Valentino Rossi blir i Moto GP (semi-official)!!!

Visst.. Han kan ju börja köra Ducce! :)

Han har ju haft det lite motigt.. Grabben var ju fullständigt LYSANDE sist. Synd att motorn dog för han.. Hade gärna sett en vinst.

Det han sökte var ju lite motstånd, så med 800cc kanske han tycker att det åter igen blir "roligt" att kunna köra.

Swedie skrev:
2184227 Det han sökte var ju lite motstånd, så med 800cc kanske han tycker att det åter igen blir "roligt" att kunna köra.

Pedrosa verkar ju kunna bli hyfsat motstånd även med 990cc. Italienska sporttidningar är väl dock defintionen på opålitliga ryktespridare, har varit flera exempel på det tidigare. Tror inte på detta förräns Rossi själv uttalar sig.

Vore det jag som körde så skulle inte jag vara motiverad o sätta mig på en yamaha efter dom här racen som varit.

Coola Ola skrev:
2184243 Pedrosa verkar ju kunna bli hyfsat motstånd även med 990cc. Italienska sporttidningar är väl dock defintionen på opålitliga ryktespridare, har varit flera exempel på det tidigare. Tror inte på detta förräns Rossi själv uttalar sig.
De verkar oftare skriva vad de hoppas på än sanningen.
Sist var det ju klappat och klart att Biaggi skulle köra WSBK i år och det stämde ju mindre bra...

amullo skrev:
2184189 Visst.. Han kan ju börja köra Ducce! :)

Han har ju haft det lite motigt.. Grabben var ju fullständigt LYSANDE sist. Synd att motorn dog för han.. Hade gärna sett en vinst.
Han har ju i ett pressmeddelande (som jag glömt bort var jag läst) sagt att han skulle kunna tänka sig ett märke som han inte testat på tidigare för att få lite utmaning. Ducati nämndes i samband med det, men om det var en åsikt från Rossi eller journalisten kommer jag inte ihåg.

yonsson skrev:
2184256 Han har ju i ett pressmeddelande (som jag glömt bort var jag läst) sagt att han skulle kunna tänka sig ett märke som han inte testat på tidigare för att få lite utmaning. Ducati nämndes i samband med det, men om det var en åsikt från Rossi eller journalisten kommer jag inte ihåg.
Suzuki eller Kawasaki borde vara en större utmaning men frågan är om de ens har råd att ta in Rossi.
Ducati har enligt vad jag läst tidigare redan klart från Marlboro att de står för fiolerna om Ducati kan övertyga Rossi.

Swedie skrev:
2184266 Sete och Rossi, som teamkompisar? Jää! DET vore TV (såpa) :hihi
Hade varit kul men det är nog Sete som får respass.

Jag tror inte Rossi är missnöjd med Yamaha. Alla hans uttalanden om fabriken, teamet och hur de jobbar runt honom har ju varit enbart positiva. Inledningen på säsongen har ju inte enbart berott på problem med hojen och de verkar ju vara på rätt väg nu också. Sedan beror det väl på hur deras nya hoj blir också, Rossi ska testa den i juni enligt ryktena.

Ricken skrev:
2184245 Vore det jag som körde så skulle inte jag vara motiverad o sätta mig på en yamaha efter dom här racen som varit.
Vore det jag som körde skulle jag vara LYCKLIG...... :)

Sa inte kommentatorerna på senaste Moto GP att Rossi var sugen på att köra Ducati?!
Men å andra sidan, vem fan hade inte varit sugen att köra Ducce? :tungan

Avanti skrev:
2184176 http://sports.virgilio.it/it/cmc/motori/200621/cmc_96277.html

Great White London, Rossi's management säger att Vale blir i Moto GP nästa sesong. Kanskje kommer det en offisiell presse-melding på Mugello.

Hoppas bara han får en bättre hoj nästa år..

bättre hoj???:va hmmm.....så han vann inte överlägset förra året på Yamahan då?

Swedie skrev:
2184266 Sete och Rossi, som teamkompisar? Jää! DET vore TV (såpa) :hihi

hehe, ja. Och förmodligen så skulle Sete vara mannen som fick vara kvar och inte Loris :hihi eller inte

Maverick_ou812 skrev:
2184605 Capirex och Rossi, två italienska krulltottar på Ducce, det hade varit porrfilm.

Hell yeah! :yoparty

LayDeeOmega skrev:
2184764 Sa inte kommentatorerna på senaste Moto GP att Rossi var sugen på att köra Ducati?!
Jo dom nämnde det men för det så blir det nog inte så skulle jag tro,men den som lever får väl se vart han hamnar tills nästa år :tummenupp

LayDeeOmega skrev:
2184764 Sa inte kommentatorerna på senaste Moto GP att Rossi var sugen på att köra Ducati?!
De spekulerar väl lika bra som vi. Så länge han har kontrakt med Yamma lär han själv vara rätt fåordig om Ducati.

Jag tycker han ska ta två år på Kwakan först och sedan Duccen. Sedan avslutar han karriären med att ta sitt trettonde VM på en KR :tungan

RedBaron skrev:
2184847 De spekulerar väl lika bra som vi. Så länge han har kontrakt med Yamma lär han själv vara rätt fåordig om Ducati.

Jag tycker han ska ta två år på Kwakan först och sedan Duccen. Sedan avslutar han karriären med att ta sitt trettonde VM på en KR :tungan
And then the earth will go around the moon....

amullo skrev:
2184189 Han har ju haft det lite motigt.. Grabben var ju fullständigt LYSANDE sist. Synd att motorn dog för han.. Hade gärna sett en vinst.

JAG HÅLLER MED...!!!!! :fakta

Helt förjävligt att hojen inte höll.!!!

Ibland är motogpnews.com ännu mer briljanta än vanligt:

Rossi was back! Horrah! His fans finally understood what was happening. "We don't really understand the rules" they cried "And we don't really like bikes as they're noisy and smelly but Rossi's the best rider there ever has been* and he's showing that today."

* Due to being experts in field of classic GP riders. Ago-who?

http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=619

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...