Valentiono Rossi VS. Travis Pastrana???

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Tja! jag ska hålla ett föredrag i skolan på en ca 5 min.

vem tycker ni att jag ska välja att prata om?...

Valentino Rossi (sport hoj, MOTO GP)

Travis Pastrana (Cross Hojj, Freestyle)`???

/// :yoparty

Biffen_86 skrev:
Tja! jag ska hålla ett föredrag i skolan på en ca 5 min.

vem tycker ni att jag ska välja att prata om?...

Valentino Rossi (sport hoj, MOTO GP)

Travis Pastrana (Cross Hojj, Freestyle)`???

/// :yoparty

Gör en presentation av den profil du tycker är mest intressant helt enkelt och vad du tror dina klasskamrater är mest intresserade av att lyssna på.

Gick jag i din klass så skulle jag helst vilja veta lite mer om Rossi för det ligger närmare mig än Cross&Freestyle.

Kanske inte hjälpte dig så mycket....

Ta den du kan mest om.. Personligen tycker jag rossi är ballare än pasta killen. ;)

Ricky Carmichael är ju en kille att beundra. Vunnit allt på tre olika märken. :tummenupp

Last edited:
Stromberget skrev:
Ta den du kan mest om.. Personligen tycker jag rossi är ballare än pasta killen. ;)

:va det är väll Rossi som är pastakillen

Travis rockar! Det är nog fler i din ålder som har erfarenhet av Moto-X än Sporthoj!

Jag tycker det är 100 gånger mer underhållande å kolla på ett schyst FMX klipp än ett GP-race!

Good luck!

tack för tipset...jo det är kanon kul att kolla på FMX...ni borde prova det ni sopm är inbitna Mtot gp rejs...det är otroligt vad dom gör med sina crossar i luften:)

Lunkan skrev:
:va det är väll Rossi som är pastakillen

Travis rockar! Det är nog fler i din ålder som har erfarenhet av Moto-X än Sporthoj!

Jag tycker det är 100 gånger mer underhållande å kolla på ett schyst FMX klipp än ett GP-race!

Good luck!

Synd bara att alla gör samma sak så man kan kolla vilken minut som helst under en timmes program. Ungefär som vågsurfning, bara roligt om man gör det själv.

Dessutom är de flesta mx-rejects. :tungan

haha..då har du alldrig kollat på fmx...så vad gör moto gp:sna som är så omväxlande??

Neutral skrev:
Synd bara att alla gör samma sak så man kan kolla vilken minut som helst under en timmes program. Ungefär som vågsurfning, bara roligt om man gör det själv.

Dessutom är de flesta mx-rejects. :tungan

Biffen_86 skrev:
haha..då har du alldrig kollat på fmx...så vad gör moto gp:sna som är så omväxlande??
Jag har tittat på massor men jag har tröttnat. Till exempel så kör de ju en och en, det är ju en skillnad mellan motogp och fmx som ofrånkomligt gör fmx mindre spännande. Dock är ju jämförelsen mellan fmx och motogp lite konstig, närmare är ju sx eller mx och de tycker jag också är mycket mer spännande då det är kamp mellan förare, inte bara uppvisning.

Sedan är det ju en pensionsgren, kolla på legenden Jeremy McGrath som jag härom kvällen besviket såg köra höjdhopp... :död

Neutral skrev:
Jag har tittat på massor men jag har tröttnat. Till exempel så kör de ju en och en, det är ju en skillnad mellan motogp och fmx som ofrånkomligt gör fmx mindre spännande. Dock är ju jämförelsen mellan fmx och motogp lite konstig, närmare är ju sx eller mx och de tycker jag också är mycket mer spännande då det är kamp mellan förare, inte bara uppvisning.
Kan inte sagt det bättre själv! :tummenupp

Biffen_86 skrev:

Tycker det låter på dig som att du gillar cross mer en sporthoj så jag tycker du ska välja Travis!

:felämne
Jag tycker att enduro är det roligaste att kolla på!! :tungan

Mögel skrev:
Tycker det låter på dig som att du gillar cross mer en sporthoj så jag tycker du ska välja Travis!

:felämne
Jag tycker att enduro är det roligaste att kolla på!! :tungan
Vad jag tänkte skriva, i second that!

Jag tror Hayden eller McCoy skulle vara roligare att höra om än Rossi. Typ "hans pappa körde roadracing och rossi har kört roadracing sen han kunde sitta på hojjen". Känns som om det finns andra med mer spännande bakgrund :P

Förövrigt är supermoto den roligaste mc-sporten att titta på, då man måste bemästra allt ;) Tar man dessutom X-games så äre löjligt höga hopp å trickande från killar som Pastrana...

Olof Eriksson skrev:
Förövrigt är supermoto den roligaste mc-sporten att titta på, då man måste bemästra allt ;)
...eller inget som i 7-kamp t ex. ;)

Ytterligare en gren Jeremy sysslade med efter karriären som elitidrottsman var över. :D

Båda är ju ruskigt duktiga hojåkare, Rossi har självklart vunnit mest och är mer känd internationellt men Pastrana är precis lika talangfull tror jag.
Glöm inte att Travis var på god väg att bli en av världens absolut bästa MX förare innan ett tiotal hjärnskakningar saktade ner hans framfart.
Kör på Pastrana, tror att det funkar bäst att prata och visa bilder om honom.

Mögel skrev:
Och det gör man inte i enduro då eller :7peta

Förstår va du menar men asfalt och 180 km/h in i en kurva ingår inte så ofta i enduro :)
Men jag är rättså glad att vi slipper stenrösen och träsk i motard :hihi

Neutral skrev:
...eller inget som i 7-kamp t ex. ;)

Ytterligare en gren Jeremy sysslade med efter karriären som elitidrottsman var över. :D
Sant sant! Men jag hoppas kunna komma tillbaka om några år när jag kan köra supermoto ordentligt å visa er i RR-sverige att det är ett bra å billigt sätt att bli bra ;)

Mögel skrev:
Och det gör man inte i enduro då eller :7peta
Sant. Men det är så knepigt att titta på enduro då man sällan ser hela banan och får följa ändringar i ledet!

Olof Eriksson skrev:
Sant sant! Men jag hoppas kunna komma tillbaka om några år när jag kan köra supermoto ordentligt å visa er i RR-sverige att det är ett bra å billigt sätt att bli bra ;)
All motorsport är ju kul, det är bara nyansskillnader vad man föredrar. Sedan är det naturligtvis askul att vara bra på något, oavsett om det är motard, freestyle eller whatever.

Neutral skrev:
All motorsport är ju kul, det är bara nyansskillnader vad man föredrar. Sedan är det naturligtvis askul att vara bra på något, oavsett om det är motard, freestyle eller whatever.
Håller med! Bortsett från fmx då, det tycker jag inte alls e kul att utöva :rolleyes: :tummenupp

Creds te dom som gör dock!

Neutral skrev:

All domarsport är ju helt menlöst egentligen, friåkningen måste ju vara det roliga. banåkning är väl en helt annan grej, då är det först över linjen det är lite mer meningsfullt.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis