrare GSXR (-01 -03)

Jo, jag e ny å grön så många kanske tycker att en liten 600 skulle räcka. Jo kanske det men jag har varit i den svängen vad gäller snöskotrar. Man vill ha mer efter en vecka så det måste bli en 1000cc. Ni behöver inte vara oroliga, jag kör sakta.

men nu till min fråga.

Vilken e den bättre hojen? Vilka e för/nackdelarna? Vilken hade ni valt?

/go å gla kexchokla

skojar du om inte r1ab e nyare än 04 sp kan du inte jhämföra med ngn gsxr ev 750 isf 1000 speciellt k3 k4 e brutala ;) :yoparty

Gulleplutt skrev:
Jo så kan det vara, men man kan lika väl köra ihjäl sig med moped....å jag tror inte en van MC förare kör säkrare än en ny....Jag kan trafikrytmen, håller man t.ex bra avstånd behöver man inte mer än motorbromsa i en nödsituatin.....å det klarar även jag som e ny. om nån nu fattade vad jag menade.
Motorbromsa i en nödsituation? He he. Ja säg åt rådjuret att inte hoppa ut närmare än 250 meter. Eller du menar kanske skitnödig?

Äsch köp Hayabusa diweckt, du vet väl att du måste ha minst 500 hk+ för o kunna köra på bakhjulet :tomten

Förstår inte ditt resonemang, varför köpa 1000 om du ändå ska köra lugnt. Då kan du lika gärna köpa en cromsläde direkt :4skrika

Last edited:
Jag har ägt följande R1 -98, R1 -01, GSXR 1000 -03 och av dom skulle jag valt gixxern utan tvekan. Bättre bromsar, stabilare, starkare o.s.v. men den är också klumpigare dock inte så det blir jobbigt.

Slappa skrev:
Hmm så statistiken ljuger alltså :rolleyes:

klart statistiken inte ljuger... De som kör fort och hårt när de e nya crashar å dör. Sen blir det bara söndagsfräsarna kvar(99% av SH.com ) i statistiken på de som haft körkort i 1år+.

Till er övriga som måste hålla på och käfta som små flickor kan jag ju bara säja att jag förstår om ni blir livrädda när en nybörjare ska köra liknande hojar som ni. Det förstör eran häftiga expertstämpel. Men ni kan vara lugna för jag ska bara köra hoj för att jag tycker det e kul. Jag vill inte bli som ni dvs en internet Rossi-wannabe.

Tack för övriga seriösa svar.

Gulleplutt skrev:
klart statistiken inte ljuger... De som kör fort och hårt när de e nya crashar å dör. Sen blir det bara söndagsfräsarna kvar(99% av SH.com ) i statistiken på de som haft körkort i 1år+.

Till er övriga som måste hålla på och käfta som små flickor kan jag ju bara säja att jag förstår om ni blir livrädda när en nybörjare ska köra liknande hojar som ni. Det förstör eran häftiga expertstämpel. Men ni kan vara lugna för jag ska bara köra hoj för att jag tycker det e kul. Jag vill inte bli som ni dvs en internet Rossi-wannabe.

Tack för övriga seriösa svar.

God morgon pöjkar. *kavlar upp ärmarna*

Denna tråden är ju bara för mycket! I motsats till vad du säger finns det inte många som tror att de kör som Rossi. Ingen här på SH tror sig sitta inne på alla svaren, vilket du verkar göra..

Men du måste ju förstå att folk reagerar. Du säger emot dig själv och du kan inte skriva ordentligt så folk tar dig för ett ungt moppefucko som kommer att krascha med din nya R1 och öka alla våras försäkringspremier. Dessutom bevisar du att du inte kan ett skit om att framföra MC-fordon. Motorbromsa i en nödsituation?! Att nya förare klarar sig lika bra som erfarna? Och sen medger du motsatsen i nästa inlägg! :rolleyes: Om man hamnar i en nödsituation har man läst av sim omgivning fel?! Herre jösses. Detta är det löjligaste jag sett på länge. Du måste ju förstå att folk inte tar dig på allvar!

On-topic skulle jag själv gå på en Gixxer alla gånger. Fast jag skulle nog kolla på sjuhalvan och inte litershojen.

Gulleplutt skrev:
Jo, jag e ny å grön så många kanske tycker att en liten 600 skulle räcka. Jo kanske det men jag har varit i den svängen vad gäller snöskotrar. Man vill ha mer efter en vecka så det måste bli en 1000cc. Ni behöver inte vara oroliga,

/go å gla kexchokla

Det är inte direkt samma sak att köra hoj som att köra snöskoter.. :näsblod Har du ens testat en 600?

Själv går jag i motsatt riktning vad gäller kubik (snöskotrar). Började med en 340, sen blev det 500, sen blev det F7, men sen blev det 500 igen och i vinter blir det 440! :yoparty
Det är fan så mkt roligare att kunna hantera all effekt istf att bara åka med.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...